Ik heb hier een oud pc'tje naast mijn eigen pc staan, het gaat om een pc met de volgende specs:
AMD Thunderbird 900MHZ (heeft jaren op 1100MHz gedraaid)
Chaintech moederbord
256+64+64 MB geheugen.
De processor van deze computer heeft jaren op 1200MHz gedraaid. Hij staat inmiddels bij mij op mijn kamer, naast mijn eigen pc. De processor draaide al een tijdje op 900MHz, en hij werd veel te warm, dus ik besloot nieuwe koelpasta aan te brengen op de cpu, en het koelblok eens goed schoon te maken. Toen de cpu er weer opgezet, samen met het koelblok, en de fan en alles ging goed. De processor was nu idle tenminste rond de 37 graden in plaats van 80 (
) ,dus ik dacht... laat ik hem eens terugzetten op zijn oude overclock
.... toen begon de ellende
Ik zet processor op 142x9 , druk op F10... y... en krijg geen beeld meer. Ik heb sindsdien ook geen beeld meer gezien
... ik probeer alle geheugenmodules afzonderlijk, sluit zo'n mooi speakertje aan op het mobo, zodat ik misschien wat wijzer kon worden van de piepjes, en ik hoor dit:
PIEP (2 sec) RUST (1 sec)... en dat bleef zich herhalen.
Een tabel van internet stuurde me in de richting van het geheugen, dus ik probeer alle afzonderlijke DIMM's in alle sloten, enkel, en met zijn allen
... wat niet mocht baten. Ook heb ik geprobeerd de CMOS te clearen door een ATX reset, dus stekker, netwerkspanning, batterijtje eruit, powerknop 10 sec. ingedrukt houden, batterijtje er weeer in, stekker er weer in.... en dat hielp ook niets 
Verder heb ik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen, en de GoT searchfunctie gebruikt... maar het helpt niet...
help me
AMD Thunderbird 900MHZ (heeft jaren op 1100MHz gedraaid)
Chaintech moederbord
256+64+64 MB geheugen.
De processor van deze computer heeft jaren op 1200MHz gedraaid. Hij staat inmiddels bij mij op mijn kamer, naast mijn eigen pc. De processor draaide al een tijdje op 900MHz, en hij werd veel te warm, dus ik besloot nieuwe koelpasta aan te brengen op de cpu, en het koelblok eens goed schoon te maken. Toen de cpu er weer opgezet, samen met het koelblok, en de fan en alles ging goed. De processor was nu idle tenminste rond de 37 graden in plaats van 80 (
PIEP (2 sec) RUST (1 sec)... en dat bleef zich herhalen.
Een tabel van internet stuurde me in de richting van het geheugen, dus ik probeer alle afzonderlijke DIMM's in alle sloten, enkel, en met zijn allen
Verder heb ik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen, en de GoT searchfunctie gebruikt... maar het helpt niet...
help me