Hoe slecht is de Fuji S5600 werkelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Onderstaande tekst is een review van de site van Digitalstreet.
Wat is er van waar, of is de schrijver gefrustreerd?
En dat terwijl ik deze camera serieus overweeg aan te schaffen.

"het is een doorn in mijn oog die fuji camera qua snelheid op meer dan 6milj pixel langzaam maar wat mij vooral stoort zijn de steeds terug keren de vlekken op mijn foto's dit word mijn inziens veroorzaakt door dat de afsluitringen (als die er al inzitten)die niet werken waardoor ja als er een stof of zandkorrel tussen de beweegbare lens delen in komt of een spat water direct het resultaat ziet op je lcd eerlijk gezegd heb ik de camera nog niet weggedaan omdat ik hen als herinnering heb gekregen anders had ik hem aam een grote staan gebonden en bij fuji door de ramen gegooid. dat men deze troep durft te verkopen,ook heb ik vernomen dat de beeldcensor niet geheel storing vrij werkt menige gebruiker heeft mij er op geattendeerd dat deze terug moest naar de fabriek met als gevolg weken lang geen camera,gezien mijn bevindingen met deze fuji camera en dat ik beroeps fotograaf ben geweest geef ik naar mijn inziens eerlijk objectief beeld van de fuji S serie met vaste lens waardeloze camera niet kopen mits u hem in de kast legt natuurlijk u kan de foto's bekijken op heijmaphotoart.photosite.com ik moet stellen dat het handig is zo;n kleine camera maar de kwaliteit laat sterk te wensen over weg gegooid geld niet kopen dus".

Verwijderd

Als het nu in fatsoenlijk Nederlands geschreven was, dan kun je hier pas een fatsoenlijk oordeel aan geven. Ik denk dat de schrijver gefrusteerd is :)

Je moet meerdere reviews afgaan om een goed oordeel over iets te krijgen. Een negatieve ervaring wil niet betekenen dat het hele product negatief is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 19:13 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb dan de S5500 maar ben er enorm tevreden over.

Dit klinkt meer als een gefrustreerde eigenaar met een slecht exemplaar :)

Heeft ook een computer!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:37

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

jank schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:10:
Onderstaande tekst is een review van de site van Digitalstreet.
Wat is er van waar, of is de schrijver gefrustreerd?
En dat terwijl ik deze camera serieus overweeg aan te schaffen.

"vaag gebrabbel".
Ik zou naast deze gebrekkig geschreven review (het lijkt wel 1 lange zin zonder leestekens en hoofdletters) nog even bronnen zoeken die dit verhaal bevestigen.

[ Voor 58% gewijzigd door Kanarie op 15-05-2006 19:14 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Ik ga er maar vanuit dat de schrijver een defect model in zijn handen heeft gehad. Zelf heb ik deze camera nu zo'n 2 weken en ben er zeer tevreden mee. En als je hier even kijkt zul je meer tevreden gebruikers vinden.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tsja, 1 verhaal van een duidelijk ge-emotioneerde en teleurgestelde gebruiker, lijkt me niet echt iets waar je op moet sturen.

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Op zich klopt het dat er stof in de S5500 kan komen, na Defqon One Festival zaten er een paar stofkorrels op de lens. Dat feest was gewoon een zeer extreme situatie. Effe voorzichtig kloppen en ze zijn weg. De S5600 kan hier geen last van hebben, deze heeft geen beweegbare lens.

Zo te horen is meneer met de camera in de zee gaan staan om topless dames te fotograferen. Dat heeft niets met urenlang stofhappen bij een partyshoot te maken, wel met onkunde. Het valt me dan ook mee dat hij 'm niet ondergedompeld heeft om te zien of hij onder water foto's kan maken. Zoals eerder gezegd, de S5500 en S5600 thread staan vol bruikbare tips van (intensieve) gebruikers die de camera door en door kennen. Daar kan je als geinteresseerde koper meer bruikbare informatie verzamelen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door pvdplanet op 15-05-2006 19:38 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:21
pvdplanet schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:36:
Op zich klopt het dat er stof in de S5500 kan komen, na Defqon One Festival zaten er een paar stofkorrels op de lens. Dat feest was gewoon een zeer extreme situatie. Effe voorzichtig kloppen en ze zijn weg. De S5600 kan hier geen last van hebben, deze heeft geen beweegbare lens.

Zo te horen is meneer met de camera in de zee gaan staan om topless dames te fotograferen. Dat heeft niets met urenlang stofhappen bij een partyshoot te maken, wel met onkunde. Het valt me dan ook mee dat hij 'm niet ondergedompeld heeft om te zien of hij onder water foto's kan maken. Zoals eerder gezegd, de S5500 en S5600 thread staan vol bruikbare tips van (intensieve) gebruikers die de camera door en door kennen. Daar kan je als geinteresseerde koper meer bruikbare informatie verzamelen ;)
En bovendien is dat stofhappen goed te voorkomen. Ik fotografeer zelf nooit zonder de lensadapter met een Hama UV- filter ervoor. De kans dat je dan stof achter de lens krijgt is dan nagenoeg nul. Ooh ja, ik heb de S5500 en niet de S5600.

Er klopt overigens nog wel meer informatie niet in die 'rant' op de S5600. Die camera heeft een 5.0mp sensor en geen 6 zoals hij beweert.

En als last, but not least: als je beweert dat je een beroepsfotograaf bent geweest dan neem ik aan dat je wel weet hoe je behoedzaam omgaat met je apparatuur.

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-05-2006 19:55 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Niet elke beroepsfotograaf gaat zachtzinnig met z'n spullen om, hoor. Toen ik zo'n 25 jaar geleden m'n 2e SLR kocht (fotovakschool student, en beperkt budget) werd 't een 2e hands Pentax K2 die door een persfotograaf jarenlang was mishandeld. De body (boven en onderkant zwart geanodiseerd koper) was meer koperkleurig dan zwart, en er zaten een flink aantal deuken in.

Maar de camera doet 't nog steeds perfect, en daar heb ik toch al ettelijke duizenden foto's mee gemaakt. :)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Japie_17 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:48:
En als last, but not least: als je beweert dat je een beroepsfotograaf bent geweest dan neem ik aan dat je wel weet hoe je behoedzaam omgaat met je apparatuur.
Z'n site geeft wel een indicatie van dat beroeps-niveau. ;)

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Uiteraard was ik op de hoogte van de doorgaans positieve bevindingen van S5600 gebruikers en de goede test in Focus. Dat is nog steeds mijn uitgangspunt, maar dan valt zo'n review wel op.
Ik wilde effe checken, en de reakties zijn dusdanig, dat ik toch voor de S5600 ga!
Dank voor jullie bevindingen. ;)
Pagina: 1