Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 06:24
Beste Tweakers,

Heb al tijdje op internet lopen rondzoeken, maar kwam er maar niet uit.
Ik heb de Telefoon: Sony ericsson w550i, telefoontje heb bluetooth en alles, maar mijn vraag is.. Is het mogelijk om via dat bluetooth mijn adsl te delen en lkkr gratis kan internetten op mijn mobiel? Dat GPRS is nogal duur, ik weet dat dit mogelijk is bij smartphones, maar is het ook mogelijk op mijn telefoon?

Alvast Bedankt

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12
Alleen als je bluetooth-stack een PAN (netwerk) profiel ondersteunt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

http://www.denniz.net/content/view/29/1/

weet niet of het op de W550 hetzelfde gaat als op de W800 en de K750, maar hier staat een hoop

• krijgnuwat
heb alles geinstaleerd, maar umm.. ik gebruik nu ff een datakabel, maar hij pakt niet me adsl verbinding..

Verwijderd

Je kan ook gewoon zorgen dat jij een bleutooth stick of pci kaart hebt geinstalleerd.
Dan maak je een bleutooth modem aan en bel je in met je mobiel/pda/smartphone in op die verbinding.

En internetten maar!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Dat wat jij beschrijft rowin is precies wat hij niet wil, want hij wil niet inbellen met zn mobiel. Hij wil internetten met zijn mobiel, maar dan via zijn ADSL verbinding. Ik weet niet of het mogelijk is via BT.

Echt ontopic: heb je de telefoon ook al geprobeerd via BT? Ook de goede compoort ingesteld?

• krijgnuwat
ben van plan zaterdag bt dongle te halen.. maar met die ene site dat www.denniz.net staat zo'n handleiding alles van gevolgd.. telefoon word herkend op port 6, maar ken niet internetten.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou eigenlijk niet weten waarom je dat wilt, want binnen het bereik van je bluetooth adapter kun je zo achter de PC kruipen met groot scherm in plaats van prutsen op een klein schermpje. Het nut van mobiel internet is dat het in de middle of nowhere mogelijk is.

Lijkt mij erg lastig om te realiseren, want je PC zou moeten optreden als bluetooth modem en je telefoon legt contact, het is de omgekeerde wereld.

[ Voor 23% gewijzigd door SvMp op 18-05-2006 18:17 ]

• krijgnuwat
omdat.. ik tog als het lekker weer is ff in me tuintje wil msnen of ff me mail checke zonder naar me pc te hoeve lopen.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Cheezus

Luiaard

Het bereik van die dongles is meestal niet echt groot.. dus tenzij je je computer aan de ene kant van het raam hebt staan en jij aan de andere kant in de tuin zit denk ik niet echt dat het lekker gaat werken, als het uberhaupt al gaat werken.

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Neem is een kijkje op de volgende site: http://home.versatel.nl/s...rnetten_met_je_mobiel.htm

Credits hiervoor gaan naar Speedy-Andre

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 17:11
Ik heb er een tijdje over gedaan om dit gedaan te krijgen. Mijn telefoon, de Nokia 3230, heb ik samen met Linux en Gnubox, op het internet gekregen. Voor browsen gebruik ik Opera Mobile, de interne e-mail van Nokia werkt ook zonder problemen met een pop3 account die ik aangemaakt heb als test.

Het bereik is nu redelijk goed. Ik heb een vrij kleine woning, daarom kan ik in vrijwel het gehele huis internetten.

In de tuin kan ik alleen voorin internetten. Nu zit mijn bluetooth dongle wel aan de achterkan van mijn pc, dus tussen de kast en CV radiator. Ik wil nog eens kijken of het bereik vergroot kan worden door de dongle met een USB verlengkabel wat hoger neer te leggen.

De site waar ik zelf de meeste hulp aan gehad heb: http://fakir.blogsome.com/nokia-s60-stuff/

Deze methode werkt alleen met Symbian toestellen. Je kunt ook onder windows XP internet delen met je mobiel. Gnubox website: http://gnubox.dnsalias.org/gnubox/

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• krijgnuwat
heb nu bluetooth stickie gehaald, maar met welke gegevens moet je inbellen op die bluetooth modem? gewoon van je adsl?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

krijgnuwat schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:47:
heb nu bluetooth stickie gehaald, maar met welke gegevens moet je inbellen op die bluetooth modem? gewoon van je adsl?
Inbellen is juist niet de bedoeling :+
De truc is dat je een externe browser (Opera-mini) vanaf je pc op de gsm start met de SE software uit mijn handleiding.
Je kan natuurlijk ook via gsm of gprs internetten met Opera-mini, maar dat kost geld.
Laat de bluetooth software eerst je gsm vinden en kijk of je een seriële verbinding met de gsm kan maken.
Als dat werkt dan hoef je alleen nog de software te installeren.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

svdmeer schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:15:
Ik zou eigenlijk niet weten waarom je dat wilt, want binnen het bereik van je bluetooth adapter kun je zo achter de PC kruipen met groot scherm in plaats van prutsen op een klein schermpje. Het nut van mobiel internet is dat het in de middle of nowhere mogelijk is.

Lijkt mij erg lastig om te realiseren, want je PC zou moeten optreden als bluetooth modem en je telefoon legt contact, het is de omgekeerde wereld.
Alles wat lastig is, is niet onmogelijk ;)
Ik heb het voor elkaar gekregen, met SE gsm's en SE software kun je vanaf je pc een internetverbinding met de gsm maken en dit alles zelfs vanaf je gsm initiëren.
Met de BT (liefst klasse 1 100m) dongle op de juiste plaats heb je genoeg bereik voor het gemiddelde rijtjeshuis met tuin. Ik heb zelfs 2 etages (met betonnen vloeren) hoger nog bereik :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• krijgnuwat
ik krijg een seriele verbinding, maar als ik dan SE programma opstart, vind die me foontje op com 8 enzo.. alles werkt maar al start ik dan opera mini via device explorer. Dan start het ook gewoon, maar al wil ik naar een internet pagina, geeft het een fout aan, van geen internet verbinding.

edit: moet ik misschien nog wat instellen op me mobiel? een apparte data account aanmaken? heb namelijk daar nu niks geselecteerd.

hier ff een screen Afbeeldingslocatie: http://www.blue-warez.com/w550i.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door krijgnuwat op 21-05-2006 11:53 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik had het al gevraagd, maar heb je serial networking wel aangevinkt :?
Bij de K750/W800 hoef je in de foon niets in te stellen, hooguit kies je een niet werkend gprs profiel zodat je niet perongeluk verbinding maakt als je gprs toch niet gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy-andre/serialnw.jpg

• krijgnuwat
jup, ik heb serial networking aangevinkt

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja, dan wordt het lastig :/
Als je eMsn via device explorer start, werkt deze dan goed of krijgt ie ook geen verbinding?

• krijgnuwat
krijg ook geen verbinding..:S ik snap er echt geen reet meer van, egt alles werkt behalve internette, en op verpakking van bluetooth stickie staat :

Connect to the internet
Send and receive email
Browse the web
Synchronize with a Bluetooth enabled PDA
Hook up to an office network (with bluetooth acces point)
Communicate with other bluetooth devices

Btw het is een Bluetooth adapter van BlueSoleil class2 bluetooth v1.2 heb de software ook al geupdate, maar weinig verschil

Edit: wat me trouwens opvalt hij wilt steeds com port 8 pakken, maar ik ken nergens instellen dat die com port 7 moet pakken, wat ik dus zie in progje wat ik er bij kreeg dat er achter com port 7 (HCRP) staat en achter port 8 (SPP) ligt het misschien hier aan?

[ Voor 22% gewijzigd door krijgnuwat op 21-05-2006 20:31 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan in de SE connection proxy een andere poort kiezen met het tandwieltje, kijk ook even wat de ingestelde snelheid is want dat kan ook een probleem zijn.

• krijgnuwat
hij connect alleen met port 8, en ingestelde snelheid hebbik hem staan op 115200

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja, dan houdt het een beetje op, als hij wel een applet kan starten dan is de verbinding goed.
Op een ander forum was de firewall op de pc de schuldige, misschien kan je die eens uit zetten :?

• krijgnuwat
firewall in router en op pc staan uit.. btw ik heb draadloos internet, me verbinding staat gedeeld op me ene lan port voor me xbox 360, kan het misschien hier mee te maken hebben? Maar alles werkt behalve het internetten |:( :'(

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij werkt het goed op een laptop die draadloos internet heeft, internet delen is niet eens nodig.
Ik zag ook op andere forums dat de W550 problemen heeft met internet via bluetooth :/

• krijgnuwat
kun je misschien aantal van die forums zeggen? kan ik misschien daar ff zoeken of iemand prob heeft opgelost _/-\o_

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

krijgnuwat schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:33:
kun je misschien aantal van die forums zeggen? kan ik misschien daar ff zoeken of iemand prob heeft opgelost _/-\o_
Myforum en Esato bijvoorbeeld, maar ik zit op nog veel meer (gsm) forums :P

• krijgnuwat
wat voel ik me dom.. Ik heb ff me telefoon opnieuw opgestart en voila.. het werkt.. |:( |:(
Bedankt iedereen voor de reacties.. ik waardeer jullie moeite door mijn lompe fout 8)7

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ach ja, nu weet ik tenminste dat het met de W550 ook werkt ;)
Ergens moest dat ook wel .... B)

• krijgnuwat
alleen nu zit ik dus met prob dat steeds me verbinding weg valt:S me seriele port connectie valt steeds weg ofzo... ook al zit ik bij me computer.

Verwijderd

kan iemand vertellen of/hoe dit ook mogelijk is met Nokia, en in het bijzonder de 6280?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

krijgnuwat schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:07:
alleen nu zit ik dus met prob dat steeds me verbinding weg valt:S me seriele port connectie valt steeds weg ofzo... ook al zit ik bij me computer.
Als je tegelijk HID (remote bediening pc) gebruikt, schakel dat eens uit nadat je Opera-mini gestart hebt, HID verstoort het signaal omdat bluetooth dan 'dubbel' gebruikt wordt.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:35:
kan iemand vertellen of/hoe dit ook mogelijk is met Nokia, en in het bijzonder de 6280?
Zie het Nokia 6280 topic misschien :?
Daar staat dat het met de Nokia suite kan (wat zoek ik daar eigenlijk? :X )

• krijgnuwat
Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:01:
[...]

Als je tegelijk HID (remote bediening pc) gebruikt, schakel dat eens uit nadat je Opera-mini gestart hebt, HID verstoort het signaal omdat bluetooth dan 'dubbel' gebruikt wordt.
Nope ik gebruik dat HID niet..
Pagina: 1