[FC5] "Downdaten" met yum of pup?

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Graag zou ik dmv yum of pup mijn x.org versie willen downdaten. Ik heb een poosje geleden x.org geinstalleerd uit de aiglx repository ( http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/projects/aiglx/ ), maar aangezien deze niet naar behoren werkt, wil ik graag terug naar de x.org (met bijbehorend metacity) van de reguliere Fedora repository. Yum denkt echter dat er een nieuwere versie van x.org is geinstalleerd dan degene in de officiele Fedora repo, waardoor hij de handeling niet wilt uitvoeren. Is er enige manier om dit te forceren in yum (of met pup ftm), of ben ik gedoemd alles met de hand (rpm) te doen?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 20:28

Nakebod

Nope.

Ben niet echt een FC user, dus weet niet of ik nu te simpel denk, maar als je yum remove xorg doet, en dan weer yum install xorg?
Of misschien kan je yum forceren? yum install -f xorg ofzo, als yum dat aankan dan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Nakebod schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:32:
Ben niet echt een FC user, dus weet niet of ik nu te simpel denk, maar als je yum remove xorg doet, en dan weer yum install xorg?
Of misschien kan je yum forceren? yum install -f xorg ofzo, als yum dat aankan dan.
"yum remove xorg-x11*" verwijdert ook alle dependencies, dat zijn er 180 oid, waaronder heel gnome, openoffice en heel kde. Dat herstellen gaat mij niet lukken. Ik heb al even door de manpages zitten bladeren, maar naar mijn weten is een update of installatie niet te forceren. Met rpm kan het wel, maar da's de heel erg handmatige manier. D'r zit hoe het er uit ziet niets anders op, tenzij iemand dus weet hoe yum update of yum install te forceren valt.

Edit: ik heb het uiteindelijk maar even met de hand gedaan. Mocht deze methode nou bestaan, dan ben ik natuurlijk altijd nieuwschierig. Mocht zoiets nou nog eens voorkomen :-).

[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 15-05-2006 18:50 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-02 22:50
Je moet Yumex gebruiken. Als eerst de te verwijderen aiglx packages in de queue zetten, en dat de standaard X.org packages als te installeren in de queue zetten. En dan de queue uitvoeren. Alle dependencies blijven dan gewoon intact.