Edimax lan installatie

Pagina: 1
Acties:

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 17:48
Beste Lezer,

ten eerste heel erg bedankt voor u tijd! dit waardeer ik.

Ik heb een probleem, ik wil thuis al een tijdje een lan verbinding opzetten waar 2 computers aan komen te zitten. Op zolder en 1 verdieping lager. Nu krijg ik alles geinstalleerd en beide computers hebben verbinding, maar alles gaat heeeeel traag.

Ook komt het wel eens voor dat internet er opeens 3 minuten uitligt, je kan nu helemaal geen sites bezoeken en ook je downloads staan stil. Na die 3 minuten hervat de download zich of loopt het vast.

Het irriteert mij zeer, want als je maar 1 computer op het internet aansluit is er geen enkel probleem, zet je deze router ertussen, poef.... wil het niet meer werken.

Ik heb een NIEUWE; Edimax Broadband Router.

Er kunnen 4 computers op aangesloten worden.

Kunt iemand mijn misschien helpen, want ik heb nu al genoeg tijd erin gestoken maar het wil maar niet werken.

Heel erg bedankt,

Mitch

Verwijderd

- Welk type juist? Want je hebt een heel aantal Edimax broadband routers.
- Draadloos verbonden, of met kabel?
- De router log al bekeken? Misschien staat daar iets in.

• Mitch1987w
uhmmm het is een

Edimax Broadband Router br6104kp.
hij is gekabelt en heeft ook een printer server.

ik heb planet internet als provider, kan het zijn dat ik geen rechten heb om mijn internet te sharen ??

Bedankt

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17
heb je zelf de kabels gemaakt? of waren het kant en klare met de stekkers er al aan?

Tijd van werken, tijd van rusten

• Mitch1987w
de kabels heb ik gekocht bij een computer winkel ja...Mycom als ik het me goed herinner....

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het ligt iig niet aan Planet, je mag je verbinding gewoon delen met een router. Als het met router iig wel af en toe werkt ben je al ergens natuurlijk ;).

Wat bij Edimax routers wel kan helpen is de firmware upgraden, ik heb het al vaker meegemaakt dat die dingen uit de winkel echt hopeloos achter liepen.
Voor jouw router is 1.96 de laatste versie (http://www.edimax.com.tw/...mware/BR-6104KP_V1.96.zip).

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Je was vandaag op GoT, maar je hebt geen reply neergezet..
Ik ben zeeeer benieuwd hoe dit is afgelopen/opgelost!

Actions speak louder than words

• Mitch1987w
ik heb gister nog geen tijd gehad vanwege school...ik zal er in de loop van de dag even achter aan gaan...en vertel je hoe het gegaan is..

bedankt!

• Mitch1987w
ik ben nu net bezig geweest...
een firmware upgrade op de router gedaan en ik ben nu via de router op het net...
alleen heb ik nog steeds problemen...

als ik via mijn modem gewoon op het internet ga..heb ik een download speed van 580 kb/s.....

nu ik de router ertussen heb kom ik niet boven de 200 kb/s uit :S:S:S

kan iemand hulp bieden...
Pagina: 1