Allereerst zeg ik er alvast bij dat ik een beginneling ben op Visual Basic.NET gebied maar erg leergierig. Ik ben vandaag begonnen met het maken van een applicatie die registerwaarden uitleest. Die registerwaarden zijn specifiek de waarden die gebruikt worden als de pc opstart (zelfde idee als msconfig's opstarten gedeelte).
Wat ik wil uitlezen is de Name en Data gedeelte van de Run key welke zich hier SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\RUN bevindt. Dat gedeelte kan ik in mijn programma bereiken. Alleen leest mijn huidige programma alleen de laatste waarde in. Debuggen Step-into heeft me geleerd dat ik alle waarden inlees maar alleen de laatste waarde afbeeld.
Zoals je ziet lees ik het register in in een richtextbox genaamd rtxtResult. Dit lijkt me niet de juiste oplossing aangezien ik twee kollomen (Name en Data) uit het register wil uitlezen. Ik gebruik ook een aparte sub genaamd PrintKeys welke ik aanroep in de load van het programma. Maar toch werkt het niet zoal ik graag zou willen. Na een dag progarmmeren en diverse tutorials en codes geprobeerd te hebben via google en GOT ben ik de draad helemaal kwijt. Kan iemand me een zetje in de goede richting geven? Moet ik gebruik maken van een andere control? Waar zit mijn denkfout?
Wat ik wil uitlezen is de Name en Data gedeelte van de Run key welke zich hier SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\RUN bevindt. Dat gedeelte kan ik in mijn programma bereiken. Alleen leest mijn huidige programma alleen de laatste waarde in. Debuggen Step-into heeft me geleerd dat ik alle waarden inlees maar alleen de laatste waarde afbeeld.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Dim pRegKey As RegistryKey = Registry.LocalMachine.OpenSubKey("SOFTWARE\\MICROSOFT\\WINDOWS\\CURRENTVERSION\\RUN\\") ' Print out the keys. PrintKeys(pRegKey) End Sub Sub PrintKeys(ByVal pRegKey As RegistryKey) ' Retrieve all the subkeys for the specified key. Dim names As String() = pRegKey.GetValueNames() Dim s As String Dim icount As Integer = 0 rtxtResult.Text = (s) ' Print the contents of the array For Each s In names rtxtResult.Text = (s) ' The following code puts a limit on the number of keys displayed. icount += 1 If icount >= 10 Then Exit For End If Next s |
Zoals je ziet lees ik het register in in een richtextbox genaamd rtxtResult. Dit lijkt me niet de juiste oplossing aangezien ik twee kollomen (Name en Data) uit het register wil uitlezen. Ik gebruik ook een aparte sub genaamd PrintKeys welke ik aanroep in de load van het programma. Maar toch werkt het niet zoal ik graag zou willen. Na een dag progarmmeren en diverse tutorials en codes geprobeerd te hebben via google en GOT ben ik de draad helemaal kwijt. Kan iemand me een zetje in de goede richting geven? Moet ik gebruik maken van een andere control? Waar zit mijn denkfout?
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs