Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen reactie op sollicitatiebrief...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:50
Ik heb ruim 2 weken geleden een zevental open sollicitatiebrieven geschreven naar enkele bedrijven hier op het eiland en omstreke Goes.
Nu deed ik ze op een zondag in de brievenbus, en maandagavond reageerde er 1 bedrijf. Dat betekend dus dat ze direct die maandag allemaal mijn brief kregen.

Goed dat ze niet direct reageren kan ik begrijpen, maar bijna 3 weken verder heb ik nog steeds van niemand (op 1 na) iets gehoord.

Is dit normaal of niet? En wat moet ik doen. Ik heb namelijk wel zin om bij 1 van die bedrijven aan de slag te gaan...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen nieuws is vaak slecht nieuws....... maar het staat je vrij om na een week of 2 (wat een redelijke termijn is) gewoon te bellen met de vraag waar de brief is gebleven en dat soort dingen.

En ja, niet altijd reageren bedrijven op brieven, ik vind dat ook flauw.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Mja, niet elke bedrijf is even snel met het afhandelen van sollicitatiebrieven. Het ene bedrijf kan er honderden ontvangen per week, terwijl de ander er misschien één per maand ontvangt. Maar drie weken moet inderdaad wel genoeg zijn om je (sollicitatie)brief in behandeling te nemen.
Maargoed, het bedrijf is natuurlijk niet verplicht om een reactie te geven op jouw sollicitatiebrief, al doen de meesten dat wel.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Achteraan bellen.
Informeren of de brief goed ontvangen is, en een eventuele reactie erop.
Dan weten ze zeker dat het een echte sollicitatie is, en niet alleen om aan de eisen van de WW te voldoen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb wel eens pas weken later antwoord gekregen. Even informeren helpt altijd, en laat ook blijken dat je interesse hebt dus dat is in ieder geval positief :)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:50
Nouja, dan zal ik ze wel een bellen. Vind het eigenlijk behoorlijk onbeschoft van ze. Wat is het nou voor moeite om 2 standaard brieven klaar te hebben liggen en op te sturen als ze niets met de sollicitant aan kunnen.
bijv; Bedankt voor je brief, maar we hebben nu niemand nodig, maar we houden je in ons achterhoofd
of; Bedankt voor je brief, maar we kunnen je helaas niet gebruiken, veel succes bij het verder zoeken.

Dan weet ik teminste waar ik aan toe ben... Nouja zal ze dus wel is bellen. K had echt niet verwacht dat dit normaal is... :/

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mwah, ik weet niet wat voor type sollicitatie je verstuurd hebt. Maar bij alle sollicitatie brieven die ik ooit verstuurd heb heb ik altijd wel vrij snel een reactie gehad. Maar zowiezo is het na 3 weken wel tijd om erachter aan te bellen. In het geval dat ze niks met je willen weet je dat je voor de rest geen tijd aan dat bedrijf hoeft te besteden. In het geval dat ze gewoon nog niet aan je brief toe gekomen zijn toon je wel meteen goed initiatief en dat kan in het vervolg process weer positief uitpakken natuurlijk

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 15:19
Ik snap je frustratie maar vergeet niet dat jij niet de enige bent. Waar ik momenteel stage loop beheer ik de correspondentie met sollicitanten. Zeker als er meerdere actieve vacatures zijn, komen er wekelijks veel brieven binnen. Daarnaast zijn alle vele andere werkzaamheden minstens even belangrijk, zoniet belangrijker. Helaas is het dan niet altijd mogelijk om binnen een korte (redelijke) termijn te reageren.
Desalniettemin is er meestal een voorselectie waarbij de meest interessante kandidaten worden geselecteerd en direct behandeld worden. Geen nieuws is in veel gevallen dan ook slecht nieuws, maar hoeft niet altijd iets te zeggen.
Een telefoontje zal inderdaad voor verheldering kunnen zorgen.

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:32

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Waarom stuurde je je brief ook niet per e-mail? Een sollicitatiebrief per post is toch ook niet meer echt van deze tijd denk ik.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Één keer ruim twee maanden later pas reactie op mijn open solicitatie gehad. Alsnog besloten op gesprek te gaan, en na het gesprek lieter ze wederom niets meer van zich horen.
Na twee weken een keer nagebelt, maar ze zouden nog in overleg zijn. Als ze het na twee weken nog niet weten, weet ik genoeg. Heb er toen een mailtje achteraan gestuurd dat ik de solicitatieprocedure, in hoeverre daar nog sprake van was, wou stopzetten. Natuurlijk ook daar nooit reactie op gehad.
Sommige bedrijven investeren helaas nauwelijks in (toekomstig) personeel. Het goede nieuws is dat ze uiteindelijk alleen zichzelf daarmee hebben.

Verwijderd

Ik heb wel eens 6 maanden niks gehoord na een open sollicitatie. Uiteindelijk wel een baan bij dat bedrijf gekregen. Dit is echter wel vrij uitzonderlijk en bovendien wist ik via een insider wel wat info te krijgen.

Ik zou er gewoon achteraan bellen in ieder geval.

Hoewel ik mij momenteel ook aan het afvragen ben hoe het met mijn interne sollicitatie is die al weer 2 weken weg is. Zou ik al bellen? Hmm.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Je hoeft niet verbaast te zijn,
kan ook voorkomen dat je na 4 weken pas een bericht krijgt, heb ik daar gesolliciteerd :? , en dat er vervolgens doodleuk in de brief staat dat ze geen plaats hebben en dat ze je sollicatie niet hebben bewaard, cq gewoon bij het oud papier, maar dat je bij een eventuele nieuwe relevante vacature je graag uitnodigen om nog eens te solliciteren.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:37:
Hoewel ik mij momenteel ook aan het afvragen ben hoe het met mijn interne sollicitatie is die al weer 2 weken weg is. Zou ik al bellen? Hmm.
Als het een interne sollicitatie is zou ik gewoon eens langs lopen bij de persoon die over de sollicitatie's gaat en vragen of hij al wat weet of eventueel weet op wat voor termijn ze denken wat te weten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

IndoBoy schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:26:
Waarom stuurde je je brief ook niet per e-mail? Een sollicitatiebrief per post is toch ook niet meer echt van deze tijd denk ik.
Je zult er verbaasd over zijn hoeveel werkgevers nog waarde hechten aan een brief op papier. Mijn adves is: altijd op papier tenzij nadrukkelijk anders gevraagd. Met een verzorgde brief (mooi papier, geen kreukels etc.) voorzien van een ondertekening en in een nette envelop kan je niks misdoen. Je gaat dan in ieder geval op veilig. Als werkgever zijnde zou ik persoonlijk alleen maar sollicitaties per brief willen hebben; dat zou ik dan ook wel in de advertentie zetten overigens.

Verwijderd

rwb schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:51:
[...]

Als het een interne sollicitatie is zou ik gewoon eens langs lopen bij de persoon die over de sollicitatie's gaat en vragen of hij al wat weet of eventueel weet op wat voor termijn ze denken wat te weten.
Is zo'n 60 km lopen dan. Werk nu op een regionaal kantoor en sollicitatie op HK.

edit:
Overigens denk ik (ongefundeerd, dat wel) dat een overgrote meerderheid van de bedrijven niets doet met open sollicitaties. Ik vind het zelf ook een beetje met hagel op een mug schieten. Ik zou het alleen doen als je zeer goede redenen hebt om beslist bij dat betreffende bedrijf te willen werken en die ook in de brief zetten. Zoals ik destijds gedaan had dus. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 21:08 ]

Verwijderd

Dan stuur je toch toch een standaardbriefje? Ik weet niet hoe het in het bedrijfsleven gaat, maar het lijkt mij elementair fatsoen dat je ten minste iets laat horen. Dit is geen stijl, ik zou daar dan niet meer willen werken.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:59:
Ik vind het zelf ook een beetje met hagel op een mug schieten. Ik zou het alleen doen als je zeer goede redenen hebt om beslist bij dat betreffende bedrijf te willen werken en die ook in de brief zetten. Zoals ik destijds gedaan had dus. :P
Dat lijkt me nogal logisch bij een open sollicitatie, toch?
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:36:
Dan stuur je toch toch een standaardbriefje? Ik weet niet hoe het in het bedrijfsleven gaat, maar het lijkt mij elementair fatsoen dat je ten minste iets laat horen. Dit is geen stijl, ik zou daar dan niet meer willen werken.
Je moet ook niet té snel met je oordeel zijn. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom er nog geen reactie is geweest. Het kan zijn dat degene die de sollicitaties normaalgesproken behandelt op vakantie is (ja dat kan ook buiten het reguliere seizoen) of dat hij/zij ziek is.
Ook kan het zo zijn dat het heel erg druk is op het moment en dat hij ze wel gaat behandelen, maar dat ze onder het lijstje met prioriteiten staan. Moet ik wel zeggen dat een standaardbrief best een goede oplossing is en dat kost nauwelijks tijd.
Maar het kan ook zo zijn dat hij/zij het wel serieus wilt behandelen, maar aangezien ze niet écht op zoek zijn en het heel erg druk is het alsnog even onderop de stapel komt te liggen (in dit geval is de standaardbrief dus geen optie).

Daarnaast zul je je er over verbazen hoeveel post er in een groot bedrijf toch niet goed terecht komt. Niet enorme hoeveelheden ofzo, maar vaker dan je denkt. En dit kan allerlei oorzaken hebben. Er kan bij de post wat verkeerd zijn gegaan (bij het sorteren of het vervoer etc.), maar soms komt het via de receptioniste ook helemaal bij de verkeerde persoon terecht. Komt het dan terecht bij iemand die niet heel snugger is of gewoon erg laks dan kan het nog wel een tijd duren voordat P&O de brief onder de aandacht krijgt.

Dus niet te snel conclusies trekken, maar gewoon even bellen of langs gaan (heb ik gedaan met mijn laatste sollicitatie, hoewel dat geen open sollicitatie was). Dan kunnen ze niet om je heen en weet je meteen wat de oorzaak is. En dan kan je alsnog je conclusies trekken.

En dan nog iets........dat de afhandeling van sollicitaties niet goed gaat wilt niet zeggen dat het hele bedrijf ruk is.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

De beste manier om een sol.brief te versturen is nog altijd deze aangetekend versturen ;)

Is ook meteen (meestentijds tenminste) een pluspuntje ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Trouwens, ik zal altijd een brief sturen behalve als het expliciet is aangegeven dat er gemaild kan worden.

Mailen kan dan wel 'van deze tijd zijn'. Het is nog steeds naar mijn idee niet de 'nette' en 'officiële' manier voor een sollicitatie.
Nou is dit afhankelijk van een open sollicitatie of niet. Als je reageert op een specifieke functie altijd ^^ aangetekend.

Vermeld ook gewoon in je brief je contactgegevens en na een week of 3 bellen met de vraag of de brief ontvangen is en hun reactie hierop kan ook gewoon.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

ow en als je mailt, gebruik dan een net emailadres. en niet een adres als allesnaardeklotuh@hotmail.com oid. Dat lijkt logisch, maar je moet de mensen de kost geven die daar even niet bij stilstaan.

Verder heb ik 2 jaar geleden in het zelfde schuitje gezeten. Van de 30 sollicitaties die ik heb verstuurd heb ik van 15 een reactie teruggekregen. Van die andere 15 taal noch teken. Er zaten 2 of 3 open sollicitaties bij. Bij een open sollicitatie kan ik me er iets bij voorstellen: het bedrijf heeft zelf niet gevraagd of jij wilde solliciteren. Neemt niet weg dat het wel netjes is om even een briefje of mailtje te sturen. Die andere 12 waren reacties op vacatures en dan vind ik geen reactie ronduit schofterig.

Verwijderd

Een paar jaar geleden was ik een half jaartje werkeloos en heb serieus 10 (ook open) sollicitatiebrieven per dag naar alle bedrijven in mijn branche gestuurd. Bij elkaar dus een enorme hoeveelheid brieven en daarvan kreeg ik in totaal op ongeveer 3% antwoord. Echt schandalig vond ik dat. Conclusie daarvan is inderdaad dat veel bedrijven gewoon de moeite niet nemen je even een (afwijs)briefje terug te sturen, hoe flitsend/netjes/verzorgt & orgineel je brief ook was. Maar een bedrijf reageerde een half(!) jaar na dato, of ik toch eens langs wilde komen. Ik denk wel dat dat een uitzondering was overigens.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Even ter verduidelijking: een open sollicitatie is niet een sollicitatie op bestaande vacature, maar "op goed geluk hopen dat ze misschien een plaats hebben". Ik weet niet hoeveel open sollicitaties een bedrijf zo ontvangt, maar als dat er veel zijn kan ik me indenken dat ze het wel moe worden, alle vragen van "ik wil hier werken, kan dat?" terwijl ze helemaal geen vacature hebben. Het is misschien niet netjes, maar ik kan het wel begrijpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 17-05-2006 09:14 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Maasluip schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:13:
Even ter verduidelijking: een open sollicitatie is niet een sollicitatie op bestaande vacature, maar "op goed geluk hopen dat ze misschien een plaats hebben". Ik weet niet hoeveel open sollicitaties een bedrijf zo ontvangt, maar als dat er veel zijn kan ik me indenken dat ze het wel moe worden, alle vragen van "ik wil hier werken, kan dat?" terwijl ze helemaal geen vacature hebben. Het is misschien niet netjes, maar ik kan het wel begrijpen.
En helemaal met de sollicitatieplicht die je hebt als je werkloos bent en een uitkering ontvangt. Daardoor is het aantal "loze" brieven flink toegenomen, lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 17-05-2006 09:18 ]

Verwijderd

Ik heb ooit via een arbeidsbureautje wat rondgekeken naar een andere baan (natuurlijk schrijf je je dan op een of andere manier in). Nadat ik mijn huidig baan had gevonden en daar alweer 3 maanden aan de gang was kreeg ik een brief van een bedrijf thuis waar ik op had gereageerd destijds. Niks meer mee gedaan natuurlijk, was alweer een half jaar geleden en dan kunnen ze bij mij allang de boom in.
Zakelijk of niet, het toont enig fatsoen om iemand een briefje te sturen na ontvangst van een sollicitatie. Bij Getronics was dat toen geloof ik, van Shell en Siemens in Den Haag kreeg ik een net briefje terug.

Verwijderd

Volgens mij is dat een zeeuws kwaaltje, om laat te reageren. Ik ben een poosje terug op gesprek geweest, ik zou binnen 2 weken worden teruggebeld. Dat werden er 3, of ik op een 2e gesprek wilde komen. Natuurlijk ben ik gegaan, maar ook na dat gesprek zou ik dezelfde week nog teruggebeld worden over of ik was aangenomen of niet. Ondertussen zijn we nu 4 weken verder en heb ik nog niks gehoord. Zo zachtjes aan hoeft het voor mij nu ook niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 21:49 ]

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Het is iets wat al gezegt is, maar ik kan dit niet genoeg benadrukken:
Bel! Als je het je afvraagt na 2 weken of langer en niks gehoord hebt, gewoon doen, een telefoontje is zo gemaakt! Wacht er in iedergeval niet te lang mee..
Het hangt natuurlijk van de situatie en het bedrijf af, maar toch maakt het meestal een goede indruk, dat je serieus geinteresseerd bent.

[ Voor 7% gewijzigd door RoadKill21 op 18-05-2006 22:03 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Bij een open sollicitatiebrief is het vrij normaal dat je geen antwoord krijgt, helaas.

Dat bedrijf heeft ook niet om een sollicitatie gevraagd ofzo. Als ze mensen moeten betalen alleen om te antwoorden op al die open brieven, is het einde ook zoek.

Helaas geldt er bij 'gesloten' brieven ook vaak dat er geen antwoord komt, dat vind ik dan weer onbehoorlijk. Helaas is mijn werkgever er ook zo eentje..

Verwijderd

Solliciteren = indruk maken!

Misschien kun je hier 1 van je sollicitatiebrieven posten? Ik wil niet meteen zeggen dat je brieven slecht zijn, maar je moet wel heel goed in je achterhoofd houden dat je je bij een bedrijf profileert op basis van deze brief en je CV. Afgelopen zomer ben ik ook zonder werk geraakt, maar omdat het lekker weer was en ik het even helemaal gehad had met arbeidsslaaf zijn heb ik het minimum aangehouden van 1 brief per week naar de standaard sollicitaties (op basis van je werksector, IT in mijn geval) waar het CWI mee aankwam. Hoewel mijn CV echt een gigantisch lachtertje was ben ik voor die 5 functies waar ik op solliciteerde toch 4x uitgenodigt op gesprek. Na een klein maandje heb ik ondanks mijn brakke CV toch een erg goede functie aangeboden gekregen bij mn huidige werkgever.

Wanneer je als werkgever een vacature open hebt staan en je krijgt 100 reacties, gooi je dan niet als eerste de 'ik wil graogh kommuh werken en me nederlands is heel goet' brieven eruit? :)

Probeer daarintegen al meteen enorme indruk te maken in je sollicitatiebrief en wellicht ben je, hoewel je misschien nieteens aan de (opleidings-)eisen voldoet, interessant genoeg om i.i.g. uit te nodigen voor een gesprek :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ecteinascidin schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:34:
En ja, niet altijd reageren bedrijven op brieven, ik vind dat ook flauw.
Ik zelf reageerde altijd dezelfde dag met een standaardbriefje wat na twee weken gevolgd werd door of een uitnodiging of een afwijzing.

Oud-collega van mij bij een ander bedrijf kreeg op de regelmatig geplaatste advertenties voor diverse vacatures gemiddeld ruim 300 reacties. Dat bedrijf stuurde alleen hen die uitgenodigd werden een brief verder lieten ze de anderen niets horen. Reden? De kosten bedroegen enkele honderden euro's per maand. Ik vind dat persoonlijk triest maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:58:
Solliciteren = indruk maken!

Wanneer je als werkgever een vacature open hebt staan en je krijgt 100 reacties, gooi je dan niet als eerste de 'ik wil graogh kommuh werken en me nederlands is heel goet' brieven eruit? :)

Probeer daarintegen al meteen enorme indruk te maken in je sollicitatiebrief en wellicht ben je, hoewel je misschien nieteens aan de (opleidings-)eisen voldoet, interessant genoeg om i.i.g. uit te nodigen voor een gesprek :)
Ik hoop oprecht dat jij aan de Nederlandse taal in een sollicitatiebrief veel meer aandacht besteedt dan aan deze reactie. :X :+

[ Voor 36% gewijzigd door Guardian Angel op 18-05-2006 23:08 ]

ARME AOW’er

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40

Reptile209

- gers -

(jarig!)
Opperhoof schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:42:
Nouja, dan zal ik ze wel een bellen. Vind het eigenlijk behoorlijk onbeschoft van ze. Wat is het nou voor moeite om 2 standaard brieven klaar te hebben liggen en op te sturen als ze niets met de sollicitant aan kunnen.
bijv; Bedankt voor je brief, maar we hebben nu niemand nodig, maar we houden je in ons achterhoofd
of; Bedankt voor je brief, maar we kunnen je helaas niet gebruiken, veel succes bij het verder zoeken.

Dan weet ik teminste waar ik aan toe ben... Nouja zal ze dus wel is bellen. K had echt niet verwacht dat dit normaal is... :/
Als ik je een tip mag geven, zou ik bij een volgende open sollicitatie eerst bellen met het bedrijf. Dan kan je in een kort gesprek aangeven wat voor werk je zoekt, het bedrijf kan aangeven of ze in het algemeen op sollicitaties zitten te wachten, je kan informeren wat voor mensen/kwaliteiten men zoekt en - veruit het belangrijkste - je kan vragen aan wie je je brief kan richten. Met de juiste naam op de brief (en de envelop... :)) komt hij terecht waar hij moet zijn. Bovendien weet die persoon dat je een brief gaat sturen, want je hebt hem/haar al gesproken. Die - naar ik aanneem - positieve indruk komt weer boven bij het lezen van de brief, waardoor je meer kans op vervolg hebt dan met een schot in het donker zoals je nu doet. Op deze manier kan je met een middagje bellen zeker wel aan een stuk of 5 bedrijven komen waar je een effectieve open sollicitatie kunt doen. De telefoonkosten verdien je terug aan de extra postzegels die het je anders had gekocht.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:05:

Ik hoop oprecht dat jij aan de Nederlandse taal in een sollicitatiebrief veel meer aandacht besteedt dan aan deze reactie. :X :+
Hey! Ik ben een week geleden 21 geworden en dus nog officieel deel van de MSN generatie. Dat ik gebruik maak van hoofdletters en leestekens op de juiste plaatsen mag wat mij betreft al als een mirakel beschouwt worden. :*)

En ja, spellingscontrole besteedt veel meer aandacht aan mn brieven dan aan mn got replies :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik vertrouwde op voorhand al op je gevoel voor humor. Gelukkig heb je dat. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1