[SQL2005]Database overzetten naar SQL Server 2000

Pagina: 1
Acties:

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06-2025

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Topicstarter
We hebben hier een mooie database ontwikkeld op SQLEXPRESS (2005), deze draait intern op een Windows 2003 server.
Nu willen we deze over zetten naar de webserver maar daar draait Sql Server 2000.
In SQL2005 backuppen en dan proberen te restoren in SQL200 werkt niet.
Dus heb geprobeerd een SQL script te genereren met SQL Server Management Studio Express maar als ik die wil draaien op de SQL 2000 server geeft deze allerlei fouten.
Fouten over haakjes die niet goed staan en een sys.sp_addextended... (heb de meldingen zo niet meer bij de hand) die niet bestaat.

Mijn vraag: Is het mogelijk om een 2005 database over te zetten naar 2000, met behoud van tabellen en alle keys (FK's, PK's, AK's), stored procedures en de indexen?

Ik heb het eea gezocht met google, maar daar gaan ze allemaal van 2000 > 2005 en niet terug.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Verwijderd

Ik ben niet echt bekend met SQL maar met bijvoorbeeld Exchange kan dat niet. Het lijkt me dat het met sql ook niet kan... Kun je niet makkelijker die webserver upgraden naar 2005?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
AFAIK is SQL Server 2005 niet backwards compatible met 2000, aangezien de wijzigingen tov 2000 wel redelijk zijn.
Je kan natuurlijk manueel alles omzetten maarja.... dan ben je wel een tijdje zoet.

(AFAIK is het ook niet mogelijk om een 2000 DB die je aan een 2005 gehangen hebt, terug te converten naar sql server 2000).

Waarom heb je eigenlijk die DB in 2005 gemaakt, als je (wellicht) wist dat het onder Sql Server 2000 zou moeten draaien ?

https://fgheysels.github.io/

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06-2025

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Topicstarter
whoami schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:32:
---

Waarom heb je eigenlijk die DB in 2005 gemaakt, als je (wellicht) wist dat het onder Sql Server 2000 zou moeten draaien ?
Ja die vraag verwachtte ik al :P tja... beetje mindere keuze misschien. Maar we hadden een SQL server licentie dinges nodig en als je dan gaat zoeken kom je bij microsoft terecht en vind je daar zon gratis versie van 2005. Toen hebben we er maar op gegokt dat het goed zou gaan als we van de interne testbak(server) over zouden gaan naar de webserver. We gebruikken geen 2005 specifieke opties (alleen standaard tabellen met keys en sp's)

Maar goed nieuws: het is gelukt, collega is gisteren nog even aan het prutsen geweest en heeft wel een werkend SQL-script gekregen (we weten alleen niet wat hij anders heeft aangevinkt dan ik). Op de user-defined-functions en 1of 2 sp's na. Maar die kunnen we dan nog met de hand aanmaken.
En verder zullen we eens testen of het lekker loopt.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier