Toon posts:

ati radeon x300se game crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc (2 maanden), maar ik heb een probleem met spellen, waardoor m'n pc de hele tijd vastloopt.
Zowel met Oblivion, Half Life 2 als Age of Empires 3 loopt de pc op willekeurige momenten helemaal vast. Zonder enige regelmaat valt alles helemaal stil. Computer reageert helemaal nergens meer op, behalve op de reset-knop. Ik dacht eerst dat dit aan Oblivion lag, maar merkte later ook dat het met HL2 en AoE3 gebeurde. Het is nogal irritant, omdat ik zo niet normaal een spel kan spelen.
Specs zijn:
AMD Sempron 3000+
1024mb ddr
asus ati radeon ax300se
mobo: ecs 761gx-m754

Ik heb de drivers geupdate, maar het blijft nog steeds crashen. Ik heb ook patches van de spellen geprobeerd, maar dit levert ook niets op. Ik heb ook refresh rate van AoE3 teruggezet naar 60 (ipv 75) gelijk met dat van desktop. Leverde niets op. Ik heb ook geprobeerd resolutie van desktop en het spel gelijk te zetten, maar het blijft nog steeds crashen.
De enige spellen die niet crashen zijn Civilization 2 en Football Manager 2006 :P
Ideëen? :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 16:49 ]

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Ik heb hetzelfde gehad met mijn PC, dit was toen een combinatie moederbord en geheugen.
na het ruilen van het geheugen met geheugen dat door de fabrikant aangeraden geheugen geen problemen meer gehad.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Op welke resoluties probeer je te spelen? Die X300 is namelijk niet echt een grafisch kanon...

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet alle grafische details op't laagst. Resoluties 800x600. Zo laag mogelijk iig.
De spellen draaien qua performance verder prima, behalve dat ze zeer regelmatig en wispelturig crashen. Oblivion kon ik een aardig eind komen, totdat m'n savegame(s) corrupt werd(en) door de crash.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft volgens mij ook niets te maken met zware grafische operaties die verricht moeten worden. Ook als ik AoE3 gewoon in het menu laat staan crasht'ie. PC start zelfs uit zichzelf helemaal opnieuw op soms.

Verwijderd

hmmm...lijkt op oververhitting van je videokaart...
Die x300se kaartjes hebben allemaal passiefe koeling...
Als ik jou was zou ik gewoon een klein fannetje er op laten blazen zodat de temperatuur gering blijft
Ik heb het zelf ook gehad...en na ik een fannetje er op heb laten blazen is het probleem verdwenen :)

Verwijderd

Kijk even of er niets (CPU of VGA) te warm wordt. CPU zou motherboard monitor moeten kunnen uitlezen, VGA kan Atitool. Ook zou je kunnen kijken naar de voltages die geleverd worden door je voeding (hoewel deze hardware bij mijn weten niet heel veel vermogen zou moeten vergen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat de kaart te warm wordt. Ook tijdens atitool crasht de pc; start zelfs automatisch opnieuw op.
Een simpel exta koelertje op de videokaart hoort dit op te lossen? Ben niet zo'n held als het op hardware zelf aankomt :/

Verwijderd

Topicstarter
MBM herkent m'n mobo trouwens niet. Staat niet in de doch wel uitgebreide lijst.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:12

sapphire

Die-hard pruts0r

ik denk dat de kaart eht gewoon neit trekt....
Er valt opzich enigsinds mee te gamen.....maar je noemt wel een paar spellen op waarbij enige grafische rekenkracht toch wel leuk bij is....en de X300se is nou een maar uber traag :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat een extra koeler gericht op de kaart't misschien verhelpt? Oblivion en HL2 bijvoorbeeld draaien namelijk prima, niet laggy, maar ze crashen gewoon zomaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die hier uitsluitsel over kan geven?

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Ik blijf bij m'n verhaal over geheugen.
Als een videokaart te warm wordt, dan zie je dit eerst op het scherm, blokjes, strepen, etc.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:37:
Denk je dat een extra koeler gericht op de kaart't misschien verhelpt? Oblivion en HL2 bijvoorbeeld draaien namelijk prima, niet laggy, maar ze crashen gewoon zomaar.
Als je een tafelventilator in huis hebt liggen, zou je die op je videokaart kunnen richten, terwijl het zijpaneel eraf ligt. Als de spellen dan nog steeds crashen, kan je oververhitting in ieder geval uitsluiten.

Wat iedereen hier zegt over dat de spellen crashen, omdat een x300 geen snelle kaart is, is trouwens onzin.
PencakSilat schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:44:
Ik blijf bij m'n verhaal over geheugen.
Als een videokaart te warm wordt, dan zie je dit eerst op het scherm, blokjes, strepen, etc.
Hoeft niet perse. Ik had er ook last van dat spellen constant vastliepen met mijn oude Radeon 9200. Dat gebeurde ook zonder artifacts. Het beeld sloeg gewoon in 1 keer vast. Toen ik een extra ventilator op de videokaart had gericht, was het probleem verholpen.

[ Voor 32% gewijzigd door Rhannie op 18-05-2006 12:53 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Blokjes en strepen komen idd af en toe voor. Bijvoorbeeld als ik net aan't saven ben terwijl'ie crasht, dan is de screenshot van die savegame helemaal twisted.
Geluid blijft overigens wel doorspelen, mocht dat nog interessant zijn.
Ik zal ff kijken of het beter gaat met een extra cooler en dan laat ik het wel weten.
Bedankt alvast iig.
Pagina: 1