Toon posts:

8-speed branden op 16-speed DVD+R gaat mis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en Heren,

Ik heb een probleempje. Wanneer ik een ISO-file (film, zelf geript van een origineel) probeer te branden op een Philips DVD+R 8x, dan heb ik nergens problemen mee. Ik kan de film zowel in mijn laptop als in mijn DVD-speler en PS2 probleemloos afspelen. Wanneer ik exact dezelfde ISO-file brand op een Philips DVD+R 16x, dan gaat het brandproces goed, maar kan ik de film niet afspelen in een DVD-speler of PS2. De DVD wordt wel gelezen, maar hapert en slaat hele chapters over.

Ik brand met Nero, versie 6.6.0.16. Heb al gezocht naar firmware updates voor mijn brander, maar heb tot op heden niets gevonden.

Korte opsomming van mijn hardware:

HP ZD8290ea laptop
Pentium 4 3,4 GHz
1 GB RAM
CD/DVD-drive: TSSTcorpCD/DVDW TS-L532M

Mocht de overige info belangrijk zijn, dan kan ik die wel opzoeken. Maar volgens mij heeft het alleen met mijn brander te maken.

Heeft iemand een tip/idee waarmee ik dit vervelende probleem kan oplossen? 8x DVD+R's zullen binnen niet al te lange tijd uit de schappen verdwijnen en allemaal vervangen worden door 16x. Dus het zou wel fijn zijn, als het opgelost kan worden.

Alvast bedankt!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Het kan zijn dat de 8x uit een andere fabriek komen dan de 16x en dus ook andere mediacodes hebben. Met andere woorden deze 16x schijfjes kunnen gewoon uit een baggerfabriek komen.
Kijk voor de verschillende mediacodes maar eens hier. Ik heb zelf goede ervaringen met mediacodes MCC (maken dvdr's voor Verbatim) en YUDEN (maken dvdr's voor Plextor).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga ik straks even opzoeken! Bedankt voor de tip. :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Indien je de leesbaarheid wilt weten, dus testen van gebrande dvd's ga naar www.cdfreaks.com, ga naar forum, daar staat hoe je een dvd kunt testen, dan zie je waarom je niet kan lezen met bepaalde spelers.