Ik heb redelijk veel met ASP.Net gewerkt en wil mijzelf nu de voordelen van ASP.Net 2.0 eigen maken. Daarom heb ik het startup-project (foto album met login) van Visual Studio 2005 geopend en dat ben ik nu aan het customizen. Ik ben vooral geinteresseerd in de personalization. Ik stuit echter op een probleem waar ik niet uitkom: Het is zo dat als je als een user inlogd met de standaard ASP:Login control, de Profile.UserName van de ingelogde user dezelfde casing bevat als hoe je bent ingelogged. Voorbeeld: als ik inlog als mAArten en ik sla ergens in de codebehind dus Profile.UserName op naar bijvoordeeld de database, slaat de site dus ook mAArten op, terwijl de oorspronkelijke ASPNET username Maarten is. Zelfde geldt voor de waarde van de ASP:LoginName control, die casing is ook afhankelijk van wat je tijdens inloggen hebt getyped.
Nu kan ik wel e.e.a. gaan faken met een extra display profile waarde die ik bij het inloggen formateer, maar ik probeer zo min mogelijk van de huidige inlogmethodiek af te wijken. Het lijkt me dat dit beter kan en moet haast wel in te stellen zijn.
Iemand die me opweg kan helpen?
Nu kan ik wel e.e.a. gaan faken met een extra display profile waarde die ik bij het inloggen formateer, maar ik probeer zo min mogelijk van de huidige inlogmethodiek af te wijken. Het lijkt me dat dit beter kan en moet haast wel in te stellen zijn.
Iemand die me opweg kan helpen?