Dualcore Game Pc voor 850 Euro

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 12:29

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
ik ben dus van plan om een nieuwe pc te bouwen
ik had aan me zelf een aantal eisen gesteld:
  • Hij moet dualcore zijn.
  • Moet er redelijk op kunnen gamen.
  • In het budget moetten ook een monitor en toetsenbord/muis combinatie zitten
nou heb ik het volgende samengesteld (deels uit de bbg):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1120035146.gif Intel Pentium D 805 - € 117,93
ik vind dit een redelijk goede processor voor mijn budget. mede door de goede overclockbaarheid waarmee hij dicht bij de zijn amd tegenhangers komt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1146312030.jpgGigaByte GA-8I945P-G, 945P (ATX, PCI-e) - € 80,-
deze stond gewoon in de bbg van mei regelrecht overgenomen lekker goedkoop maar tog goed.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1115854590.png 2 x 512MB PC4300 DDR2, CL4 (TwinMos) - € 35,47 (2x)
Goed geheugen voor de prijs. niks op aan te merken als jullie betere alternatieven hebben moet je het maar zeggen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1119985510.png Hitachi Deskstar T7K250, 160GB - € 62,01
goede prijs/gb verhouding ook uit de bbg. als er goedkopere betere alternatieven zijn hoor ik het.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1088683499.gif NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash) - € 35,40
nog steeds van de bbg. ben hier niet zeker van. zijn er betere andere alternatieven?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1130264135.jpg Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) - € 97,88
nog maar eentje uit de bbg. goede kast maar met een 350w voeding. ik weet niet of ik hier wel genoeg aan heb als ik mijn processor wil overclocken. overgestapt naar de antec sanota vanwegen de betere voeding

Afbeeldingslocatie: http://217.77.130.186/pic/150/JIJG/405036.jpg Labtec Ultra Flat Wireless Desktop - € 28,95
Gewoon een normaale muis en toetsenbord combo product surveys zijn goed. veranderd in iets goedkopers.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1146402568.jpg Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) € 172,-
goede prijs voor een goede videokaart. hij voldoet denk ik wel aan men eisen dus neem ik hem.
er is ook nog een Vivo uitvoering maar wat betekend het?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1124983961.jpg BenQ TFT Monitor FP72G+D 17", € 198,50
Gewoon een goedkope uitgekozen volgens mij voldoet hij wel. veranderd vanwege de dvi aanluiting.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1135948787.png Spire CoolWave II SP503B0 (Socket 775) - €10
een koeler erbij genomen ik heb geen groot budget. en dit is de enigste socket 775 koeler die ik rond de 10 euro in de pricewatch vond

ik kom uit op 851.88 863.61 euro

is dit een goede pc?? voor het bedrag

ik hoor graag verbetering enz enz.

[ Voor 21% gewijzigd door lasharor op 16-05-2006 15:14 . Reden: Prijs veranderd ]

Verwijderd

Ik ben bang dat je het met je voeding niet gaat redden als je je Cpu wilt overclocken.
Uit het Pentium D 805 topic:
Wil je wel echter kietelen, dan moet je rekening houden met het stroomverbruik. Dit begint dan namelijk ernstige proporties aan te nemen. Een Pentium D 805 op 4,10GHz verbruikt 125 Ampére op 1.7Volt wat neerkomt op 210 WATT Als je je geen beeld bij dit stroomverbruik kan maken zal ik een voorbeeldje geven. Een Sempron64 3000+ systeem met 6600GT en 1 hardeschijf en 1 dvd drive verbruikt @ load ongeveer 210 Watt. Dit bereikt een Pentium D dus in z`n eentje! Je gehele systeemwattage komt ongeveer rond de 400Watt uit als je mid-end videokaarten en 2 hardeschijven gebruikt.
Vivo betekend: Video In / Video Uit: De grafische kaart heeft dus ook een video ingang om bijvoorbeeld een videocamera aan te hangen

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Vivo is dus niet intressant voor mij.

kan ik beter de kast veranderen in de antec sanota 2??

en welke koeling kan ik het beste nemen? (processor)

[ Voor 23% gewijzigd door lasharor op 15-05-2006 16:06 ]

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-01 16:12

Pjoek

Of niet...

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:03:
Ik ben bang dat je het met je voeding niet gaat redden als je je Cpu wilt overclocken.
Uit het Pentium D 805 topic:

[...]

Vivo betekend: Video In / Video Uit: De grafische kaart heeft dus ook een video ingang om bijvoorbeeld een videocamera aan te hangen
MITS hij gaat overclocken....

als dat niet de bedoeling is, moet die 350W met bovenstaande config. voldoende zijn.

Verwijderd

Ik zou idd zeker voor een zwaardere voeding zorgen. 350watt is echt niet genoeg wil je je proc op leuke snelheden krijgen. :)

verder ziet het er wel goed uit zo IMO ;)

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
ben wel van plan om te gaan overclocken. de standaard snelheid van deze processor is niet echt om naar huis te schrijven.

denken jullie dat de voeding van de antec sanota 2 wel voldoed? (450w volgens mij)

Verwijderd

Pjoek schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:06:
[...]

MITS hij gaat overclocken....

als dat niet de bedoeling is, moet die 350W met bovenstaande config. voldoende zijn.
Uit de TS:
ik vind dit een redelijk goede processor voor mijn budget. mede door de goede overclockbaarheid waarmee hij dicht bij de zijn amd tegenhangers komt.
nog maar eentje uit de bbg. goede kast maar met een 350w voeding. ik weet niet of ik hier wel genoeg aan heb als ik mijn processor wil overclocken.
Lijkt me dat overclocken dus wel redelijk de bedoeling is.
En wat moet je ook anders met deze CPU? Zonder overclocken is hij zo traag als bagger (door de afgekapte FSB). Maar het is wel een waar overclockmonster. Goede prijs/kwaliteit dus

Edit: Ik zou zelf misschien iets meer investeren in moederbord en geheugen, zodat je over een half jaartje kunt upgraden naar een Conroe CPU. De Conroe maakt geloof ik gebruik van dezelfde socket maar werkt alleen met de nieuwere Intel chipsets.

En ja, ik zit zelf aan vrijwel hetzelfde systeem als de TS te denken :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 16:13 ]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
lasharor schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:07:
ben wel van plan om te gaan overclocken. de standaard snelheid van deze processor is niet echt om naar huis te schrijven.

denken jullie dat de voeding van de antec sanota 2 wel voldoed? (450w volgens mij)
Iemand?

Verwijderd

De 450w zal dit moeten trekken. Je houd+-240w over voor de rest, dus dat moet zeer zeker te doen zijn ! Tevens is de voeding uit de Sonata kast zeer stabiel. Overal goede ervaringen mee.
Leuk systeem, voor een leuke prijs! _/-\o_

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor de voeding is Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 ook wel een handig topic :)
Verder een net systeempje.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
effen de start post aangepast.

dan heb ik nog een vraag over het geheugen. Kan ik hier mee goed overclocken?

(ik heb vaker overgeclockt maar dan niet bij systemen die ik zelf heb samengesteld)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij is het geheugen niet super geschikt voor overclocken. Daarvoor kun je beter geheugen nemen met wat strakkere timings.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
verwacht er ook geen wonderen van maar toch handig om te weten.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
RoD schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 07:40:
Volgens mij is het geheugen niet super geschikt voor overclocken. Daarvoor kun je beter geheugen nemen met wat strakkere timings.
Voor DDR2 zijn de timings van deze module redelijk acceptabel naar mijn weten hoor.
Ik vind het alles bij mekaar een heel aardig setje gezien het beperkte budget.

Verwijderd

lasharor schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 07:39:
effen de start post aangepast.

dan heb ik nog een vraag over het geheugen. Kan ik hier mee goed overclocken?

(ik heb vaker overgeclockt maar dan niet bij systemen die ik zelf heb samengesteld)
Een goed merk van geheugen om over te clocken is OCZ. Heeft strakke timings. Vergeet niet dat dan wel een stuk duurder is! Maar got search naar "overclocken geheugen, welke moet ik nemen". Weet zeker dat er wel wat results komen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 07:57 ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon vraagt zich af waarom je nu vlak voor de Conroe een systeem koopt :X

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:24

Theo

moederbord

geforce guy schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:07:
* Theo vraagt zich af waarom je nu vlak voor de Conroe een systeem koopt :X
misschien omdat hij nu een nieuwe pc nodig heeft, en niet pas over een aantal maanden.
Bovendien is een conroe bij introductie bjina driemaal zo duur als de 805.

Ik ben het eigelij kwel eens met The_Shad0w. Je kunt nu nog wel vooruit met de 805, en als deze aan vervanging toe is kun je er een conroe opzetten. Op die manier kun je erg lang vooruit met je huidige systeem. (wel evt graka updaten en extra geheugen)

Nu met WP, PV, EV en PC

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-02 22:03
Je monitor heeft alleen een D-Sub uitgang, je kan misschien beter gaan voor een monitor met DVI aansluiting, aangezien ook je Videokaart 2 DVI uitgangen heeft...

Bijvoorbeeld de BenQ FP72G+D (17", 8ms, DVI/D-Sub, Zwart/Zilver)
Voor € 198,50

Verwijderd

Zowieso Antec sonata II

de rest kies je zelf maar :p

Verwijderd

theodouma schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:52:
[...]

misschien omdat hij nu een nieuwe pc nodig heeft, en niet pas over een aantal maanden.
Bovendien is een conroe bij introductie bjina driemaal zo duur als de 805.

Ik ben het eigelij kwel eens met The_Shad0w. Je kunt nu nog wel vooruit met de 805, en als deze aan vervanging toe is kun je er een conroe opzetten. Op die manier kun je erg lang vooruit met je huidige systeem. (wel evt graka updaten en extra geheugen)
Tenzij zijn moederbord Conroe niet ondersteund, volgens mij is de enige chipset die dat doet op dit moment de i975 ... en die moederborden zijn erg duur.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
geforce guy schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:07:
* lasharor vraagt zich af waarom je nu vlak voor de Conroe een systeem koopt :X
Kep niet het geld voor de conroe....
ExcuTator schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:50:
Je monitor heeft alleen een D-Sub uitgang, je kan misschien beter gaan voor een monitor met DVI aansluiting, aangezien ook je Videokaart 2 DVI uitgangen heeft...

Bijvoorbeeld de BenQ FP72G+D (17", 8ms, DVI/D-Sub, Zwart/Zilver)
Voor € 198,50
Maakt dit wat Uit??
je krijgt tog altijd zo'n adapter bij je vid. kaart
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:53:
Zowieso Antec sonata II

de rest kies je zelf maar :p
je hoeft niet te reageren.

mijn budget is echt 850 voor de pc hier ga ik niet met meer dan 5 euro over heen.....

[ Voor 68% gewijzigd door lasharor op 16-05-2006 14:34 ]

Verwijderd

lasharor schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:32:
[...]

Maakt dit wat Uit??
je krijgt tog altijd zo'n adapter bij je vid. kaart
Het verschil tussen DVI en D-sub is, in ieder geval bij mij, heel erg groot. Digitaal aansluiten heeft duidelijk de voorkeur!! Dus als het in je budget ligt om een DVI monitor te kopen..doen!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:35:
[...]

Het verschil tussen DVI en D-sub is, in ieder geval bij mij, heel erg groot. Digitaal aansluiten heeft duidelijk de voorkeur!! Dus als het in je budget ligt om een DVI monitor te kopen..doen!
Wat moet ik me bij dat verschil voorstellen? betere kleur weergave?? scherper beeld?

Verwijderd

De goedkoopste Conroe zou iets van 120euro gaan kosten en tegen eind-juli uitkomen. Moet je zelf weten of je bereid bent om hier op te wachten. Maar ik kan je wel vertellen dat hij de vloer aan zal vegen met die 805 :P

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 14:50

mvds

Totally awesome!

lasharor schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:38:
[...]

Wat moet ik me bij dat verschil voorstellen? betere kleur weergave?? scherper beeld?
Het is moeilijk om hier echt iets zinnigs over te zeggen hoor. Ik zie bij mijn monitor maar weinig verschil tussen DVI en BNC. Ik weet niet of dat bij jouw monitor ook zo is. Waarom ik hem zelf via DVI heb aangesloten is omdat je een omzetting overslaat, het beeld op je videokaart is digitaal, en een LCD is digitaal, dus ik zie het nut niet van eerst naar analoog te gaan en dan weer terug naar digitaal. En aangezien je een DVI monitor voor een paar euro extra kan kopen... tja...

Verwijderd

lasharor schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:38:

Zoals al werd gezegd is het moeilijk om het te omschrijven maar ik zal een poging doen, het beeld is vanaf minuut 1 goed, goed als in: scherp, helder, goede kleurweergave en goeie positie.
Analoog kun je deze dingen ook wel allemaal instelling, en uiteindelijk krijg je wel een beeld wat vergelijkbaar is met digitaal, maar toch is het bij mij zo dat het beeld via DVI toch een stukje beter is en prettiger is om naar te kijken dan via D-sub .... meer kan ik er niet van maken :P

PS: Het scherm waar ik het over heb is een Samsung 930BF aangesloten op de DVI uitgang van een Ati 9800 pro. Het scherm is een aanrader!!!!! kost nog maar 300 euro en dat is geen geld voor een scherm met deze goeie eigenschappen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 15:03 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 14:50

mvds

Totally awesome!

Trouwens, als je afwijkt van de native resolutie van de monitor, dan zal het beeld bij DVI ook slechter zijn dan wanneer je de native resolutie draait. Ook iets om rekening mee te houden. Als je een PC bouwt die de native res niet trekt van je monitor (in zware spellen bijv) dan zal het beeld ook niet echt optimaal zijn. De ene monitor kan er wat beter mee overweg dan de andere maar ok.

@JanL nadeel is dan wel dat ie over zijn budget heen gaat van 850 euro ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 16-05-2006 15:05 ]

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Gamen met zo'n cheapo draadloos keyboard muis ... vergeet het maar

Dan neem je beter een standard logitech muis & keyboard

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Desolation Angel schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:05:
Gamen met zo'n cheapo draadloos keyboard muis ... vergeet het maar

Dan neem je beter een standard logitech muis & keyboard
sorry hor maar ik game nu een toetsenbord en muis van elk 5 euro. natuurlijk heeft een toetsenbord wel invloed op je game prestatie's.
maar vaak is het ook een smoes van de mensen die gewoon niet kunnen spelen.

en de monitor... tja denk dat ik maar die benq neem...

startpost veranerd

[ Voor 4% gewijzigd door lasharor op 16-05-2006 15:11 ]

Verwijderd

Lijkt me dat je nu een mooi systeem hebt _/-\o_ als je die processor nog richting de 3/3.2 ghz klokt dan gaat die helemaal als een trein!

Verwijderd

Zeer mooi systeem. Veel plezier ermee! Natuurlijk ook met het overclocken. 8)

ps. Een goedkoop toetsenbord & muis hebben beide invloed op het gamen, natuurlijk de muis wat meer als het toetsenbord.

Alhoewel ik zelf vind dat dit gewoon tussen je oren zit. als je niks anders gewent bent, weet je niet beter. _/-\o_

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
iemand anders nog opmerkingen of verbeteringen??
Pagina: 1