Toon posts:

[Javascript] Een dropdown submitten, zonder refresh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende bereiken:

Zodra iemand een optie uit een dropdown kiest, dan slaat de pagina deze optie op in een database zonder dat de pagina zijn focus verliest. De pagina blijft staan op de plaats waar hij staat (en gaat dus niet terug naar de "top") en de waarde die gekozen is, wordt opgeslagen. Hoe kan ik dit doen?

Het mag ook mét een refresh, maar dan moet de pagina wel weer terugspringen naar de laatste positie...

Ik heb al op Google gezocht, maar daar hadden ze het over server-side afhandelen van forms, maar daar begrijp ik niet veel van. Hier GoT was ook niets te vinden met betrekking tot dit probleem, of tenminste, IK kon het niet vinden...

Alvast bedankt!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Kijk eens naar AJAX

Systeem | Strava

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan het geheel weldegelijk submitten maar makkelijkste is: maak een (hidden) iframe aan en gebruik het target attribuut van je form om naar je iframe te submitten. Verspringt je pagina ook niet :)

Ik heb heel erg het gevoel dat je zelf redelijk weinig hebt geprobeerd, dus komt de standaard zin weer: Wat heb je zelf gezocht en waar kwam je niet precies uit?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03-2025

Erycius

I came on Eileen.

Lijkt me iets voor AJAX

Maar het kan ook simpeler: zet een anchor in de buurt van je dropdown lijst, en gebruik "#anker" als action voor de form
HTML:
1
2
3
4
<form action="#anker">
<a name="anker">
<select> ... </select>
</form>

Bloemen scheiden het gras in de tuin.