Toon posts:

[voeding] piept

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enige tijd hoorde ik piepend geluid uit mijn pc. Eerst kon ik niet ontdekken waar het vandaan kwam, maar ik vermoed sterk dat het de voeding is. Ik heb een antec voeding van 450 Watt die standaard bij deze kast zat: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Sonata2.jpg :) Dit is een Antec Sonata II, die me aanbevolen werd door een vriend, die zei dat de voeding zeer goed was. Heeft hij het nou fout of kan die piep uit de voeding verholpen worden?

Ik heb de voeding er nog niet uitgehaald, omdat ik via google op een site kwam waarop stond dat je eerst de spanning er af moet halen, wat nogal logisch is natuurlijk ;) Maar hoe doe ik dit, en als ik de voeding eruit heb, hoe kan ik dan de piep verhelpen. Ik hoop niet dat ik em moet vervangen maja :(

Bedankt voor de hulp!

EDIT EN PS: De piep is er niet altijd, hij komt soms tevoorschijn en duurt dan ongeveer 2-5 minuten. De toon gaat van hoog naar lager of andersom en dat is herhalend.

In mijn pc zit een:
*athlon 3000+ venice
*asus a8n-sli
*radeon x800
*1 gb werkgeheugen
*WD 200 gb HD
**géén van deze componenten is overgeklokt!

Ik zou toch zeggen dat de voeding 'sterk' genoeg moet zijn, maar ik hoor het wel :) De pc liep hiervoor zonder piep, ckr een half tot 3kwart jaar lang goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 15:04 ]

Verwijderd

1) Je kan proberen te RMA-en/DOA-en met de klacht dat de voeding piept
2) Je kan proberen het zelf op te lossen. Het is waarschijnlijk een resonerende spoel. Deze kan je met wat hars/lijm "dichtplakken" waardoor hij niet meer resoneert. Hiervoor moet je wel de casing openen en vervalt dus de garantie.
3) Je kan er mee leren leven

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog meer reacties?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Na een uur onderzoek ben ik erachter gekomen : nee! :+ (behalve deze dan)

Ff serieus: Ik denk dat je gewoon beroep op de garantie moet doen. Mits je het erg vervelend vindt.

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 13:50
Wat toevallig, die voeding had ik ook, en tastte mijn gehoorsysteem ook aan. Ik heb er een
tagan ingezet, en het euvel is verholpen.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan idd voro de garantie gaan, mara ik kan me pc niet missen :)

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:07:
ik kan idd voro de garantie gaan, mara ik kan me pc niet missen :)
Dan heb je bij Antec de mogelijkheid om je voeding bij Antec zelf in Rotterdam om te ruilen! Moet je even naar vragen maar dat heb ik laatst ook gedaan met mijn Antec voeding die het begaf. Op één dag m'n voeding eruit, omgeruild en de nieuwe erin, minimale ontwenningsverschijnselen ;). Zeer nette service overigens van Antec moet ik zeggen, in plaats van een week te moeten wachten op hetzelfde model, kon ik ook een nieuwer model zo meekrijgen!

[ Voor 10% gewijzigd door Jorizzz op 16-05-2006 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is ckr heel netjes, maar ik woon niet echt dichtbij die stad :9 kzal is zien of er andere mogelijkheden zijn om die voeding te krijgen :)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dezelfde voeding. En ja, hij piept... bij mij is het er overigens altijd en gelukkig niet heel hard.

Verwijderd

Topicstarter
Raven- schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:55:
Ik heb dezelfde voeding. En ja, hij piept... bij mij is het er overigens altijd en gelukkig niet heel hard.
hmm toch best vreemd. ik d8 dat ik met antec wel quality heb, of heb ik dat toch mis? weet jij nix hoe je het kan oplossen btw?

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:00:
Ik heb de voeding er nog niet uitgehaald, omdat ik via google op een site kwam waarop stond dat je eerst de spanning er af moet halen, wat nogal logisch is natuurlijk ;) Maar hoe doe ik dit, en als ik de voeding eruit heb, hoe kan ik dan de piep verhelpen. Ik hoop niet dat ik em moet vervangen maja :(
De stekker eruit halen en even aanraken tegen de statische electriciteit :Y)

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:11

KingCrash

Angry Rabbit

Ik heb precies dezelfde kast en voeding. En heb ook last van het zelfde probleem.
Gelukkig kan ik mijn kast/voeding nog rma'n maar dat betekend toch weer dat ik mijn pc een tijdje kwijt bent.

Angry Rabbit

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ik heb dit soort probleempjes ook wel met spoelen op het een moederbord, gewoon lijmen die hap. Of zoals al eerder gezegd: Garantie claimen. Eventueel de voeding van je broertjes pc tijdelijk jatten.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 21:05

Paulus0013

pom pom

Jorizzz schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:33:
[...]

Dan heb je bij Antec de mogelijkheid om je voeding bij Antec zelf in Rotterdam om te ruilen! Moet je even naar vragen maar dat heb ik laatst ook gedaan met mijn Antec voeding die het begaf. Op één dag m'n voeding eruit, omgeruild en de nieuwe erin, minimale ontwenningsverschijnselen ;). Zeer nette service overigens van Antec moet ik zeggen, in plaats van een week te moeten wachten op hetzelfde model, kon ik ook een nieuwer model zo meekrijgen!
uhm waar en hoe werkt dat?
de winkel waar ik mijn antec voeding vandaan had bestaat nml niet meer, maar ik heb nog wel die dode voeding hier liggen...

[end of interruption]

Verwijderd

draait de ventilator in je voeding nog wel

mijn computer begon een maandje geleden ook te piepen en wist ook niet wat het was, dus heb ik het maar zo gelaten, was niet te irritant. totdat ik erachter kwam dat me voeding dus al een week zonder werkende ventilator zat.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:31

Thandor

SilverStreak

Dit is wel een oude koe :z
Hardware met een hoge pieptoon (Piepende spoelen, bv. Sissend geluid moederbord) is niets nieuws onder de zon.

Het verdere troubleshooten van een voeding is min of meer basic en behoeft derhalve geen topic :o

Paulus0013, kijk eens in het profiel van Jorizzz. Een e-mail adres :o
Voor dit soort vragen kun je iemand prima mailen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.