Hallo,
Sinds enige tijd hoorde ik piepend geluid uit mijn pc. Eerst kon ik niet ontdekken waar het vandaan kwam, maar ik vermoed sterk dat het de voeding is. Ik heb een antec voeding van 450 Watt die standaard bij deze kast zat: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Sonata2.jpg
Dit is een Antec Sonata II, die me aanbevolen werd door een vriend, die zei dat de voeding zeer goed was. Heeft hij het nou fout of kan die piep uit de voeding verholpen worden?
Ik heb de voeding er nog niet uitgehaald, omdat ik via google op een site kwam waarop stond dat je eerst de spanning er af moet halen, wat nogal logisch is natuurlijk
Maar hoe doe ik dit, en als ik de voeding eruit heb, hoe kan ik dan de piep verhelpen. Ik hoop niet dat ik em moet vervangen maja 
Bedankt voor de hulp!
EDIT EN PS: De piep is er niet altijd, hij komt soms tevoorschijn en duurt dan ongeveer 2-5 minuten. De toon gaat van hoog naar lager of andersom en dat is herhalend.
In mijn pc zit een:
*athlon 3000+ venice
*asus a8n-sli
*radeon x800
*1 gb werkgeheugen
*WD 200 gb HD
**géén van deze componenten is overgeklokt!
Ik zou toch zeggen dat de voeding 'sterk' genoeg moet zijn, maar ik hoor het wel
De pc liep hiervoor zonder piep, ckr een half tot 3kwart jaar lang goed.
Sinds enige tijd hoorde ik piepend geluid uit mijn pc. Eerst kon ik niet ontdekken waar het vandaan kwam, maar ik vermoed sterk dat het de voeding is. Ik heb een antec voeding van 450 Watt die standaard bij deze kast zat: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Sonata2.jpg
Ik heb de voeding er nog niet uitgehaald, omdat ik via google op een site kwam waarop stond dat je eerst de spanning er af moet halen, wat nogal logisch is natuurlijk
Bedankt voor de hulp!
EDIT EN PS: De piep is er niet altijd, hij komt soms tevoorschijn en duurt dan ongeveer 2-5 minuten. De toon gaat van hoog naar lager of andersom en dat is herhalend.
In mijn pc zit een:
*athlon 3000+ venice
*asus a8n-sli
*radeon x800
*1 gb werkgeheugen
*WD 200 gb HD
**géén van deze componenten is overgeklokt!
Ik zou toch zeggen dat de voeding 'sterk' genoeg moet zijn, maar ik hoor het wel
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 15:04 ]