Toon posts:

Welke van de 2? De X-Fi of de Z-5400?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb een vraag (ik heb al wat rond gezocht en al wat antwoorden gezien maar ik stel het even specifiek op wat ik wil/heb)

ik heb nu een creative inspire p5800 speakersetje en een dell pc met geluidsuitgangen op het moederbord..

ik heb wat geld maar ik weet niet wat ik nou het beste kan upgraden,
ik zag de logitech z-5400 speakers
en de creative x-fi soundblasters (xtreme music of de platinum)

wat zorgt voor de beste verbetering voor mijn geluid? (vooral voor muziek) de logitech speakers of de x-fi soundblaster?

en nog een vraag (maar die is wat minder belangrijk) is de x-fi platinum zoveel beter als de xtrememusic? en zo ja, is het verschil de +/-60euro extra waard?

alvast mijn hartelijke dank ;)

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:57:
hey ik heb een vraag (ik heb al wat rond gezocht en al wat antwoorden gezien maar ik stel het even specifiek op wat ik wil/heb)

ik heb nu een creative inspire p5800 speakersetje en een dell pc met geluidsuitgangen op het moederbord..

ik heb wat geld maar ik weet niet wat ik nou het beste kan upgraden,
ik zag de logitech z-5400 speakers
en de creative x-fi soundblasters (xtreme music of de platinum)

wat zorgt voor de beste verbetering voor mijn geluid? (vooral voor muziek) de logitech speakers of de x-fi soundblaster?

en nog een vraag (maar die is wat minder belangrijk) is de x-fi platinum zoveel beter als de xtrememusic? en zo ja, is het verschil de +/-60euro extra waard?

alvast mijn hartelijke dank ;)
Ik zou in eerste instantie voor die geluidskaart gaan en later eventueel nieuwe speakers kopen! Volgens mij zijn die je nu hebt zo heel slecht niet (ok, goed is anders maar zeker niet slecht...)!

Voor wat betreft je laatste vraag: Daar zijn de meningen nogal verschillend over. Ik geloof dat het enige grote verschil is dat die duurdere een front bay heeft.... Ik heb zelf de Fatal1ty en ben zeeeeeeeer tevreden!!!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Verwijderd

Topicstarter
oh kut.. ik schaam me (alweer) diep en wordt (alweer) gek van m'n dell met WEL TWEE FRONT BAYS!! waardoor ik nu eigenlijk vast zit aan een x-fi xtrememusic.. terwijl die afstandsbediening er zo mooi uit ziet :'( en als ik dan een nieuwe case koop zit ik door de fijne mobo tweaks van dell (de vormgeving etc) vast aan een nieuwe systeem want een dell mobo past alleen in dell cases (en als ik een mobo koop dat in de meeste kasten past, zal dat geld verspilling zijn omdat het een ouder model moet worden, omdat er alleen maar oude zooi in mn pc zit)

die front bay van de x-fi platinum, kan je er niet gewoon boven op leggen ofzo, op je case? (volgens mij is dit de domste vraag ooit maar goed.. je weet maar nooit)

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:07:
oh kut.. ik schaam me (alweer) diep en wordt (alweer) gek van m'n dell met WEL TWEE FRONT BAYS!! waardoor ik nu eigenlijk vast zit aan een x-fi xtrememusic.. terwijl die afstandsbediening er zo mooi uit ziet :'( en als ik dan een nieuwe case koop zit ik door de fijne mobo tweaks van dell (de vormgeving etc) vast aan een nieuwe systeem want een dell mobo past alleen in dell cases (en als ik een mobo koop dat in de meeste kasten past, zal dat geld verspilling zijn omdat het een ouder model moet worden, omdat er alleen maar oude zooi in mn pc zit)

die front bay van de x-fi platinum, kan je er niet gewoon boven op leggen ofzo, op je case? (volgens mij is dit de domste vraag ooit maar goed.. je weet maar nooit)
Je hoeft hem niet aan te sluiten. Heb je alleen ook niets aan die afstandbediening!!!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41
Je kan het er vast wel met zo'n soort floppy kabel dr uit laten hangen, alleen dat staat niet ecgt stoer :P

Verwijderd

Topicstarter
TrIsTaN_tDb15 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:09:
Je kan het er vast wel met zo'n soort floppy kabel dr uit laten hangen, alleen dat staat niet ecgt stoer :P
dell staat zowiezo alles behalve stoer dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken, ik leg hem wel gewoon boven op mn case xd

Verwijderd

Hello

Ik heb voor de moment de Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty tesamen met de Logitech Z-5400 Speakers op m'n PC aangesloten.

Schitterende combinate! Beide spelen mooi op elkaar in, alleen is het een beetje weggegooid geld.

Waarom?
De X-Fi heeft op zichzelf al een complete Dolby Digital en DTS codering onboard. De Logitech Z-5400 heeft een speedtouch-center die alles nogeens codeerd (mits een coaxiaal of optische aansluiting).
- Als je voor de X-Fi Xtreme Music kiest zou je eigelijk nog een apparte Digital I/O module moeten blij kopen om je Dolby Digital en DTS goed te laten functioneren op de Z-5400 speakers.
- Als je voor de X-Fi Platinum kiest, heb je de mogelijkheid om langs de bijgeleverde front bay een coaxiaal of optische kabel aan te sluiten.

Natuurlijk mits wat instel-en-prutswerk kan je beide mooi op elkaar afstemmen, maar dit doe je niet op enkele minuten (in mijn geval met nogal wat gevloek :) ).

Mocht ik in jou geval zijn, kocht ik de Z-5400 speakers. Qualitatief hoogstaand geluid en nogal wat mogelijkheden. 't is natuurlijk up to you!

Greetz!!!!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 23:28 ]

Pagina: 1