ADSL + telefonie slecht voor gamers?

Pagina: 1
Acties:

• JumperJack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2025
hallo,
ik had laatst iets gelezen over het feit dat een bundel van ADSL + telefonie niet voordelig zou zijn voor gamers. ADSL 2+ heet dat volgens mij. nu was dat een kort artikel, en ikzelf ben een echte gamer. weet iemand toevallig welke nadelen zo'n pakket voor een gamer heeft, of maakt dit niets uit?

alvast bedankt

No Signature here

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:25

ThunderNet

Flits!

ADSL + telefonie, is iets anders dan ADSL 2+.

Met InternetPlusBellen van KPN (ADSL + VoIP) wordt je verbinding een stukje afgeknepen als er gebeld wordt. (QoS / Quality of Service) zodat je geen gestotter etc. hoort tijdens het bellen. Echter is dit maar een klein gedeelte van je bandbreedte. Ik heb er nooit geen last van gehad iig :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat hangt er ook maar net vanaf wat je verbinding is en hoeveel het spel van je verbinding verlangt natuurlijk.

Verwijderd

Ik had ergens gelezen (volgensmij in de Wanadoo-thread) dat ADSL2+ verbindingen vaak een iets hogere ping hebben dan normale verbindingen, wat vervelend is bij het gamen. Ik weet niet waar dit aan ligt, of dit provider-afhankelijk is of dat het ook echt klopt...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:33:
Ik had ergens gelezen (volgensmij in de Wanadoo-thread) dat ADSL2+ verbindingen vaak een iets hogere ping hebben dan normale verbindingen, wat vervelend is bij het gamen. Ik weet niet waar dit aan ligt, of dit provider-afhankelijk is of dat het ook echt klopt...
Lijkt me sterk, of iig, lijkt me sterk dat het invloed heeft ;). Ik zit zelf met een ADSL2+ (TweakDSL via BBNed) en ik heb nooit wat te klagen over mijn pingtijden. Zit regelmatig rond de 12 ms (terwijl eMule op de achtergrond nog 80 kb/sec van mijn verbinding wegsnoept.

Verwijderd

IceStorm schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:38:
[...]

Lijkt me sterk, of iig, lijkt me sterk dat het invloed heeft ;). Ik zit zelf met een ADSL2+ (TweakDSL via BBNed) en ik heb nooit wat te klagen over mijn pingtijden. Zit regelmatig rond de 12 ms (terwijl eMule op de achtergrond nog 80 kb/sec van mijn verbinding wegsnoept.
Ik twijfelde er ook aan, maar ik dacht dat de TS dat bedoelde. :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:33:
De latency is via sommige netwerken bij ADSL2+ techniek iets hoger inderdaad. Maar dan zit je rond de 20ms ongeveer op je DSL verbinding (+ latency van je ISP naar de gameserver). 20ms en nog eens 10ms naar de server in een ander netwerk is voor online games echt geen probleem natuurlijk. Er zijn veel vervelendere netwerk technische dingen die online games kunnen tegenwerken/frustreren.

ADSL2+ is gewoon een nieuwe DSL techniek voor Nederland en is sneller.

Een gebundeld pakket met telefonie doet niets af aan de ADSL (internet) verbinding verder. Het bellen wordt gewoon in kleine internet (IP) pakketjes gestopt de spraak en zo naar je ISP getransporteerd. Meer is het niet en de bandbreedte die dat gebruikt is enorm minimaal waardoos je zeker geen last van een telefoongesprek hebt tijdens het bellen.

Als je echt een bijna belachelijk langzame verbinding bestelt wel natuurlijk, maar dan heb je het over minder dan 1024kbit bijvoorbeeld. Die vind je bijna niet meer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JumperJack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2025
bjck schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:32:
[...]

De latency is via sommige netwerken bij ADSL2+ techniek iets hoger inderdaad. Maar dan zit je rond de 20ms ongeveer op je DSL verbinding (+ latency van je ISP naar de gameserver). 20ms en nog eens 10ms naar de server in een ander netwerk is voor online games echt geen probleem natuurlijk. Er zijn veel vervelendere netwerk technische dingen die online games kunnen tegenwerken/frustreren.

ADSL2+ is gewoon een nieuwe DSL techniek voor Nederland en is sneller.

Een gebundeld pakket met telefonie doet niets af aan de ADSL (internet) verbinding verder. Het bellen wordt gewoon in kleine internet (IP) pakketjes gestopt de spraak en zo naar je ISP getransporteerd. Meer is het niet en de bandbreedte die dat gebruikt is enorm minimaal waardoos je zeker geen last van een telefoongesprek hebt tijdens het bellen.

Als je echt een bijna belachelijk langzame verbinding bestelt wel natuurlijk, maar dan heb je het over minder dan 1024kbit bijvoorbeeld. Die vind je bijna niet meer.
owkee. ik kwam namelijk met het probleem dat toen ik ongeveer een abonnement op Tele2 compleet had genomen, liep Battlefield continu vast :( werd er helemaal gek van. maar dit kan het iig niet zijn :)

No Signature here

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
JumperJack schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:02:
[...]

owkee. ik kwam namelijk met het probleem dat toen ik ongeveer een abonnement op Tele2 compleet had genomen, liep Battlefield continu vast :( werd er helemaal gek van. maar dit kan het iig niet zijn :)
Een internet verbinding doet niets met je PC, tenzij je van je ISP (rare) software of dingen moet installeren. Vermijd altijd een installatie CD als dat niet nodig is daarom en zeker USB modems ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1