Toon posts:

[actionscript / flash] target movieclip met dynamische naam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
context:
ik ben bezig met het programmeren van een functionaliteit in flash die ik ga gebruiken in een andere flash movie (hoofd-swf).
De hoofd swf is een captivate movie in swf formaat. De functionaliteit die ik bouw heeft een variabele nodig die ergens verbogen staat in de parent/child structuur van de captivate swf.

de captivate swf bevat oa deze movie clip
* mc: 'slide2__color_mc'
=================
mc: 'slide2__color_mc' bevat oa deze twee movie clips
* mc: 's2_i0_textentry_mc' (in deze mc zit een var die ik wil gebruiken)
* mc: 's2_i1_swf_mc
==================
mc: 's2_i1_swf_mc bevat oa 1 movie clip
* m_swf_mc (in deze mc zit de flash functionaliteit)
==================

zoals je ziet zit de fucntionaliteit en de var die ik daarvoor nodig heb in dezelfde movie clip slide2__color_mc. De 2 in deze naam van de movieclip wordt dynamisch gegenereerd door captivate. Afhankelijk van in welke slide de movie clip gebruikt wordt. Mijn flash functionaliteit controleerd in welke slide hij gebruikt wordt en op basis daarvan weet ik in welke sub-mc ik moet zoeken: namelijk: s2_i0_textentry_mc. De 2 in deze naam staat ook weer voor het slide nr en wordt ook dynamisch gegenereerd. geen enkel probleem. Echter, de 0 in deze naam is ook een dynamisch getal wat door captivate wordt toegewezen. afhankelijk van in welke volgorde een captivate programmeur elementen in captivate op de slide gooit. Als hij een textentry box als eerste op de slide sleept zal de naam i0 worden. maar wanneer hij eerst drie plaatjes, de flash functionaliteit en dan pas de textentry erop sleept, zal de naam van de textentry i4 zijn. dat getal na de i is dus erg onvoorspelbaar. Toch moet mijn functionaliteit de var die in deze movie clip zit gebruiken.

ik zat aan de volgende oplossing te denken:
ik moet op een of andere manier er achter zien te komen hoeveel movieclips er aanwezig zijn in slide2__color_mc. vervolgens kan ik dan met een for-loop er achter komen welke welk getal hoort op de plaats * in "s2_i*_textentry_mc". dan kan ik de var opvragen en doen wat ik moet doen.
is dit de aanpak of zijn er andere manieren. Als dit de aanpak is, heeft iemand dan enig idee hoe ik er achter kan komen hoeveel movieclips er in een movieclip zitten?
ik kom er niet uit.

precies deze vraag:
http://www.experts-exchan...are/Flash/Q_21499252.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
kick
Is het echt niet mogelijk om een array te krijgen op bijvoorbeeld het _root niveau met daarin alle movieclips die gebruikt worden in _root?

Ik weet dat _root een multie dimensionale array is waarin je movieclips kan benaderen: _root["movieclip1"]["movieclip_in_movieclip1"] etc....

echter ik kan niet de lengte van de _root array opvragen.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
var movieclips = Array();
for(var name in _root) {
    if(_root[name] instanceof MovieClip) {
        movieclips.push(_root[name]);
    }
}

Zoiets?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX wijst naar McViruss

zoiets ja ;)

de lengte van een array moet je gewoon kunnen krijgen door array.length te vragen

Stoer; Marduq