Cobalt RAQ3 reinstallen: hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47
dit leek me het meest logische subforum, mijn excuses als het alsnog verkeerd is geplaatst

Ik heb dus een Cobalt RAQ3. 300 MHz k6-je, 256MB ram en een 15 gig hdd'tje. Standaard dus. Echter is de HDD leeggemaakt en kan ik er nu dus niets mee. Hoe ga ik dat ding reinstallen? Ik heb de officiële Cobalt recovery cd's al geprobeerd, maar die werkt niet lekker samen met m'n netwerkkaart. De cobalt blinkt af en toe wel wat met z'n NICje, maar er gebeurt niks.

Ik heb ook al andere recovery cd's geprobeerd en het pas nieuwe stukje software Rackstar, maar dit werkt ook niet omdat de huidige bios niet vanaf EXT3 kan booten. Ik kan natuurlijk wel de firmware flashen via de seriële poort, maar de kans is veel te groot dat het fout gaat. Ik moet dus een OS geïnstalleerd hebben om te kunnen flashen, maar -hoe-?

Iemand die me uit de brand kan helpen?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Succes......

De beste manier is de firmware flashen, en dan proberen met die rackstar cd....
een andere manier, is proberen een redhat 6.0 (!!!) installatie op de disk te zetten (hd in eigen pc (andere disks ER UIT HALEN!!), booten van cd, installeren, en hopen dat je kan booten van de disk.
En anders....tsja, intel netwerk kaartje kopen. Dit ventjes van cobalt deden het alleen met intels, en als jij dan zonder intel zit, heb je gewoon pech met die cd.

verder heb je nog opties voor nfs boot (installeer linux op je pc, installeer nfs server, kopieer cobalt disk naar hd, en nfs-exporteer dat, en probeer je cobalt er van te laten booten...lukt ook niet altijd).

al met al, om een cobalt opnieuw te installeren....zit je een gigantische hoop te kutten....

Copy.com

• BHQ
Daar was ik al achter indeed, maar het grootste probleem is dus een OS erop krijgen om 'm te flashen. Of ik waag het met een serieel linkje en ik mep er meteen Rackstar op, maar dit durf ik niet echt.

Is er nog -ergens- bijv. RH6 te vinden of een andere distro met 2.2 of zelfs 2.0 kernel? Debian Potato oid. kan ik eventueel ook proberen, maar dat is een -heel- gemiep met kernels recompilen e.d..

Anyway, ik ga maar eens opzoek naar een 905B. Erg vaag want in m'n flashmachine zit een kaartje die schijbaar? gesuppport wordt (hij boot iig. gewoon door, anders krijg ik een error). Toch maar eens kijken als ik m'n seriële kabeltje binnenkrijg wat er loos is :{

• BHQ
Quick hack-n-slash guide waarvoor ik niet verantwoordelijk ben:

http://www.yapser.nl/README.txt

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ik vraag me af of het uberhaupt mogelijk is op met een raq 550 ook bevoorbeeld unix te draaien ( zoals FreeBSD ) ipv linux. het blijft een i386 architecture dus zou mogelijk moeten zijn mits de rom meewerkt ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:14
sariel schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:14:
al met al, om een cobalt opnieuw te installeren....zit je een gigantische hoop te kutten....
Ik vind het best meevallen. Zelf heb ik een Raq4 en een Qube3, en met de juiste netwerkkaart is de installatie zo gedaan. Gewoon goedkoop een netwerkkaartje op de kop tikken op marktplaats en gaan met die banaan.

Overigens ben ik best benieuwd om eens met die nieuwe Rackstar software aan de gang te gaan...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• BHQ
Volgens mij kan het met OpenBSD - wel ff de SourceForge firmware installen :)

Anyway, ik had geen geschike NIC voor de recovery CD, dus daar houd het snel op ;)

Anyway, via m'n hack-n-slash guide draait dr nu Rackstar op, al vind ik de snelheid tegenvallen.. :{

Verwijderd

Benchmarks tonen dat het 20% sneller draait dan het 550 OS :)

(check with Randy)

• BHQ
Hehe, een van de developers :D

De admin is iig sowieso wat sneller als je -niet- dmv secure doet inloggen ;)

Verwijderd

Klopt, heb ik ook al gemerkt.
Pagina: 1