Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[virus] Troj/SCLog-L in explorer.dll

Pagina: 1
Acties:

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Windows XP met Sophos.

Sophos heeft deze virus gevonden op mijn pc. Ik heb op google gezocht wat ik er tegen kon doen, maar snapte dit niet echt.

Explorer.dll is niet belangrijk heb ik gevonden dus probeerde ik het te verwijderen echter lukte dit niet (ook in veilige modus niet).

Link wat sophos geeft over de virus:http://www.sophos.com/vir...SCLog-L&lang=19&sublang=1

Hoe kan ik dit oplossen,
Alvast Bedankt voor de hulp.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Opstarten in veilig modus en dan met Process Explorer het desbetreffende bestand killen en daarna verwijderen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Alper15
Ik heb het geprobeerd...
[tijden veilige modus]
Ik heb toen gedrukt Find handle or DLL daar vond ik dat winlogon.exe en explorer.exe met die .dll gebruik maakten, maar als ik bv explorer.exe kill dan kan ik al helemaal niets doen in windows(veilige modus).

Weet iemand nog een andere oplossing?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
buiten windows opstarten [knoppix ; bartpe;ebcd etc]
dan deze .dll verwijderen?

gewaarwordingshorizon

• Martijnc
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
Scan een met Ewido anti-malware in veilige modus en post daarna de log die je krijgt hier. Dan kunnen we kijken of hij al weg is of waar de bestanden, keys zitten.

Mischien kan je de bestanden uploaden zodat die geanalyseerd kunen worden, is blijkbaar nog niet gebeurt.

[ Voor 26% gewijzigd door Martijnc op 15-05-2006 17:09 ]

• Alper15
Martijnc schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:08:
Scan een met Ewido anti-malware in veilige modus en post daarna de log die je krijgt hier. Dan kunnen we kijken of hij al weg is of waar de bestanden, keys zitten.

Mischien kan je de bestanden uploaden zodat die geanalyseerd kunen worden, is blijkbaar nog niet gebeurt.
Bedankt voor je hulp...
Ik heb het in veilige modus met Ewido gescand en het is als het goed is nu weg Sophos geeft geen foutmelding meer en Ewido ook niet

Hartstikke Bedankt :)
Pagina: 1