Toon posts:

Domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, iemand maakt inbreuk op mijn rechten door een domein wat hij heeft.
Nu heb ik vernomen dat hij meerdere domeinen allemaal .nl gerigistreerd op zijn adres.
Is er een tool of site zodat ik kan zijn welke zijn first domain en welke de rest zijn?

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 15:24

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik maar daar kan je niet alle onderliggende zien

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is er een tool of site zodat ik kan zijn welke zijn first domain en welke de rest zijn?
Maakt dat wat uit dan?

En Domeinen als topictitle zegt niet zo heel veel he ;). Probeer een beter beschrijvende titel te verzinnen en vraag een topictitle change aan via: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 59% gewijzigd door BtM909 op 15-05-2006 13:41 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
je kan alleen per domeinnaam de gegevens opvragen.

Op welke manier maakt hij trouwens inbreuk?

Verwijderd

Topicstarter
In de vorm dat hij mijn naam gebruikt voor een site waar ik niets van weet.
Mijn naam met negatieve zaken verbind.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:25

TeeDee

CQB 241

De onderliggende info kan je prima op sidn.nl zien hoor. Even op uitgebreid klikken, en dan nog een keer zoeken.

Anders kan je altijd nog bij http://centralops.net > domaindossier de informatie ophalen.

[ Voor 3% gewijzigd door TeeDee op 15-05-2006 13:46 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik maar als hij nou www.mij.nl als eerste domein heeft hoe kom ik er dan achter wat de volgende domeinen zijn want hij heeft ze niet bij dezelde provider weggezet

• pianoman
wordt ingewikkeld om dat aan te kaarten hoor. Ik werk bij een ISP, en heb een jaar of twee geleden een vergelijkbare rechtszaak meegemaakt, waar echt op de man werd gespeeld, en de eigenaar van de site zich voordeed als degene wiens naam werd gebruikt. Het had behoorlijk wat voeten in de aarde om die website verwijderd te krijgen.

Bel anders even met SIDN, 026 352 55 55. Of leg je vraag neer bij legal@sidn.nl.

Je kunt ook contact opnemen met zijn provider (staat meestal als technisch contact vermeld).

Maar de enige makkelijke oplossing is toch om met deze persoon tot een oplossing te komen, alle andere manieren kunnen zeer tijdrovend worden.

Verwijderd

Topicstarter
Okay dank je wel
Mijn naam is een geregistreerd merk worldwide dus hij gaat nog last krijgen zegt de advocaat

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Wat bedoel je precies met "de volgende domeinen"? In principe staat elk domein toch los van elkaar?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.
Wat mij betreft een slotje

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Daar kom je niet achter. En ik vraag me ook af waarom dat voor jou interessant zou zijn. Als hij inbreuk maakt op jouw recht dan heb je het toch over 1 merk of naam o.i.d. Wat kan jouw die overige namen schelen.

Als jij echt denkt recht te hebben op die naam dan moet je bij de SIDN een arbitrage procedure starten.

Kijk hier maar eens : http://www.sidn.nl/ace.ph...recht_en_handelsnaam.html

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• pianoman
ok, ik dacht dat je je eigen naam bedoelde.

ook voor geregistreerde handelsmerken is het niet echt eenvoudig hoor, vroeger waren daar hele strenge richtlijnen voor (net als tijdens de sunrise periodes bij .eu domeinen). Maar op een gegeven moment ligt alles vrij voor registratie. Jij zult dan moeten aantonen dat hij de domeinnaam enkel en alleen gebruikt om jou schade te berokkenen. Zodra hij ook maar enigzins kan aantonen dat hij de domeinnaam ook voor legitieme doeleinden gebruikt, zul je bot vangen.

Om je een voorbeeld te geven; er is een bedrijfje dat letterlijk alle domeinnamen die wij laten verlopen of opheffen registreert. Soms wordt er wel eens een fout gemaakt en moeten wij zo'n domeinnaam dan opnieuw registreren-> dus overnemen van dit bedrijf. Het maakt dan niet uit of er hier sprake is van geregistreerde handels- of merknamen, we moeten dan gewoon de vraagprijs betalen. Rechtszaken hierover zijn langdurig en de uitkomst is niet zeker.

Ik adviseer je echt om toch alles te proberen dit onderling te schikken. Vergeet niet dat de nederlandse rechtspraak op dit gebied heel anders handelt dan bijvoorbeeld in de VS (zoals bij mikerowesoft.com)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 07:56
de volgende domeinnamen kan je niet zien in de whois. En inderdaad, merkrecht = dokken.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Er is een verschil tussen merk en handelsnaam. Handelsnaam hoef je niet eens te registereren en kan je al recht op hebben. Als bedrijf zijnde kan je overigens maar 1 handelsnaam hebben, maar wel meerdere merken. Een merk dat volgens de Benelux Merkenwet is registreerd staat volgens mij vrij sterk. De SIDN heeft zoals al gezegd een arbitrage procedure voor handelsnaamrecht als merkenrecht. Maar de aanklager, in dit geval de topicstarter, mag er zelf voor kiezen of hij het via de arbitrage regelt of via de rechtbank. Alleen de domeinhouder is gebonden aan de arbitrage regeling. Een merk geeft exclusieve rechten in de zin van Intellectueel eigendom, dus de domeinkaper mag er sowieso geen gebruik maken, anders is het een inbreuk op de rechten op de topicstarter. Maar dat kan de advocaat van de topicstarter allemaal haarfijn uitleggen =)

Wat een rechtzaak extra meegeeft is de mogelijkheid om naast handelsnaam en merken te beroepen van Onrechtmatige Daad. Overigens wordt deze laatste categorie weinig toegekend.

Verwijderd

Je kan via sidn kijken waar hij geregistreerd is via welk hosting bedrijf.
Daarna kan je met hun contact opnemen en informatie opvragen.

Waarschijnlijk moet je wel het hele verhaal uitleggen

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
"Als bedrijf zijnde kan je overigens maar 1 handelsnaam hebben"
Volgens mij niet, je kunt bijvoorbeeld 2 handelsnamen hebben als: Sjakies kledingverkoop en Sjakies kledingadvies waarmee je dan consultancy geeft.

• jep
  • Laatst online: 09-02 19:28

jep

Je kan zoveel handelsnamen hebben als je maar wilt.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

djluc schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:40:
"Als bedrijf zijnde kan je overigens maar 1 handelsnaam hebben"
Volgens mij niet, je kunt bijvoorbeeld 2 handelsnamen hebben als: Sjakies kledingverkoop en Sjakies kledingadvies waarmee je dan consultancy geeft.
Euh, is dat dan niet puur door het feit dat je wel meerdere bedrijven kan hebben (hij zei ook, per bedrijf 1 handelsmerk)?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• jep
  • Laatst online: 09-02 19:28

jep

Nee. Ik heb 1 bedrijf met meerdere handelsnamen. Als ik er meer wil dan loop ik naar de KVK en is het geregeld. :)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Inderdaad, ik heb KvK uittreksels gezien met een pagina aan 'alternatieve' handelsnamen ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Mijn bedrijf heeft een stuk of 5 handelsnamen. Paar keer van naam gewijzigd, en zo blijf je ook onder de oude naam vindbaar bij de KvK bijvoorbeeld, of onder een productnaam.
Pagina: 1