Ik heb een (voor mij) groot probleem dat enorm eenvoudig op te lossen moet zijn (althans dat verwacht ik wel).
Het probleem is het volgende, ik heb een index.php file en in die file wil ik andere bestanden laten includen. Leek me niet moeilijk doormiddel van een switch (zie ook code hieronder)
Dit gaat dan ook gewoon goed. Nu is het alleen zo dat de file news/news_article.php om een id vraagt dus dacht ik bij de include een id mee te geven
dit levert alleen keer op keer de volgende foutmelding op
als ik de bij de include het ?news_id=0000000005 weg haal dan krijg ik de melding niet. Het gaat dus ergens fout bij het meegeven van de variabele.
Ik ben momenteel al een tijdje aan het zoeken en proberen van mogelijkheden zoals de variabele een vaste waarde meegeven waarbij ik zeker weet dat die record er is (in dit geval dus 0000000005). Helaas blijf ik iedere keer vastlopen op de variabele en zag ik mij genoodzaakt om jullie hulp in te roepen.
Alvast bedankt
Het probleem is het volgende, ik heb een index.php file en in die file wil ik andere bestanden laten includen. Leek me niet moeilijk doormiddel van een switch (zie ook code hieronder)
Dit gaat dan ook gewoon goed. Nu is het alleen zo dat de file news/news_article.php om een id vraagt dus dacht ik bij de include een id mee te geven
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php switch($_GET['message']) { case 'newsarticle': include("news/news_article.php?news_id=0000000005"); break; default: include('news/news_last.php'); break; } ?> |
dit levert alleen keer op keer de volgende foutmelding op
code:
1
2
3
| Warning: include(news/news_article.php?news_id=0000000005) [function.include]: failed to open stream: Invalid argument in e:\Inetpub\wwwroot\otdl\index.php on line 55 Warning: include() [function.include]: Failed opening 'news/news_article.php?news_id=0000000005' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in e:\Inetpub\wwwroot\otdl\index.php on line 55 |
als ik de bij de include het ?news_id=0000000005 weg haal dan krijg ik de melding niet. Het gaat dus ergens fout bij het meegeven van de variabele.
Ik ben momenteel al een tijdje aan het zoeken en proberen van mogelijkheden zoals de variabele een vaste waarde meegeven waarbij ik zeker weet dat die record er is (in dit geval dus 0000000005). Helaas blijf ik iedere keer vastlopen op de variabele en zag ik mij genoodzaakt om jullie hulp in te roepen.
Alvast bedankt