ergenic access point

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 20:30
Omdat ik af en toe thuis ongestoord wat wil kunnen werken (iets waar de kids het vaak niet mee eens zijn) heb ik afgelopen weekend wat hardware aangeschaft Omdat ik van een VPN tunnel gebruik maak vond ik WPA niet perse nodig.

Uiteindelijk vond ik bij Dixons dit setje:
www.dixons.nl/De_online_w...ards.7070579/default.aspx
AP met router functie en 2 PCMCIA kaartjes voor 39,95.

Thuis boel aangesloten en geinstallerd en dan merk je toch echt wel het verschil tussen de A-merken en dit soort spul. Het werkt allemaal ongeveer wel maar 't is erg rommelig. Wat er aan documentatie bij zat was voor 99% voor de installatie van de pcmcia kaarten en het instellen van tcp/ip.

Zelf dus maar even wat gaan experimenteren. Draadloos werkt vrijwel meteen maar voordat ik WEP draaiende had was ik toch wel een uurtje verder. Menustructuur van dat ding is erg onhandig. WEP tussen de basisinstellingen. Overig wireless gedoe op een apart submenu waar ook weer staat wat voor key open/shared er wordt uitgegeven.

't draait maar het bewijst wel weer m'n stelling dat de newbie veel beter af is met een a-merk. Zelf kreeg ik halverwege dat geklooi toch wel spijt dat ik geen speedtouch ofzo had genomen.

Vanavond even een ander adsl modem installeren en dan gaat dit ding in de DMZ en zet ik er alleen stroom op als ik 'm nodig heb.
Dan nog een van de 2 kaartjes op ebay zetten want ik heb toch maar 1 laptop.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Fijn dat je je ergernis even hebt kunnen uiten :D
Er zijn vast en zeker genoeg anderen die je gevoel delen, en het zou een heel topic vol ergernissen kunnen worden.
Echter: Dat is niet waar dit forum voor bedoeld is. Daarvoor kan je beter in de HK zijn.

Aangezien ik geen enkele vraag in je topic kan ontdekken waar je ons/got voor nodig zou hebben sluit ik het topic maar :)

Dit topic is gesloten.