Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[kloon]Dremel aankoop advies

Pagina: 1
Acties:
  • 4.426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een paar blowholes in mijn case maken. Dus ik ben op zoek naar een redelijke dremel.
Ik zag al een (kloon)dremel voor 14 of 18 euro bij de GAMMA (dat kost dus niks, in mijn ogen)

Is dit nou een kloondremel?
Zijn deze van goede kwaliteit?

Wat ik las op verschillende fora's was dat het wel oke was om een kloon dremel te kopen, maar daar moest je van het merk DREMEL de (slijp)schijfjes bij kopen en dan zou niet zo probleem zijn.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 12:50 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Precies wat je zegd koop gewoon goeie freesjes. Ik heb zelf ook zo'n cheapass ding van de gamma en werkt perfect, met orginele freesjes.

En als er geen dremel opstaat is het er ook geen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Herby op 15-05-2006 12:54 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 19:53

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:49:

....Wat ik las op verschillende fora's was dat het wel oke was om een kloon dremel te kopen, maar daar moest je van het merk DREMEL de (slijp)schijfjes bij kopen en dan zou niet zo probleem zijn....
Inderdaag ik heb er zelf eentje van de Formido. Als het het ding niet übervaak en frequent gebruikt dan is een kloon dremel prima te doen.
Ga je elke dag bezig en op profi basis neem dan een Dremel zou ik zeggen.

- Qua schijfjes is een diamantschijfje bij veel metaalslijpen onmismaar. (gewone dremelschijfjes vliegen er door anders)
- Voor niet slijpschijf assecoires neem ik geen Dremel dat is em te kostbaar. Polijst gevalletjes uit een setje van de Action kunnen prima voldoen. Evenals die schuurbandjes en dergelijk.
Alleen voor het echte slijpwerk gebruk ik Dremel spul.

Kijk wel naar het aantal toeren wat zo'n ding kan halen en of dat instelbaar is. Mijne haalt max 30k toeren en voldoet verder prima.

P.S. Blokker had laatst ook een kloondremel die op 12volt werkte, dat lijkt me nou niet handig. |:(

Unknown

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 17:04
ik heb twee dremels, een echte en een van de aldi , een kloon dus. het verschil is vooral bij mij

-de prijs : de dremel is veel duurder 120 euro tegen 20

- de toerentalregeling : bij die van de dremel is die van goede kwaliteit en bij die van de aldi is dat minder en moet je soms op de regeling drukker voor er iets gebeurt

- de doos : de doos van de dremel is veel steviger

- de accessoires : er zaten veel meer accessoires bij de kloon van den aldi , zelfs een flexibele as.

verder is er geen verschil tussen beide bevesitingsmechanismen alleen dat de sleuteltjes van beide apparaten iets in sleutelwijdte verschillen. het is ook iets makkelijker om blowholes te maken met de flexibele as, maar dat verschil is klein.

de echte dremel laat zijn toerentallen veel nauwkeuriger regelen.
de slijpsteentjes van de echte drmel zijn kwlitatief veel beter dan die bij die kloon van de aldi kwamen, in gewone slijpsteentjes is er geen verschil.

ik hoop dat je iets kan doen met al deze informatie

ik heb ook nog een vraag, hoe lang gaat een diamantslijpschijfje bij jullie mee ?

[ Voor 13% gewijzigd door successor op 15-05-2006 13:02 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

successor schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:59:

ik heb ook nog een vraag, hoe lang gaat een diamantslijpschijfje bij jullie mee ?
Lang, ik heb hem al een tijdje (1 of 2 jaar) en hij is nog steeds niet versleten.
Hij heeft intussen al werk gedaan voor ca 20 normale Dremel slijpschijfjes
Ligt er ook aan hoe hard je er mee drukt op het te slijpen geval.

Unknown

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraag. is het bij alle kloon dremels mogelijk om daar DREMEL slijpschijfjes op te zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
HerbyNL schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:54:
Precies wat je zegd koop gewoon goeie freesjes. Ik heb zelf ook zo'n cheapass ding van de gamma en werkt perfect, met orginele freesjes.

En als er geen dremel opstaat is het er ook geen ;)
hoeveel koste die?

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 17:38
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:06:
nog een vraag. is het bij alle kloon dremels mogelijk om daar DREMEL slijpschijfjes op te zetten?
Tja dat verschilt per 'merk', vaak kan het wel. Maar waarom vraag je het niet gewoon even in de winkel? Dan weet je het zeker ;)

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:06:
Ja, bij mijn kloondremel kreeg ik een opzet stukje waar je de slijpschijfjes weer aan bevestigen moest.
Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.

Vergelijk het met een boormachine daar kunnen ook boortjes in van verschillende dikte. Dus zo'n probleem zal het niet zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Quintus op 15-05-2006 13:11 ]

Unknown

Verwijderd

Topicstarter
ik ga gelijk even kijken bij de gamma in de buurt.

voor blowholes maken, welke slijpschijfjes zijn dan het beste (neem aan van DREMEL), maar welk type?

ook nog:
Welke merken moet je absoluut niet nemen??

Ik heb alleen gehoord van de merken dremel, ferm en kinzo. waarbij de laatste kwalitatief de minste was

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 13:15 ]

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Een diamatschijfje is natuurlijk ThaBomb.
De beste gewone metaalslijpschijfjes zijn die met glasfiberversterkte (Dremel nr 426)
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:12:

ook nog:

Ik heb alleen gehoord van de merken dremel, ferm en kinzo. waarbij de laatste kwalitatief de minste was
Niet nemen:
Mannesmann (Praxis) die brandde door toen ik em aansloot. Geruild en die werkte ook niet.
12volt gevalletjes daar kan geen kracht in zitten.

Wel:
Ferm en de bouwmarkt eigen merken zijn meestal wel goed genoeg d8 ik.
Kun je een flexibele as erbij krijgen dan doen, erg handig. Een koffer erbij is ook handig om op te bergen.

[ Voor 104% gewijzigd door Quintus op 15-05-2006 13:21 ]

Unknown

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ikzelf heb de kloon dremel van de Gamma. Hij is op zic hvan goede kwaliteit maar de accesoires die er bij zitten zijn absoluut van mindere kwaliteit. De slijpschijven bv die je nodig hebt om een gat te maken in de casing zijn echt behoorlijk dus. Gelukkig passen de dremel schijven ook dus dat moet niet zo'n probleem zijn. Wanneer je het apparaat maar een paar keer gaat gebruiken is het imho wel een aanrader. Het kost bijna niets en alle veelgebruikte zaken zijn bijgeleverd inclusief lange flexibele as.

Wat betreft het maken van blowholes: ik zou gewoon eerst met de bijgeleverde schijven beginnen. Ik moest een groot gat maken in een Chieftec kast met echt dikke metalen wanden. Dat ging echt probleemloos. Let er wel op dat je de slijpsteen echt recht op het metaal zet, anders zullen ze snel knappen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 15-05-2006 13:21 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Vroeger werkte ik altijd met een Ferm icm. dremel accessoires. Vond het toendertijd wel aardig gaan en had het idee dat het prima werkte...
...totdat ik een echte Dremel kocht. Een echter Dremel werkt naar mijn idee echt vele malen beter dan en of ander goedkoop bud ding. Een dremel draait beter centrisch, betere regeling en draait volledig stabiel. Een echte Dremel is daarbij ook veel sterker en blijft gewoon door raggen daar waar m'n ferm er mee op hield. Ik slijp 4x zo snel ramen met een echte dremel met het volste gemak.

Dus mijn mening is wel duidelijk: koop gewoon een echte dremel. Wel wat duurder maar echt een enorm groot verschil in kwaliteit! :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:23:
Vroeger werkte ik altijd met een Ferm icm. dremel accessoires. Vond het toendertijd wel aardig gaan en had het idee dat het prima werkte...
Totdat ik een echte Dremel kocht. Een echter Dremel werkt naar mijn idee echt vele malen beter dan en of ander goedkoop bud ding. Een dremel draait beter centrisch, betere regeling en draait volledig stabiel. Een echte Dremel is daarbij ook veel sterker en blijft gewoon door raggen daar waar m'n ferm er mee op hield. Ik slijp 4x zo snel ramen met een echte dremel met het volste gemak.

Dus mijn mening is wel duidelijk: koop gewoon een echte dremel. Wel wat duurder maar echt een enorm groot verschil in kwaliteit! :D
en aan jouw wonderschone cases te zien zou ik ook zeggen dat ik het merk dremel zou kopen, maar ik ga toch voor een goedkopere versie (omdat ik het maar een paar ga gebruiken)

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 16:21
Ik heb mijn blowholes en window uitgeslepen met een Einhell, maar dat ging prima. Wel kan ik je ook aanraden om even een diamantschijfje te kopen, dat gaat veel beter dan die gewone schijfjes, want die vlogen bij mij er door als je beetje kracht zette (anders kwam je gewoon niet door het metaal heen). De Einhell bleef stabiel en de toeren waren goed te regelen. Ik persoonlijk vind het de investering in een echte (dure) dremel niet waard als je hem niet wekelijks (of professioneel) gebruikt.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Mr.Inspire schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:31:
Ik heb mijn blowholes en window uitgeslepen met een Einhell, maar dat ging prima. Wel kan ik je ook aanraden om even een diamantschijfje te kopen, dat gaat veel beter dan die gewone schijfjes, want die vlogen bij mij er door als je beetje kracht zette (anders kwam je gewoon niet door het metaal heen). De Einhell bleef stabiel en de toeren waren goed te regelen. Ik persoonlijk vind het de investering in een echte (dure) dremel niet waard als je hem niet wekelijks (of professioneel) gebruikt.
Dat is ook mijn reden geweest. Toen ik mijn Ferm kocht heb ik gelijk een doosje Dremel slijpschijven bijgekocht en werkt nog steeds prima. Enige punt waar een echte dremel sterker is, is qua motor. Die is een stuk krachtiger, maar als je hem af en toe gebruikt is het kopen van een echte dremel overbodig en zonde van het geld.

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Ik heb een ferm, en voor mij geen ferm meer!

eerste ferm heeft het een week uitgehouden, daarna hield hij de boortjes al niet meer vast...

en bij mijn 2e die ik een maand (zodat garantie verlopen is >.<) ongebruikt had liggen, passen de (in de doos zittende) boortjes niet eens...

stom apparaat... :(

Greyh0und

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een hele tijd een dremel gebruikt tot die kapot ging en heb nu een kinzo gekocht voor 10€. Dat ding werkt iets minder kwa toerental regeling (blijft niet stabiel) maar is goed zat wat ik ervoor doe. Ik gebruik het geval redelijk veel voor de casemod waar ik nu mee bezig ben en het bevalt me prima :) Ik zal niet zo heel snel meer een echte dremel kopen, gezien ik hem over het algemeen niet echt veel gebruik (nu heb ik hem toevallig veel nodig, maar als deze mod klaar is dan weer een heel stuk minder).

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb een ferm gekocht voor 20 euro bij de Gamma.

Leuk bovenstaand bericht krijg ik meteen te lezen :P

specs Ferm FCT-400F
Voltage 230v
Opgenomen vermogen 135w
15000 - 35000 RPM

incl.
fexibele as
40 accessoires

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 14:05 ]

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Ik heb hier een Kinzo, en vind dat ie het prima doet, verder wat opzetstuksetjes gekocht bij de Action. Extreem goedkoop en werkt prima :)

I see red pixels.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Ik heb vroeger met een Proxxon gewerkt, icm Dremel opzet stukjes. Het werkte opzich wel aardig, maar net wat blackcrown zegt, een dremel is krachtiger, en imo word ie ook een stuk minder snel warm. Toen ik mijn Dremel kreeg (NKCM 05) heb ik die proxxon nooit meer aangeraakt, dus het is een beetje een overweging hoevaak je hem gaat gebruiken. Is het voor 1 keer koop dan zon gamma ding, maar ben je van plan echt veel te gaan dremelen, koop dan een dremel.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even een vraagje over de schijfjes : Ik ben ook bezig met modden en wilde een blowhole maken. Mijn kast is van 2 mm ijzer/staal. Nu heb ik ook zo'n gamma ding dus ik proberen.Ik had o,a. een paar kleine flexschijfjes. Maar toen ik hier mee aan de slag ging waren ze in 3 sec. weg(echt absurd!) Het enige wat er aan de kast was gebeurd : een zwart vlekje. Nou heb ik ook een ''cuttertje'' maar dat werkt niet in dat soort dikke spul. Wat gebruiken jullie hiervoor? Ik lees veel over diamantschijfjes dus ik denk dat ik zo een moet hebben?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Jups daar doe je een stuk langer mee. Ze zijn alleen wel een stuk duurder.

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 15:33
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:12:

voor blowholes maken, welke slijpschijfjes zijn dan het beste (neem aan van DREMEL), maar welk type?

ook nog:

Ik heb zelf die laatste (de kinzo) en ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee hebt.
De meegeleverde slijpschijgjes zijn niet veel, maar de originele dremel acccesoires werken zonder problemen.

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
ik heb laatst een dremel van de gamma gehaald en werkt gewoon prima voor wat ik ermee doe, erg goedkoop en de flexibele as zat er ook al bij terwijl die van dremel 40 euro los is. verder de dremel glasviberversterkte schijfjes gehaald en geen metaal is mij meer te dik, die standaard onderdelen zijn leuk om je budget dremel te testen en die kan je gewoon naar hun grootje helpen >:)

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 17:33
even over die flexibele as: trilt die van jou ook af en toe meer dan logisch lijkt?? af en toe hoor ik een soort resonerend geluid... is dat normaal?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Quintus schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:09:
[...]

Ja, bij mijn kloondremel kreeg ik een opzet stukje waar je de slijpschijfjes weer aan bevestigen moest.
Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.

Vergelijk het met een boormachine daar kunnen ook boortjes in van verschillende dikte. Dus zo'n probleem zal het niet zijn
Die vergelijking gaat niet helemaal op, een boor heeft meestal een spankop met een bereik van 1 mm tot ongeveer 6 mm. Het spankopje van een Dremel is er voor gemaakt om accessoires van dezelfde diameter vast te houden en het verschil tussen open en dicht is enkele tienden van een millimeter. Als de accessoires van Dremel een halve millimeter dikker of dunner zijn dan die van jouw apparaat dan zullen ze er waarschijnlijk al niet goed in passen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Hey hallo,

Ik heb sinds een maand of 3 de Dremel 400 Digital en die bevalt me uitstekend!
Het is inderdaad best een uitgave die je moet maken, maar echt je hebt er dan ook wat aan!

Ik gebruik de Dremel al volop, maar eigenlijk heb ik nog een paar vraagjes, ik hoop dat ik hier de antwoorden vind.....
Bij de Dremel zitten 3 verschillende soorten schuurpapiertjes, maar hoe moet ik deze bevestigen en gebruiken? Volgens de website met opzetstuk 402, maar dat papier is veel te slap om dan te schuren.....
En verder die polijstschijven die erbij zitten, als je die dus op hulpstuk 401 draait komt dat scherpe puntje door de stof heen, heeft iemand tips of trucs hiervoor?

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,

Ingrid

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even de dremel uitgeprobeerd

Ik probeer dus een blowhole te maken, maar mijn slijpschijfje vliegt er bijna steeds af. Hij zit heel erg los.

Ligt dit nou aan mij of is dit normaal?

Verwijderd

Da's niet normaal nee :)

• Appeltaart
btw, BELANGRIJK

ik raad je echt aan een veiligheids bril aan te schaffen. Bij de praxis heb je voor 6 euro het goedkoopste model en dit zit nog redelijk fijn met complete afscherming (ook de zijkant dus). Ik had al een paar topics gelezen hierover en had er zelf nog geen, tot dat er ineens een metaal splinterregen mijn gezicht trof. Sinds dien doe ik overal deze bril gebruiken, niet alleen voor de grote objecten die je zouden kunnen raken maar ook voor de kleine stofjes die in je oog kunnen komen en zo een infectie te weeg brengen (dan ben je nog verder van huis)

*edit* zorg ook voor de juiste opspandoorn, deze kan je vaak vinden op http://www.dremelonline.com/dremel/ (even jouw slijpschijfje vinden en dan staat erbij welk type nummer je nodig hebt) *edit*

[ Voor 15% gewijzigd door Appeltaart op 19-05-2006 15:00 ]

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Appeltaart schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:59:
btw, BELANGRIJK

ik raad je echt aan een veiligheids bril aan te schaffen. Bij de praxis heb je voor 6 euro het goedkoopste model en dit zit nog redelijk fijn met complete afscherming (ook de zijkant dus). Ik had al een paar topics gelezen hierover en had er zelf nog geen, tot dat er ineens een metaal splinterregen mijn gezicht trof. Sinds dien doe ik overal deze bril gebruiken, niet alleen voor de grote objecten die je zouden kunnen raken maar ook voor de kleine stofjes die in je oog kunnen komen en zo een infectie te weeg brengen (dan ben je nog verder van huis)

*edit* zorg ook voor de juiste opspandoorn, deze kan je vaak vinden op http://www.dremelonline.com/dremel/ (even jouw slijpschijfje vinden en dan staat erbij welk type nummer je nodig hebt) *edit*
Ik heb het ook gehad, een stukje zagen met de decoupeerzaag en mijn bril kwijt. Naja het is een klein stukje dus toch maar even snel. Resultaat: op mijn werk 's avonds de hele tijd een tranend oog en pijn, naar het ziekenhuis en die haalden een metaalsplinter uit mijn oog. |:(

ontopic: Ik werk zelf bij gamma en die klonen zijn allemaal hetzelfde, het voordeel van een eigen merk (of het nou gamma/karwei/praxis of weet ik veel is) is het voordeel dat als hij kapot gaat je hem meestal gelijk om kan ruilen voor een nieuwe.

Dat zeg ik....

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 20:09
Heb zelf een ferm. Nooit problemen mee gehad maar ik gebruik hem ook bijna nooit. Iets van 40 blowholes gemaakt in mijn leven.

• Appeltaart
ik heb zelf btw een ferm en die doet het redelijk goed. Naar wat ik hoor is de dremel wat constanter in het vermogen, maar het fijne is dat je volgens mij 2/3 jaar garantie hebt en je hem zeker wel kunt slopen binnen deze termijn om dan weer een verse te mogen ontvangen :>

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
offtopic:
Voor de mensen die eventueel mochten denken dat je blowholes kunt maken met een 7-gatenboor. Die kan ik uit eigen ervaring vertellen dat dat niet zo is

http://raptr.com/Doppert/about

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Doppert schreef op zondag 21 mei 2006 @ 01:53:
offtopic:
Voor de mensen die eventueel mochten denken dat je blowholes kunt maken met een 7-gatenboor. Die kan ik uit eigen ervaring vertellen dat dat niet zo is
Hmm, dit is zeker wel mogelijk. Met de goedkope modellen kom je alleen niet door metaal heen, maar hout en plastic is zeker geen probleem. Met de duurdere modellen kun je ook door metaal heen komen...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Greyh0und schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:53:
Ik heb een ferm, en voor mij geen ferm meer!

eerste ferm heeft het een week uitgehouden, daarna hield hij de boortjes al niet meer vast...

en bij mijn 2e die ik een maand (zodat garantie verlopen is >.<) ongebruikt had liggen, passen de (in de doos zittende) boortjes niet eens...

stom apparaat... :(
Ik heb met mijn echte dremel juist het probleem dat hij de hulpstukken niet meer los wilde laten :P Beetje vet heeft dat overigens wel opgelost :)

Ik heb dus zelf een echte dremel. Ik heb hiervoor met een Ferm gewerkt (was van me opa) maar ik merk eerlijk gezegd weinig verschil met nu.. Dan moet ik wel toegeven dat ik die ferm niet zoveel gebruikte.

Overigens misschien wel een tip. Als je toevallig een Makro pas hebt. Eens in de zoveel tijd staan er koffers in de aanbieding met een hoop hulpstukken voor een paar tientjes..is echt een koopje maar super handig!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik heb bij de gamma destijds een FERM FCT 400F gehaald voor ongeveer EUR 20 a 25,-

Deze was incl. toerentalregelening en flexibele as wat imo wel heel makkelijk is. Met de bijgeleverde slijpschijfjes kun je als je niet te gek veel moet doen ook een eindje komen maar de originele Dremel (diamant) schijven zijn duidelijk beter.

PS: niet te hard drukken op die schijven en ze recht op het metaal houden.

Advies: Neem zelfde tool als ik heb incl. flexibele as met Dremel schijfjes.

Oh ja: ALTIJD EEN VEILIGHEIDSBRIL DRAGEN Die kosten mss EUR 5, -- maar dat is het 3000% waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 21-05-2006 10:38 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Verwijderd

Topicstarter
leuk al die veiligheidstips.

Maar ik had tegelijk met de aankoop van de dremel een veiligheidbril aangeschaft. Dus "don't worry"

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het is allemaal relatief aan wat je er van verwacht. Ik heb een dremeltje van FERM. Ja dat is best leuk spul als je niet veel noten op je zang hebt of het niet te vaak gebruikt.
Wanneer ik voor mn opleiding aan het werk ben stel ik totaal andere eisen. Ik studeer tandheelkunde en dan stel ik hoge eisen niet alleen aan de snelloopboren die we gebruiken in de mond maar ook aan de techniekmotor die we voor kunstgebitten en dergelijke gebruiken. Als ik dan een techniekmotor van de kwaliteit van FERM zou krijgen voorgeschoteld zou ik daar niet mee kunnen werken.
Waar ik thuis tevreden ben met een FERM dremel voor bijvoorbeeld een compu kast openzagen (dat doet ie naar mijn mening met de bijgeleverde spullen niet erg goed, maar acceptabel) ben ik dat in een andere situatie totaal niet.

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 14:11
Ik heb zelf ook die Kinzo (gekregen)

en hij is wel van mindere kwaliteit dan een echte dremel ( wel eens in em handne gehad).

Zo word hij sneller heet en zette ik laatst flink kracht op het kop en die bestond uit 2 delen en die schoven door de kracht uit mekaar. ( beetje vaag, maar getuigd niet echt van kwaliteit).

Nou dacht ik ergens gelezen te hebben dat die ferm's beter zijn dan die kinzo's. Maar dat kan ook persoonlijk zijn. Al ligt voor die 20 euro de kwaliteit niet erg ver uit elkaar.

Dus het is makkelijk: Voor veelvuldig gebruik: Koop een dremel
Voor weinig tot gemiddeld gebruik: koop een kloon.

hoi

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 17:33
even over het niet meer loskrijgen van opzetstukken: meestal kun je dat oplossen door er tegenaan te duwen. tijdens gebruik wil het klemmetje wel eens verder naar voren komen dan normaal, en dan zit hij vaster dan normaal. als je dan even een zetje geeft tegen het opzetstuk (als je hem al hebt losgedraaid) wordt het klemmetje teruggeduwd, en schiet hij los. dan kun je gewoon het opzetstuk er uit halen..

• Juggernaut1987
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 15:34
Ik heb zo'n cheapo dremel (ferm ofzo 20€ met een stevige doos een slang en 40 bitjes)). Het bitje waar je je schijfjes opzet was bij mij zegmaar een beetje scheef. Gelukkig draaide ik t schroefje aan de bovenkant kapot (ja eej 20€ :p) Fftjes een nieuw opzetstukkie gehaald (echte dremel 3€) en hatsa. Me slijpschijfjes gingen ineens veel langer mee. Die oude was scheef dus bibberden de schijfjes een beetje. Mijn advies koop een ferm met een dremel opzetstukkie en zagen maar! :p

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 07:04

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Heb een orginele dremel(395), ferm en een black and decker gehad.
Ik heb spijt van die orginele dremel, de ferm en zeker de black en decker zijn van even goede kwaliteit. Alleen accesoires moet je wel van dremel zelf hebben, bv die slijpschijfjes breken toch minder snel.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

Hallo,

Ik ben veel bezig met cases (het modden dan).
Maar zonder dremel lukt dit niet echt :p
Dus was ik van plan een dremel "400 jd" te kopen, Nu is deze nogal duur en zag ik in de brico een dremel "300JD" staan voor maar 75euro en ongveer eveveel accessoires.

Nu ik ben maar een beginner ken er dus niet zo veel van :p dus zou ik graag jullie advies weten.

mij voorkeur is :
http://www.brico.be/wabs/...248155&nid=248152&param=1

Dan heb je nog een goedkopere
http://www.brico.be/wabs/...248154&nid=248152&param=1

en de dure die ik eerst d8 te kopen
http://www.brico.be/wabs/...248157&nid=248152&param=1

Kunnen jullie mij nu zeggen wat het grote verschil is en welke ik het beste neem ? bedankt, joachim

• Appeltaart
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:35:
Hallo,

Ik ben veel bezig met cases (het modden dan).
Maar zonder dremel lukt dit niet echt :p
Dus was ik van plan een dremel "400 jd" te kopen, Nu is deze nogal duur en zag ik in de brico een dremel "300JD" staan voor maar 75euro en ongveer eveveel accessoires.

Nu ik ben maar een beginner ken er dus niet zo veel van :p dus zou ik graag jullie advies weten.

mij voorkeur is :
http://www.brico.be/wabs/...248155&nid=248152&param=1

Dan heb je nog een goedkopere
http://www.brico.be/wabs/...248154&nid=248152&param=1

en de dure die ik eerst d8 te kopen
http://www.brico.be/wabs/...248157&nid=248152&param=1

Kunnen jullie mij nu zeggen wat het grote verschil is en welke ik het beste neem ? bedankt, joachim
Zoals al eerder gezegd ligt het verschil voornamelijk in de kwaliteit. De verschillende dremel sets bieden weinig meer dan meer accessoires (op de draadloze set na geloof ik). Tevens zal je de bijkomende flexibele as hebben. Deze op zich is al zo een 40 euro waard. De vraag die je jezelf moet stellen is dus: welke opzetstukjes heb ik nodig, en gebruik ik de dremel zo vaak dat het waard is om 70 uit te geven aan een merk dremel ipv 20 euro aan een fake. Hier bovenstaande link staan volgens mij overigens alleen originele dremel modellen tussen dus het zal echt op accessoires uit komen ( kijk even rond wat de accessoires los kosten). Daarnaast is het niet gewoonlijk te groeten in je reply op got, ik zie dat je nieuw bent, en dus zal het wellicht handig zijn de volgende url even te inspecteren http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1105244 (Policy en meer nuttige links)

Verwijderd

Ik heb ook sinds een jaar of 2/3 een kinzo, en ik gebruik hem werkelijk voor allerlei klusjes en hij voldoet prima. Het enige is dat soms als ie op volvermogen is en redelijk onbelast loopt dat ie gaat trillen. Voor de rest valt het wel mee, wordt niet zo warm :)

En ja als er 1 werktuig is waar je een veiligheidsbril bij op moet doen is het dremel wel. Die schijfjes knappen zo @ 35.000 rpm :X
Pagina: 1