ABN-AMRO OfficeNet Direct achter router en modem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het probleem maakt me razend gek... Het gaat om het volgende:
Ik probeer hier ABN-AMRO OfficeNet Direct aan het werken te krijgen achter een router en een ADSL-modem. ADSL-modem is een standaard Speedtouch modem, router is een Level1 FBR1405TX router.

Het lukt me niet om dit werkend te krijgen, wat ik ook probeer. Ook de helpdesk van ABN-AMRO kan me niet verder helpen. Wanneer ik handmatige communicatie probeer te krijgen, springt ie er uit, dit gebeurd op een willekeurige stap met een willekeurige foutmelding, dus niet eenduidig wat het probleem is.

Ik heb allerlei dingen uit de veel gestelde vragen van ABN-AMRO geprobeerd.
Ik heb verschillende poorten laten forwarden van de modem naar de router en dan naar de computer waar OfficeNet op staat.
Ik heb verschillende instellingen aangepast in OfficeNet, waaronder bij geavanceerd loglevel en van de serveradressen de rechtstreekse ipadressen. Niets werkt.

Iemand enig idee hoe dit werkend te krijgen?!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat is officenet precies en hoe werkt het?
Dat zou wel handig zijn om te weten :P

Je kunt je speedtouch instellen op pptp, zodat je router de internetverbinding gaat regelen.
Ben je meteen van die extra router af, want dat geeft toch vaak ellende.
Sowieso geeft speedtouch + portforwarden ellende.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• wolly_a
  • Niet online
OfficeNet is het programma voor telebankieren van ABN-AMRO, een vreselijk programma, waarbij ze, wellicht om veiligheidsredenen allerlei enge dingen doen met poorten, verbindingen, etc. Ik was een beetje in de hoop dat iemand het hier gebruikte of al eens aan de praat heeft gemaakt via ADSL + router.

Om een passend antwoord te geven, moet je het denk ik haast wel gebruiken. Als ik erop google kom ik alleen maar allemaal verdrietige mensen tegen die het ook niet werkend kunnen krijgen. Het enige wanneer het werkt, is wanneer je zonder tussenkomst van router, rechtstreeks aan het internet hangt.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:06
Werkt het in een DMZ? Zo ja: met ethereal het verkeer checken en vergelijken met de situatie zonder DMZ.

• jacg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
Het is wel werkend te krijgen.
We gebruiken op de zaak ook, gaat zowel door een hardwarematige firewall als een isa server.
Gewoon een kwestie van de juiste poorten openzetten en forwarden, ok was wel even uitzoeken welke poorten, en zelfs de virusscan (mcafee) zorgde nog voor problemen.

Maar draait uiteindelijk al een jaar of 4 zonder problemen over adsl hier.
Mocht je gedetailleerde info willen hebben, dan wil ik je deze wel mailen.

Succes

• wolly_a
  • Niet online
Ja, super jacg... Ik heb je inmiddels al een persoonlijk bericht gestuurd.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

wolly_a schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:59:
Ja, super jacg... Ik heb je inmiddels al een persoonlijk bericht gestuurd.
Vergeet je de oplossing niet hier te posten, kunnen andere gebruikers die met hetzelfde probleem zitten hier op zoeken :)

Even een aanvulling (gebruik ook Officenet zo nu en dan) en wat documentjes hierover:
• Voor Officenet Extra: http://www.abnamro.nl/nl/...enet_extra_gateway_nl.pdf
• Voor Officenet Plus: http://www.abnamro.nl/nl/...cenet_plus_gateway_nl.pdf

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1