moderatieklaagzang in reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
Ik wil hier niet veel woorden aan vuilmaken, maar wel graag een oordeel over de reacties van johnnyvv:

nieuws: SCP: internetfora vaak bevorderlijk voor de integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
O o, het wordt een moddergevecht:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1636798

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

deze: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1636646

die heeft al een admin-edit ...
die ander kan volgens mij gewoon op 0....

eigenlijk is het ook deel van het onderwerp (namelijk regulatie van internet-discussie's), dus het zou misschien niet zinnig zijn om dat gelijk 'dood te modereren' of 'editten'.

Punt is wel bszzz, ik neem aan dat jij die poster bszz bent; bij een 'Flame' zijn er altijd twee kanten en misschien is het ook zinnig om niet gelijk zelf ook hem 'uit te gaan lokken' ... dat kan je zelf ook op 'troll' of 'flamebait' moderaties komen te staan.

[ Voor 29% gewijzigd door RM-rf op 15-05-2006 12:56 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:53

botoo

💀 too old to die young

De edit zou idd iets duidelijk moeten maken . . .
. . . hoop ik.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
7 posts van deze meneer in 1 thread waarvan 5 met verwijzingen naar slechte moderaties. En hoe hij bij die flame/troll beschuldiging komt is mij ook een raadsel...

Ok, ik heb mij laten verlokken tot het geven van een pinnige reactie: Wat mij betreft zoals mijn woorden moeten worden uitgelegd als ik het over een vooroordeel heb. Het is i.m.o nl. zo flauw om in een discussie een andere betekenis aan iemands woorden te geven...

<boos>

En o ja, ik ben i.d.d. bszz

[ Voor 49% gewijzigd door bszz op 15-05-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wordt dood gemodereerd en krijg admin edits om dat nog even te benadrukken. Nee, lekker.

Ik wordt uitgemaakt voor iemand die meningen post terwijl ik feiten post, m'n verdediging wordt vervolgens lekker weggemodereerd.

Sorry, maar dit slaat echt nergens op.

Om het over het niveau van de topictitel alhier nog maar niet te hebben.

Dat bszz boos wordt omdat hij zegt dat ik vooroordelen uitblaat (terwijl het geen mening is maar een feit) kan ik niets anders zeggen dan zielig.

[ Voor 35% gewijzigd door pagani op 15-05-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

johnyv... de admin edit is puur vanwege het feit dat je in je post over de moderatie begint te klagen ...

de moderatie kan echter nog wisselen, en het is niet juist om op basis van de eerste mogelijke wisselingen gelijk gepikeerd je post te editten ....
daarmee schep je dan juist een total verkeerde, en offtopic sfeer...

iedere gebruiker met een account met modpunten kan een moderatie op je post afgeven ....
Dat betekent dat er soms onterecht gemod wordt, maar ook dat anderen dat weer kunnen corrigeren ...
Als je het niet oneens bent met de stand, na de eerste paar mdoeraties, kun je altijd hier klagen, maar alsjebleift, ga niet in je eigen post editten en daar klagen over de score, die dan nog flink kan wijzigen, dat is nogal contraproductief

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dat zal ik inmiddels ook niet meer doen en heb het bij de andere post al verwijderd. Excuus daarvoor. Inmiddels worden wel mooi ál m'n posts naar 0 of -1 gemodereerd, fijn.

[ Voor 32% gewijzigd door pagani op 15-05-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Dat bszz boos wordt omdat hij zegt dat ik vooroordelen uitblaat (terwijl het geen mening is maar een feit) kan ik niets anders zeggen dan zielig.
Als je met mij in discussie wilt graag! maar dan wel op inhoud en niet middels een verbaal vuistgevecht.

Waar wil je het over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
bszzz schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:24:
[...]

Als je met mij in discussie wilt graag! maar dan wel op inhoud en niet middels een verbaal vuistgevecht.

Waar wil je het over hebben?
Daar is dit niet de plek voor, maar ja. Ik noem een feit: taalbeheersing van allochtone nederlanders is een erkend probleem in de integratie. Jij noemt het een vooroordeel, maar dat is "ongegronde mening". Ik geef geen mening, dus snap ik je reaktie niet. Dat wekt bij mij een zekere mate van irritatie op.

Vervolgens (niet jouw schuld) wordt ik aangevallen door een allochtoon (die zegt dat ik dom ben) omdat hij jouw bewering dat ik vooroordelen verspreid als waar beschouwd.

Overigens heeft het feit dat het een allochtoon is die me aanvalt geen invloed, ik ben absoluut niet racistisch.

Wat betreft de moderatieklaagzang, ik wist serieus niet dat dit forumdeel bestond, anders had ik hier wel iets gepost.

(wel dom na 6 jaar tweakers, ben ik dan toch dom?)

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 15-05-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Ik kan me voorstellen dat een allochtoon zich stoort aan dit soort opmerkingen. Je schept, wellicht onbedoeld, het beeld dat allochtonen dom zouden zijn. Je moet dan ook heel voorzichtig zijn met dit soort opmerkingen.

En daarnaast ben ik het niet eens met het door jou gepresenteerde 'feit' dat je aan de taalfouten die iemand maakt kunt zien of iemand een allochtoon is.

[ Voor 3% gewijzigd door bszz op 15-05-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

johnnyv.nl schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:28:
[...]

Daar is dit niet de plek voor, maar ja. Ik noem een feit: taalbeheersing van allochtone nederlanders is een erkend probleem in de integratie.
Dat is natuurlijk wat anders dan te beweren dat alle allcohtonen direkt herkenbaar zijn aan taalproblemen:

uit diethread:
Blackminster: Maar hoe weten ze dan dat het allochtonen of autochtonen zijn
johnnyv.nl: Over het algemeen kun je dat wel afleiden uit taalgebruik, typische taalfouten en dergelijke

dat is idd een vooroordeel en generalisatie ... natuurlijk is het zo dat statistisch gezien allochtonen meer taalproblemen hebben, maar het is wat anders om dan te beweren dat je allochtonen altijd zou kunnen herkennen aan hun taalgebruik...
wat dat betreft staat zo'n post ook wat mij betreft tussen een 0-score en 1-score... als er verder geen toegevoegde informatie is

Maar een -1 vind ik het zelf niet, ik zal straks kijken of ik dat een pluspuntje kan geven, als die nog op -1 staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat álle allochtonen herkenbaar zijn aan hun taalgebruik. Misschien dat mijn "over het algemeen" een verkeerde woordkeus was.

Ik bedoelde het meer als een voorbeeld van hoe je kan merken of iemand autochtoon is danwel allochtoon.

Sommige (lees dus niet alle) allochtonen maken voor allochtonen specifieke taalfouten die een autochtoon (gewoon door afkomt, niet gelinked met intelligentie) niet zou maken.

Nu kun je aanvoeren dat veel allochtonen hier geboren zijn en vanaf hun geboorte Nederlands spreken/schrijven, maar daar gaat deze discussie nu even niet over.

De volgende keer zal ik het wat genuanceerder brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
OK, maar ik denk dat ze bij het SCP gewoon een interview hebben afgenomen waarbij één van de vragen over de afkomst ging. Je kunt nl. onmogelijk gefundeerde uitspraken hierover doen door te kijken naar het soort fouten dat voorkomt in reacties op internet....

Niet dat ik het dan plotseling met je eens ben, maar als je nou voortaan 'taalfouten' vervangt door 'taalgebruik' kan het wat mij betreft door de beugel.

[ Voor 24% gewijzigd door bszz op 15-05-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
bszzz schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:48:
OK, maar ik denk dat ze bij het SCP gewoon een interview hebben afgenomen waarbij één van de vragen over de afkomst ging. Je kunt nl. onmogelijk gefundeerde uitspraken hierover doen door te kijken naar het soort fouten dat voorkomt in reacties op internet....
Dat wou ik eigenlijk net als reaktie tikken op de allereerste post, want het zal idd wel gewoon een enquete zijn geweest.

En het verkeerd gebruiken van bijvoorbeeld lidwoorden is zowel fout taalgebruik als een taalfout.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 15-05-2006 14:01 ]

Pagina: 1