Toon posts:

P celeron 633 @ 1Ghz met zelfde voltage?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn abit bx6 moederplankje huist nu een Celeron 366 (@413). Deze oude trouwe mag wat mij betreft met pensioen. Nou las ik laatst op tweakers dat de celeron 633 goed naar de gigaherz kan worden geholpen. De bus snelheid gaat dan van 66 naar 100. Nu vraag ik me af of dit bij luchtkoeling wel stabiel blijft. Is het misschien verstandiger de bussnelheid op 83 te zetten? En moet het voltage dan nog omhoog? Dit zou ik allemaal wel uit kunnen proberen, maar voordat ik een 633 aan schaf wil ik graag even weten (en hier komt de wezenlijke vraag),

Kan een C633 op een bord van een C366?
(ik hoorde namelijk van niet, maar veel vertrouwen in zijn kennis had ik niet!)

Vriendelijk bedankt voor reacties!
Groeten Vassie
hylke@mindless.com

Verwijderd

Topicstarter
Zou een reply achter je topic voor meer aandacht zorgen? >:)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Altijd maar afwachten he hoever je komt met overklokken. Geen garanties. Denk dat een Golden Orb toch wel netjes is ofzelfs je standaard koeling omdat je toch niet je cpu voltage gaat verhogen.

Geen flauw idee of de Celeron 2 in jouw moederbord past. Moet je even op de website kijken van de makers van je mobo.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

weet ik niet >:)
Als je hem overclocked en hij loopt vast, probeer een hoger voltage EN een betere KOELER!!!! Anders gaat ie in rook op. :(
Verder: nie TE veel volt, want dan overlijdt ie ook |:(

Verwijderd

Euhh Bx6 is slot 1 he??

Dan zal er met een Slotket/converter (hoe je het ook wil noemen) wel een celeronnetje in passen jah.
Over dat Overclocken, heb er zelf een, een 667, deze loopt op 900 op 1,73 Vcore deze celerons hoef je niet zo super te koelen om een beetje hoog te clocken, 900 zul je met een nieuwe (CCO) wel halen met standaard koeling, als je daar boven wilt gaan zul je wat betere koeling moeten hebben, (Orb bijv, die van spire is niet duur)

veel suc6

Paulus

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
De BX6 heeft toch voltage tweaking?
De BX6 ondersteunt officieel geen coppermines, net zoals de BH6 oude revisies 1.0x. Maar met de nieuwste bios doen ze het volgens mij wel. Zoek maar naar BH6 op tweakers.net. En dan heeft overclockers.com oid een artikel daarover. (BH6 566@850)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Die abits hebben voltage tweaking en met de standaardcooling moet je al ruim 900 mhz kunnen halen die celerons worden niet echt warm, neem voor de zekerheid een orb ofzo en overklokken die handel
Pagina: 1