Ik ben een soort menubalk aan het maken waarin de icoontjes zoals normaal uitgelijnt worden aan de rechter kant. Zal even schetsen wat ik wil bereiken:
Nu dacht ik, die titlebar kan ik gewoon bouwen van een divje
Definieren: Breedte en hoogte
Dan appenden aan een container (eerste object in de container) (mbv Javascript)
Vervolgens nog een element creeeren met createElement
Weer wat dingetjes definieren mbv javascript .style (breedte is noodzakelijk)
Met styleFloat = "right"; wil ik zorgen dat icons aan de rechterkant in de DIV belant. Voor IE en opera gaat dit goed, echter firefox blijft hem gewoon aan de linker kant plaatsen.
Waar heeft dit mee te maken (ik heb doc-type al op strict gezet).
Mijn vraag: Hoe krijg ik de iconenen in FireFox ook aan de rechter kant?
code:
1
2
3
4
5
6
| ____________________________________________________ | TITLEBAR ____________ | | | | | | | ICONS | | | |____________| | |____________________________________________________| |
Nu dacht ik, die titlebar kan ik gewoon bouwen van een divje
Definieren: Breedte en hoogte
Dan appenden aan een container (eerste object in de container) (mbv Javascript)
Vervolgens nog een element creeeren met createElement
Weer wat dingetjes definieren mbv javascript .style (breedte is noodzakelijk)
Met styleFloat = "right"; wil ik zorgen dat icons aan de rechterkant in de DIV belant. Voor IE en opera gaat dit goed, echter firefox blijft hem gewoon aan de linker kant plaatsen.
Waar heeft dit mee te maken (ik heb doc-type al op strict gezet).
Mijn vraag: Hoe krijg ik de iconenen in FireFox ook aan de rechter kant?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| this.oTitlebar = document.createElement('div'); var i = this.oTitlebar; i.id = this.id + "Titlebar"; i.style.left = "0px"; i.style.top = "0px"; i.style.width = "100%"; i.style.height = this.titlebarHeight + "px"; i.style.position = "relative"; i.style.display = "block"; i.style.overflow = "hidden"; i.style.backgroundImage = "url("+this.titlebarBackground+")"; i.style.backgroundRepeat = "repeat-x"; this.oContainer.appendChild(this.oTitlebar); this.oTitlebarIcons = document.createElement('div'); var i = this.oTitlebarIcons; i.style.width = "80px"; i.style.styleFloat = "right"; i.style.fontWeight = "bold"; i.style.lineHeight = this.titlebarHeight + "px"; i.style.paddingTop = "1px"; i.style.paddingLeft = "5px"; i.style.position = "relative"; i.style.display = "block"; i.style.fontFamily = '"Courier New", Courier, monospace'; i.style.fontSize = '12px'; i.innerHTML = '[-][X]'; i.style.backgroundColor = 'transparent'; this.oTitlebar.appendChild(this.oTitlebarIcons); |
[ Voor 32% gewijzigd door storeman op 15-05-2006 12:52 ]
"Chaos kan niet uit de hand lopen"