Hoi,
Aangezien ik niets kan vinden en ook geen idee heb waar ik nu precies nog kan zoeken het volgende probleem:
Ik heb een tabel met een primary key over meerdere velden:
Als ik deze creëer en dan de volgende data invoer:
Krijg ik als error:
Maar dit kan toch niet omdat de records over de constraint-velden uniek zijn? Ik snap er helemaal niets van! Alle waardes over de 'field' kolom zijn überhaupt al uniek!
Aangezien ik niets kan vinden en ook geen idee heb waar ik nu precies nog kan zoeken het volgende probleem:
Ik heb een tabel met een primary key over meerdere velden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| CREATE TABLE menu_content
( menuid VARCHAR2(40) NOT NULL,
field VARCHAR2(40) NOT NULL,
lang VARCHAR2(40) NOT NULL,
device VARCHAR2(40) NOT NULL,
value VARCHAR2(4000),
CONSTRAINT menu_content_pkey PRIMARY KEY (menuid, field, lang, device)
); |
Als ik deze creëer en dan de volgende data invoer:
code:
1
2
3
4
| INSERT INTO menu_content VALUES (0, 'description', 'nl-NL', 'mul', 'Welkom!'); INSERT INTO menu_content VALUES (0, 'item_1_link', 'nl-NL', 'mul', 'menu8'); INSERT INTO menu_content VALUES (0, 'item_1_text', 'nl-NL', 'mul', 'Autos'); INSERT INTO menu_content VALUES (0, 'template', 'nl-NL', 'mul', 'toplevel'); |
Krijg ik als error:
code:
1
2
3
4
| INSERT INTO menu_content VALUES (0, 'template', 'nl-NL', 'mul', 'toplevel') * ERROR AT line 1: ORA-00001: unique constraint (system.menu_content_pkey) violated |
Maar dit kan toch niet omdat de records over de constraint-velden uniek zijn? Ik snap er helemaal niets van! Alle waardes over de 'field' kolom zijn überhaupt al uniek!