[XP-MCE].NET Framework 1.1 Install bugs

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
Naar aanleiding van Dit topic. Wil ik .Net Framework 1.1 installeren (maar zowiezo moet ik .Net Framework 1.1 hebben in MCE).

Ik ben er al het hele weekend mee bezig.
Op mijn oude setup werkte het prima, nu nier meer zo prima.

Ik heb na het in elkaar zetten van de nieuwe setup, windows geïnstalleerd (vanuit windows), (dus alles in elkaar gezet aangezet (met de oude windows er op) en in windows meteen nieuwe install uitgevoerd) nieuwste bestanden gedownload en geïnstalleerd. Perfect, alles draait goed. Mobo drivers geïnstalleerd (chipset, lan, audio) vga kaart driver geïnstallerd.
TV kaart drivers geinstalleerd. Automatische updates... essentieele updates geen probleem, optioneele updates loopt steeds vast op framework 1.1.

Framework 1.1 los gedownload, instal verloopt goed tot 1 sec resterende tijd waarbij een dll file weggehaald moet worden (system.nogwat.dll (uit mijn hoofd))
Net framework wordt wel aangegeven in de lijst met software, maar updaten is onmogelijk omdat hij steeds blijft vragen om de orginele .net framework disc (verwijzen naar het gedownloaden *.exe bestand heeft geen zin. Ook het gebruik maken van hetzelfde bestand van .net framework 2.0 brengt geen soelaas)

Voor de grap .NET framework 2.0 geïnstalleerd geen probleem

Nog een keer net 1.1... helaas hetzelfde. Emerald rollup 2 kan dus niet worden geïnstalleerd, ook een optionele MCE 2005 update wordt niet geinstalleerd, al vermoed ik dat dit dezelfde updates zijn.

Windows XP cd er clean install, zonder downloaden van laatste installatiebestanden. Expres nog geen automatische updates laten uitvoeren. Windows update gedraaid, .net 1.1 geselecteerd (alleen) en gedownload. Weer geen install.
Updates gedraaid drivers geïnstalleerd niks.
Alle instellingen terug gezet naar net na de install. Eerst driver geïnstalleerd. Nog geen auto updates, .net framework 1.1 uit los bestand gedraaid, niks.

Alle forums afgezocht, incl Dit en Dit hier op het forum bracht geen oplossing. Ook google bracht geen oplossing

tegen beter weten in, xp cd er in opnieuw installeren, xp geïnstalleerd, kan ik niet meer activeren omdat het maximum aantal berijkt is

Vanavond effe Microsoft bellen om opnieuw te mogen activeren...

Maar dan wil ik wel meteen dat het werkt.

Wat kan ik nog doen? format c:/u en dan installeren?

--------------------

Mijn MCE:
- Cooler Master Cavalier 2 CAV-T02 ATX. 350W. Zwart
- Intel Pentium 4 506 S775 2 66GHz 533MHz FSB 1MB NX EM64T Boxed
- ASRock 775i65PE 865PE AGP S775
- Asus V9520/TD GeForce FX 5200 128 MB
- 1024 MB DDR400
- 250 GB SATA 16 MB Samsung
- 200GB LaCie USB 2.0
- NEC ND3540 16x +/- writer IDE dual layer
- Hauppauge WinTV PVR500 MCE dual tuner
- SOF Windows XP MCE Remote controller
- Windows MCE 2005 NL
- Trust 5.1 Dolby surround set

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb ditzelfde probleem ook al een keer gehad.

.Net framework via software ding uit control panel verwijderen, pc opnieuw opstarten en dan nogmaals installeren werkte bij mij wel.

Enige updates die ik trouwens uitvoer zijn die van rollup 2, de januari update en iets voor de ehome remote. Verder geen andere updates omdat dan heel mce in de soep loopt. :X

• 911GT2
Tja voor rollup 2 heb je wel .Net framework nodig.

Ik heb het al eens geprobeerd te verwijderen uit de software lijst en dan opnieuw installeren, maar dat hielp niets. Misschien wel op een clean install

• 911GT2
Net even format c: gedaan

Blijkbaar blijven er bij een nieuwe install van XP vanuit XP toch nog ergens bestanden hangen. 8)7

1.1 is net klaar met installeren via de auto-update.