Toon posts:

IMAP Mail backup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de eerste plaats wil ik mijn verontschuldigingen aanbieden als deze vraag al meerdere malen gesteld en beantwoord is, maar met de zoek functie ben ik het niet tegengekomen.

Het afgelopen jaar heb ik gebruik gemaakt van een IMAP server voor m'n mail. Graag zou ik de mail willen backuppen op mijn laptop zodat ik het later nog kan teruglezen. Is er een manier om met Outlook Express gemakkelijk alle mail van een bepaalde account lokaal op te slaan?

Met Thunderbird lukt het wel, maar die bestanden kan je (dacht ik) niet inlezen met OE. Dit is wel noodzakelijk omdat het niet alleen gaat om mijn eigen mail maar ook die van 6 andere mensen (die niet willen overstappen naar TB).

De enige oplossing die ik kan bedenken is om in OE mappen aan te maken, en dan de berichten verslepen. Dit is nogal een monnikkentaak omdat er vaak sprake is van zo'n 20 (sub)subfolders. (En nee, het slepen van mappen is niet mogelijk, alleen berichten slepen is mogelijk).

Dus samenvattend: Hoe maak ik een goede lokale backup van IMAP mail (zonder een week bezig te zijn)?

Met de vriendelijke groeten,

Jan

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 12:22

jvdb1975

tsja.........

Google is je vriend. Volgens mij kun je een hoop vinden als je hier op zoekt. alleen al op 'imap backup' krijg ik een hoop hits.

Verwijderd

Topicstarter
Google is een zeer goede vriend!

Ik iets gevonden dat doet wat ik wil (Symphony Backup).

Eerdere zoekacties met google leverde minder op omdat ik direct in de zoek opdracht OE vermelde.

Dank je voor de hulp!

Jan

PS (Topic kan gesloten worden)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Nee, dat kan het niet. Uit de onvolprezen policy:
"Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet."

en uit dezelfde, nog steeds onvolprezen policy:
"geen groeten onder iedere post."

;)

[ Voor 29% gewijzigd door Lustucru op 15-05-2006 13:26 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland