Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:38
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mp3 speler die de mogelijkheid heeft om geluid uit een jackplug aansluiting om te nemen. Ik weet dat MiniDisc spelers dit kunnen, maar ben dus opzoek naar een mp3 variant.

Het zoeken op "mp3 recorder" gaf mij enkel mp3 spelers die met een microfoon opnamen, dit is dus niet wat ik zoek.

De kwaliteit van de opnames moeten acceptabel zijn, ik verwacht geen digitale kwaliteit, maar op ruis e.d. zit ik ook niet te wachten.

Dus mijn vraag, waar kan ik deze dingen vinden en hoe is het gesteld met de kwaliteit van de opnames? (de afspeel mogelijkheden boeien me niet zo, hij zal enkel gebruikt worden voor het opnemen)

...

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

IceM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:51:
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mp3 speler die de mogelijkheid heeft om geluid uit een jackplug aansluiting om te nemen. Ik weet dat MiniDisc spelers dit kunnen, maar ben dus opzoek naar een mp3 variant.

Het zoeken op "mp3 recorder" gaf mij enkel mp3 spelers die met een microfoon opnamen, dit is dus niet wat ik zoek.

De kwaliteit van de opnames moeten acceptabel zijn, ik verwacht geen digitale kwaliteit, maar op ruis e.d. zit ik ook niet te wachten.

Dus mijn vraag, waar kan ik deze dingen vinden en hoe is het gesteld met de kwaliteit van de opnames? (de afspeel mogelijkheden boeien me niet zo, hij zal enkel gebruikt worden voor het opnemen)
tja daar ben ik eigenlijk ook een beetje naar op zoek, maar dan moet ie wel een directe upload functionalitiet hebbben.. Ik zit nu te klote met zon netMD van sony .. wel leuk en de kwaliteit van de opnames is leuk enzo maar om dan vervolgens die opnames te bewerken op de computer moet e weer volledig in realtime alles op je comuter op nemen .. echt prut...

En ik wil het liefst analoge opname kwaliteit... ha ha dat digitale is toch eigenlijk maar prut

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij hebben tegenwoordig een heleboel spelers de mogelijkheid om de mic ingang om te schakelen naar een line ingang. Je zou even wat handleidingen moeten downloaden om te kijken welke dit kunnen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 15:30

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb zelf de Iriver 799 en deze heeft een line input. Misschien kun je daar wat mee.
http://www.iriver.com/html/product/prpa_product.asp?pidx=35

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 14:55
Ik heb de iRiver H340 en deze maakt uitstekende opnamen. Zowel line-in, (stereo) mic in of (mono) ingebouwde mic. Slaat op als mp3 tot 256kbit (instelbaar). Perfect ding!
(helaas is mijn accu zo goed als overleden dus moet ie altijd aan 't infuus :'( )

Verwijderd

ik adviseer mensen die echt serieus goede resultaten willen behalen > de ihp 120, daarmee kun je zelfs digitaal opnemen. en in verschillende formaten> mp3/wma/wav in verschillende bitrates. ik heb hier de beste resultaten en trust me> kheb er veel geprobeerd.

• IceM
De iRiver T30, de Zen nano plus en de Monolith 1GB hebben alle 3 opties tot opnemen (line-in was de zoekterm in google ;)). De iRiver heeft niet super veel tweak opties voor het opnemen (kwaliteit moet ingesteld worden in laag, middel of hoog), in de handleiding van de Zen nano plus kan ik niet echt veel vinden over de instellingen voor het opnemen en de Monolith speler is niet erg goed leverbaar, maar de userreviews zijn wel lovend over deze speler.

Even afwachten nog voordat ik mijn beslissing maak.

...

Verwijderd

klopt niet wat je zegt or ik heb echt heel veel opties qua opname als je via de line in opneemt, alleen niet als je via de ingebouwde mic opneemt idd. maar als je via de line in opneemt dan heb je opname mogelijkheden in de volgende bitrates
(mp3) 40 48 56 64 80 96 112 128 160 192 224 256 320 kbps
(wma) 96 128 192 256 320
ook mogelijk om met wav op te nemen.

• IceM
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:29:
klopt niet wat je zegt or ik heb echt heel veel opties qua opname als je via de line in opneemt, alleen niet als je via de ingebouwde mic opneemt idd. maar als je via de line in opneemt dan heb je opname mogelijkheden in de volgende bitrates
(mp3) 40 48 56 64 80 96 112 128 160 192 224 256 320 kbps
(wma) 96 128 192 256 320
ook mogelijk om met wav op te nemen.
Dat geld dus ook voor de iRiver T30? In jou vorige post heb je het over een "ihp 120" welke misschien op een andere firmware loopt?

Edit:
Hm, op iriver europe staat idd dat de bitrate vrij in te stellen is.

[ Voor 8% gewijzigd door IceM op 15-05-2006 14:21 ]

...

• jimmy!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2023
Bijna alle spelers van Cowon iAudio kunnen in MP3 opnemen en hebben een line ingang (minijack). Dit geldt voor zowel de flash als de HDD gebaseerde spelers. Sommige modellen zijn echter beperkt tot maximaal 128kbit, dus kijk de specificaties goed na.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
AV --> PMD

Daar staan nou eenmaal alle MP3-spelers. :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1