Windows + afstandsbediening + iTunes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

ik heb dit topic al eerder geprobeerd (in een ander subforum), maar geen reactie gehad.

Kort gezegd wil ik de sneltoetsen in iTunes wijzigen. Kan dit?

Nu een langere beschrijving van mijn probleem, waarvan de sneltoetsen in iTunes wijzigen een lelijke omweg oplossing zou zijn...

Ik heb een Hauppauge PVR 150 met afstandsbediening. Nu is er een C:\windows\irremote.ini bestand waar ik zelf wat knoppen voor extra programma's bij heb gezet. Zo kan ik nu met mijn afstandsbediening winamp, intervideo dvd en windows media player bedienen, en zelfs de computer uitschakelen.

Dit zelfde heb ik geprobeerd met iTunes, alles werkt, alleen kan ik het volume niet wijzigen. In iTunes zijn daar de sneltoetsen control up en control down voor. In het ini bestand kun je ervoor zorgen dat een knop op de afstandsbediening een bepaalde knoppencombinatie naar een programma stuurt. Iets als dit:

[iTunes}
...
VOLDOWN={ctrl}{down}
VOLUP={ctrl}{up}

Alleen denk itunes dat er alleen de pijltjes toetsen ingedrukt worden, en snapt ie de control knop niet. Het rare is alleen, dit snapt ie weer wel:

REWIND={ctrl}{alt}{left}
FASTFWD={ctrl}{alt}{right}

Weet iemand wat er mis is, en wat de oplossing zou zijn?

Of de lelijkere oplossing, kan ik sneltoetsen veranderen, zodat harder en zachter bijvoorbeeld met de a en b toets geregeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

even titel voorzien van Windows-indicatie :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hmm, ik zoek eigenlijk een oplossing zonder een extra programma toe te voegen...

Maar het is een stap in de goede richting...