[php, js?] click op mailto-link registreren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Voor een applicatie die ik schrijf wil ik graag een search-succes-ratio berekenen. Die bereken ik aan de hand van het aantal doorclick-handelingen, waarbij de laatste meetbare handeling het clicken op een mailto-link is.

Nu kom ik echter bij een probleem: Ik wil graag die mailto-click registreren, maar heb even geen idee hoe ik dat moet doen. Ik zat te denken aan een php-scriptje, maar wil graag dat de gebruiker niets merkt van de handeling, dus weet niet of dat handig is. Bovendien weet ik niet hoe ik in een php-script een mailto-actie kan triggeren (anyone?) Tweede optie is JS, maar dat kan uitgeschakeld zijn, wat een incompleet beeld zou opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 13:46

André

Analytics dude

http://www.isolani.co.uk/articles/mailto.html

Gebruik een normaal mail-script en bouw daar direct een meetsysteem in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Hang een javascript-event aan je A-tag, welke je door middel van een hidden-formpost, een iframe, of Ajax, de klik laat registreren. Simpel doch doeltreffend voorbeeld;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script type="text/javascript">
function clickout(clickto) {
  var registerClick = new Image();
  registerClick.src = "registerClick.php?clickto=" + clickto;
  return true;
}
</script>
<a href="mailto:count@example.com" onclick="return clickout(this.href);">klik</a>

@Andre
Misschien betreft het wel een contact-formulier welke na een aantal vragen het adres van de juiste contactpersoon toont ;)

[ Voor 74% gewijzigd door frickY op 15-05-2006 15:36 ]