Toon posts:

Samsung DVD-HR 720

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik was opzoek naar een HDD/dvd recorder zodat ik gemakkelijk wat oude banden over kan zetten naar dvd en weer een fatsoenlijk tv programma's kan opnemen (VCR ziet er eigenlijk toch wel slecht uit nu ik zo verwend ben met DVD ;)).
Nu was ik natuurlijk opzoek naar een goedkoop beestje zonder al teveel gebreken en met goede kwaliteit. Zodoende kon ik bijv een MD42183 (van de aldi dus ooit) overnemen, maar na wat reviews te lezen kwam ik er achter dat ding ding wel goedkoop was, maar ook zeer naar de prijs presteerde (slecht dus!).
Toen kwam ik een aanbieding tegen van 200 euro voor een Samsung DVD-HR 720. De ervaringen op kieskeurig.nl lijken mij goedgezind en ook de specs lijken mij voldoende (hoewel ik er niet helemaal thuis in ben).
Echter wat subjectivere zaken kan ik moeilijk vinden: zaken zoals geluidsproductie, beeld/geluidskwaliteit en gebruikersgemak lees ik niet uit de specs. En met google kan ik nergens een fatsoenlijke review vinden.
Ook hier op Got vind ik nergens ervaringen met dit apparaat of zelfs met enig ander DVD (HDD) recorder van Samsung.

Een nadeeltje wat ik zo op kieskeurig.nl lees is dat hij geen RF uit heeft (en je dus via je dvd recorder tv zou moeten kijken). Maar het lijkt mij dat dit simpel op te lossen is door een antennesplitter voor je dvd recorder te maken en 1 naar de recorder en 1 naar de tv te laten lopen?

Mijn vraag bij deze is dus of iemand ervaringen/opmerkingen heeft over dit toestel en of ik er dus verstandig aan doe hem wel of niet te kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand ervaringen?

Verwijderd

Topicstarter
tja heb hem inmiddels maar gekocht, 199 euro kon ik me geen buil aan vallen!
Hij doet het prima, is stil (nog niet op dvd gefikt dus dan misschien luider?).

Enige minpuntjes die ik zo kan vinden zijn:
-beetje traag in menu's (niet storend, maar niet pc snel ;))
-brand en leest (vooral dit laatste is wel knullig :/) (blijkbaar leest ie ze wel kom ik net achter :) ) alleen dvd-R(W) of dvd-Ram ..
-weer een afstandbediening erbij 8)7

Er zit, is eigenlijk ook wel logisch, ook een rf out op.. dus waar die knakker op kieskeurig.nl het dan over had snap ik ook niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 13:25 ]

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Kun je nog wat over de beeld en geluidskwaliteit vertellen. Hij is nu in de aanbieding bij de MM voor 188 euro en dat vindt ik een schappelijke prijs voor een HD/DVD recorder.

Verwijderd

Topicstarter
beeldkwaliteit (weergave) via RGB vind ik erg mooi. Opnamekwaliteit vind ik zeer goed, bij mij is in ieder geval de recorder zelf de beperking niet (als je van de tv op neemt zal dat signaal, tenminste bij analoog zoals ik heb, de beperking zijn).

De nadelen voor mij na een tijdje zijn
-geen EPG
-geen opfrisfoefjes voor als je videobanden opneemt (hoewel dat ook niet echt standaard is)
-DVD-R formaat om te branden (had ik al genoemd, maar eventueel koop je een DVD-RW en zet je die op de pc om naar eed DVD-R als je er problemen mee ondervind).
-Divx ondersteuning is niet perfect (sommige dingen pakt ie vreemd genoeg niet, maar wederom is dit een probleem dat eigenlijk iedere divx/dvd speler die niet een HTPC is heeft).

Voor andere mensen is wellicht het gemis van een HDMI poort een minpuntje , ook het nog niet bekend zijn van een macrovision hack kan jammer zijn.
Hij is overgens wel makkelijk regiovrij te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 20:04 ]