Ik heb hier een asus rs120-e3 server barebone met 2x een wd 160gb special edition erin (sata).
Nu zitten deze schijven op een LSI raid controller die ook standaard op het mobo zit en tevens zitten ze in hotswap bays.
Nu zou je met raid 1 denken dat als je er 1 schijf uithaalt dat het hele zaakje gewoon door zou moeten draaien. Dus ik netjes een raid 1 array aangemaakt zoals ik altijd doe, maar als ik dan binnen windows(2003 std R2) 1 schijf fysiek eruit trek crasht heel windows. Dat lijkt me niet echt het idee van raid1.
Bovendien ligt dan gelijk heel het array op zn gat en wijgert hij te booten.
Rebuilden duurt letterlijk een hele dag, en daarna start hij nog niet op.
bios update ook al gedaan, nieuwste drivers van asus site, maakt niks uit...
kan ook niet zoveel vinden over deze barebone en met een lsi sata raid controller heb ik ook geen ervaring.
Nu zitten deze schijven op een LSI raid controller die ook standaard op het mobo zit en tevens zitten ze in hotswap bays.
Nu zou je met raid 1 denken dat als je er 1 schijf uithaalt dat het hele zaakje gewoon door zou moeten draaien. Dus ik netjes een raid 1 array aangemaakt zoals ik altijd doe, maar als ik dan binnen windows(2003 std R2) 1 schijf fysiek eruit trek crasht heel windows. Dat lijkt me niet echt het idee van raid1.
Bovendien ligt dan gelijk heel het array op zn gat en wijgert hij te booten.
Rebuilden duurt letterlijk een hele dag, en daarna start hij nog niet op.
bios update ook al gedaan, nieuwste drivers van asus site, maakt niks uit...
kan ook niet zoveel vinden over deze barebone en met een lsi sata raid controller heb ik ook geen ervaring.