Dual screen vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:08
Ik heb een paar vraagje over een dual monitor setup. Ik heb een XP systeem.

1.
Kan ik een dual monitor setup bouwen met 1 onboard VGA kaart en een AGP kaart?

2
Kan ik een dual screen maken met een videokaart als hij zoals de meeste een DVI en een VGA aansluiting heb, net zoals een gewone ati x800 pro..?

3. Stel ik moet een PCI kaart erin zetten waar kan ik een goedkope krijgen, ik zie bijna alleen maar dure tussen de 80 en 100€.

4. Is er ook zoiets als een VGA splitter kabel. Gewoon een kabel die het signaal split over 2 kabels zodat ik het op 2 monitors kan zien. Ik hoef geen extended bureaublad alleen maar een gecloonde.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 19:53
1. Soms wel, soms niet, hangt er vanaf of de onboard vga kaart op de agp bus aangesloten is of niet.

2. Ja, meestal zit er een dvi naar vga blokje bij, zo kan je 2 monitoren aansluiten.

3. Marktplaats/veilingkijker??

4. Vast wel, zoek maar eens op vga splitter.

Hail to the king baby!

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-07 15:25
eatualive schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:02:
Ik heb een paar vraagje over een dual monitor setup. Ik heb een XP systeem.

1.
Kan ik een dual monitor setup bouwen met 1 onboard VGA kaart en een AGP kaart?

2
Kan ik een dual screen maken met een videokaart als hij zoals de meeste een DVI en een VGA aansluiting heb, net zoals een gewone ati x800 pro..?

3. Stel ik moet een PCI kaart erin zetten waar kan ik een goedkope krijgen, ik zie bijna alleen maar dure tussen de 80 en 100€.

4. Is er ook zoiets als een VGA splitter kabel. Gewoon een kabel die het signaal split over 2 kabels zodat ik het op 2 monitors kan zien. Ik hoef geen extended bureaublad alleen maar een gecloonde.
1. Nee, volgens mij niet.
2. Ja, meestal wel.
3. Is niet echt duur voor een PCI kaart, clonen zal toch vanaf 1 videokaart moeten.
4. Ja, dat is de makkelijkste oplossing. (Waarschijnlijk ook duurder).

Verwijderd

1. Naar mijn weten niet mogelijk. Er zal een keuze gemaakt worden door of PCI of AGP
2. Als er 2 aansluiting op de kaart zitten is dit mogelijk. Ook te gebruiken als er bijv. alleen een VGA en TV-out op zit.
3. Geen idee, maar mss 2e hands iets. Zoek is rond in de PW.
4. Die zijn er wel. (Kijk maar eens naar Matrox). Geen idee alleen of die te gebruiken zijn bij normale kaarten.

edit:
Woei, 3x toch wel zo'n beetje dezelfde antwoorden om 10:06 :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 10:07 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:44

DarkSide

theres no place like ::1

1) ja dat kan als je moederbord dat ondersteund. sommig mobo's schakelen de onboard uit als er een AGP kaart geplaats is. (ook in de bios staan soms nog wel wat opties om onboard dan wel of niet uit te laten gaan)

2) De meeste kaarten ondersteunen idd gewoon dual screen. Drivers zorgen er voor dat je extended desktop of cloon hebt e.d. Hierbij kan ook het superhandige programma Ultramon helpen

3) Pricewatch? E-bay, marktplaatst enz.

4) Ja die zijn er.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• eatualive
Aah bedankt mensen.

het is denk te risico vol op te gaan werken met een onboard en agp kaart.

Het probleem is dsat ik een pci kaart snel nodig heb(eigelijk vandaag nog)

Als ik het zo bekijk kan ik het beste voor de enkele videokaart gaan met DVI en VGA aansluiting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:06:
2. Als er 2 aansluiting op de kaart zitten is dit mogelijk. Ook te gebruiken als er bijv. alleen een VGA en TV-out op zit.
TV out zou ik niet gebruiken voor je monitor, ivm resolutie.

Gierig kaartje met dvi (+stekkertje van DVI naar AGP) is het makkelijkste, heb ik ook gedaan en dan kan je altijd klonen of extenden.

PS. Waar heb je twee keer exact hetzelfde scherm voor nodig?

• eatualive
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:12:
[...]

TV out zou ik niet gebruiken voor je monitor, ivm resolutie.

Gierig kaartje met dvi (+stekkertje van DVI naar AGP) is het makkelijkste, heb ik ook gedaan en dan kan je altijd klonen of extenden.

PS. Waar heb je twee keer exact hetzelfde scherm voor nodig?
Ene scherm is voor mijn. 2 scherm is voor klanten die mee mogenkijken wat ik doe. En niet iedereen kan achter de balie :P

Maar mijn dank is weer groot.

[ Voor 4% gewijzigd door eatualive op 15-05-2006 10:32 ]

Pagina: 1