ej
Ik kon mijn probleem niet zo goed verwoorden in 1 zin dus vandaar de titel die waarschijnlijk niet helemaal zal kloppen...
Mijn probleem is dat ik een database heb gebouwd met daaraan een php site. Nu heb ik dus een "report" gemaakt waarmee managers het budget moeten goedkeuren. Nu heb ik aan een aantal dingen zitten denken en ben ik er toch op uit gekomen dat het makkelijkste is dat bij de reports een checkbox meegeleverd word die ze kunnen aanvinken en zo laten zien dat het budget goed gekeurd is.
De report word gemaakt m.b.v. een while loop en dat ziet er zo uit:
Ik geef dus bij elk ingevuld budget een id mee die hij automatisch optelt. Dat id geef ik mee aan de checkbox.
Hier is een deel van de report die ik maak:

Nu is mijn probleem dus dat ik dus niet weet hoeveel id's er uit eindelijk komen en hoeveel er bij de reports worden weergeven. Dus hoe kan ik nu strings toekennen aan die checkboxes zodat ik ze m.b.v. een query naar de database kan sturen?
Of moet ik ergens anders aan denken dan strings... dit lijkt mij namelijk de enigste oplossing.
Alvast bedankt
Ik kon mijn probleem niet zo goed verwoorden in 1 zin dus vandaar de titel die waarschijnlijk niet helemaal zal kloppen...
Mijn probleem is dat ik een database heb gebouwd met daaraan een php site. Nu heb ik dus een "report" gemaakt waarmee managers het budget moeten goedkeuren. Nu heb ik aan een aantal dingen zitten denken en ben ik er toch op uit gekomen dat het makkelijkste is dat bij de reports een checkbox meegeleverd word die ze kunnen aanvinken en zo laten zien dat het budget goed gekeurd is.
De report word gemaakt m.b.v. een while loop en dat ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| <?php echo "<form name=\"approval\" action=\"approval_uitvoer.php\" method=\"post\">"; include("config.php"); mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpassword) or die ("Could not connect to database! <BR>Reason: ". mysql_error()); mysql_select_db($db); echo "<table border=1><tr><td>"; echo "Approval:</td><td>Is it approved?</td><td>Name</td><td>Department</td><td>Date</td><td>Hardware type</td><td>Expected grow</td><td>Communication type</td><td>Is it a lease?</td><td>Is it maintenance?</td><td>Is it renewal?</td><td>Is support needed?</td><td>Cost investment</td><td>Cost lease</td><td>Cost maintenance</td><td>Cost renewal</td><td>Cost support</td><td>Details</td></tr>"; $result = mysql_query("SELECT * FROM hardware WHERE department=$department1 AND user=$user1") or die ("Query Failed" . mysql_error()); while ($row = mysql_fetch_object($result)) { echo "<tr><td>"; echo "<input type=\"checkbox\" name=\"$row->id\" value=\"Yes\"> </td><td>"; echo "$row->approval </td><td>"; echo "$row->user </td><td>"; echo "$row->department </td><td>"; echo "$row->date </td><td>"; echo "$row->type </td><td>"; echo "$row->expected_grow </td><td>"; echo "$row->comm_type </td><td>"; echo "$row->lease </td><td>"; echo "$row->maintenance </td><td>"; echo "$row->renewal </td><td>"; echo "$row->support </td><td>"; echo "$row->investment_cost </td><td>"; echo "$row->lease_cost </td><td>"; echo "$row->maintenance_cost </td><td>"; echo "$row->renewal_cost </td><td>"; echo "$row->support_cost </td><td>"; echo "$row->details </td></tr>"; } mysql_free_result($result); echo "<input type=\"submit\" value=\"Proceed\">"; echo "</form>"; ?> |
Ik geef dus bij elk ingevuld budget een id mee die hij automatisch optelt. Dat id geef ik mee aan de checkbox.
Hier is een deel van de report die ik maak:

Nu is mijn probleem dus dat ik dus niet weet hoeveel id's er uit eindelijk komen en hoeveel er bij de reports worden weergeven. Dus hoe kan ik nu strings toekennen aan die checkboxes zodat ik ze m.b.v. een query naar de database kan sturen?
Of moet ik ergens anders aan denken dan strings... dit lijkt mij namelijk de enigste oplossing.
Alvast bedankt