[BF2] mappen op RAM te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 3j3ct
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-11 20:40
Ik heb op het moment 2gb ram in mn pc zitten en als ik bf2 speel heb ik zo'n 800mb over.
Nu heb ik het programma RamDisk gevonden waarmee je je ram geheugen als een hardeschijf kan gebruiken, dit heeft het voordeel dat ram veeel sneller is als je harddisk.
Maar nu het probleem omdat ik natuurlijk niet heel bf2 kan instaleren op mn ram geheugen leek het me handig om bijvoorbeeld alleen de maps erop te plaatsen zodat dat veel sneller gaat, maar hoe kan ik bf2 vertellen waar hij zijn maps vandaan moet laden?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een bestand BF2.ini bijvoorbeeld? :)
Houdt er wel rekening mee dat je dan elke keer als je je pc uitzet die maps er weer op moet kopieren.

Wellicht is zo'n PCI insteekkaart de oplossing voor jou. Ik weet niet meer hoe het ding heet, maar op deze kaart kan je (lekker goedkope) RAM modules prikken. Aangezien er een batterijtje op de kaart zit blijven de gegevens bewaard. Wellicht dat je hier ook je SWAP file op kan dumpen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• 3j3ct
Ramdisk maakt een image van je ram harddisk en elke keer als je opnieuw opstart gooid ie de gegevens erweer op

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-12 19:12
Met zoveel geheugen, moet je als eerste je swapfile wegmikken. Geen swap. Kost iets meer geheugen, maar je hebt gelijk geen onnodige I/O meer. En I/O is duur... (geheugen niet).
Daarnaast kan je onder Windows tegenwoordig ook een schijf mappen op een directory. Dus een schijf hoeft niet perse als een eigen schijfletter te worden gerepresenteerd.
Maar dan moet je inderdaad wel iedere keer je maps kopieren...
Dus ik weet niet of je hier veel winst pakt...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmm... ik ken RAM disk alleen uit het DOS tijdperk :P
Je kreeg er dan gewoon een drive-letter bij zeg maar...

Maar ik vraag me af of BF2 te configureren is... Gaat het om custom maps? Wellicht kan je die wel in een andere folder dumpen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• 3j3ct
ik speel alleen maar ranked dus geen custom maps , maar als ik zie hoe snel zon ram harddisk is zou bf2 laden veel sneller moeten gaan?!
Pagina: 1