Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remvloeistofpeil-indicator maken

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Allereerst dit: welke achterlijke stelt toch altijd die onzinnige APK regels op ?

Zo moet ik op mijn auto waar al 26 jaar het remvloeistofpeil niet te controleren is zonder het dekseltje eraf te halen nu ineens wèl het peil kunnen controleren zonder dus dat dekseltje eraf te hoeven halen...
Er zijn daar geen bestaande systemen voor, dus moet ik zelf aan de gang.
Nu vraag ik me af wat er nu veiliger is; dat mensen gaan boren in hun HRC/oliereservoir om zo'n idiote indicator te maken, of dat je gewoon 1x per maand ff dat dekseltje eraf haalt (2 sec. werk).
Stelletje bureaucraten :( :r

Maar goed, nu mijn vraag. Hoe kan ik het beste zo'n indicator maken ?
Ik zat zelf te denken om op het hoogste en laagste punt een ontluchtingsnippel te maken in het oliereservoir, met daartussen een transparant slangetje.
Echter zit ik er niet op te wachten om m'n HRC (1 geheel met reservoir) eraf te halen, dan kan ik vrijwel zeker nieuwe leidingen gaan maken naar de remdrukverdeler, weer ontluchten etc.

Wat ik ook kan doen is een kijkglaasje in het deksel maken, maar dan zit ik wel weer met de afdichting hiervan...

Iemand nog tips/ideeën ?
Het reservoir is overigens van ± 5mm gietijzer.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vreemde regel? Is het niet zo dat dergelijke regels ook alleen met nieuwe auto's gelden?

Tip: leg het probleem eens voor aan de RDW. De monteurs daar zijn niet de kwaadsten en als je zegt dat het minder veilig en betrouwbaar is om in een bestaande situatie een verandering aan te brengen (en vooral als het om het remsysteem gaat) willen ze vast wel een ontheffing voor je schrijven.
Zo hebben ze bij mij ook gezegd dat een omgedraaide, gestileerde P in het chassisnummer (die als P op het kenteken staat) als een P gelezen moet worden ;)

Signatures zijn voor boomers.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Vervang dat reservoir door een mooi nieuw transparant exemplaar. Als dat niet mogelijk is, vervang desnoods je hele hoofdremcylinder (als dat ding zo oud is dat er een gietijzeren potje op zit mag dat ook wel es)

Zelf gaan kloten is niet handig. Allereerst is remvloeistof vreselijk aggressief spul en normaal rubber kan daar niet tegen (de lak van je auto ook niet trouwens). Daarnaast is het ook nog eens hygroscopisch (trekt vocht aan). Dus als die vloeistof met de open lucht in aanraking kan komen zuigt het zich vol met water. En remvloeistof is niet te comprimeren bij remmen, maar water wel (gaat koken) en dan is je remdruk weg..

Niet prettig (weet ik uit ervaring. gelukkig alleen met de achterrem van een motor.. voorrem is toch belangrijker daarbij dus ik kon nog veilig thuiskomen)

Ik zou dus nooit gaan klussen aan het remsysteem. Gewoon goed spul kopen en monteren.

[ Voor 11% gewijzigd door FragDaddy op 15-05-2006 09:30 ]

Have a wheelie good weekend!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Terwijl je replyde heb ik ff de RDW gebeld, en die kon me dus vertellen dat het niet nodig is.
Dit omdat ik een elektronische remdruksensor heb (wat ik dus ook al bij het APK station aangegeven heb) waarbij je dus geen externe indicatie van je niveau nodig bent.

Ik ga er maar weer es ff naartoe :+

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
FragDaddy schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:28:
Vervang dat reservoir door een transparant exemplaar. Zelf gaan kloten is niet handig. Allereerst is remvloeistof vreselijk aggressief spul en normaal rubber kan daar niet tegen (de lak van je auto ook niet trouwens). Daarnaast is het ook nog eens hygroscopisch (trekt vocht aan). Dus als die vloeistof met de open lucht in aanraking kan komen zuigt het zich vol met water. En remvloeistof is niet te comprimeren bij remmen, maar water wel (gaat koken) en dan is je remdruk weg..

Niet prettig (weet ik uit ervaring. gelukkig alleen met de achterrem van een motor.. voorrem is toch belangrijker daarbij dus ik kon nog veilig thuiskomen)

Ik zou dus nooit gaan klussen aan het remsysteem. Gewoon goed spul kopen en monteren.
Dat vind ik ook. Echter zijn er geen standaardoplossingen voor, wat ik wel eens zie is dat bijv. een HRC van een Fiat Cinquecento met weinig aanpassingen passend te maken is voor in 'n Chevy. Maar da's ook niet helemaal de bedoeling natuurlijk.

• FragDaddy
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:28:
Terwijl je replyde heb ik ff de RDW gebeld, en die kon me dus vertellen dat het niet nodig is.
Dit omdat ik een elektronische remdruksensor heb (wat ik dus ook al bij het APK station aangegeven heb) waarbij je dus geen externe indicatie van je niveau nodig bent.

Ik ga er maar weer es ff naartoe :+
Gelukkig maar. Scheelt je een hoop geknoei en de situatie wordt er niet veiliger op dan het originele systeem.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Goedgekeurd :)

Ze hadden dus eens eerder een afkeur gehad, echter had die auto dus niet zo'n druksensor als de mijne. De monteur/keurmeester was in de veronderstelling dat die sensor niet afdoende was, maar bij navraag dus wel.

Hoezee :7

• FragDaddy
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:13:
Goedgekeurd :)

Ze hadden dus eens eerder een afkeur gehad, echter had die auto dus niet zo'n druksensor als de mijne. De monteur/keurmeester was in de veronderstelling dat die sensor niet afdoende was, maar bij navraag dus wel.

Hoezee :7
Mooi. Kun je weer legaal de weg op zonder te hoeven prutsen.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

en heeft de monteur weer 0,4 punt verdiend...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1