Toon posts:

[COAX] Radio + TV signaal "opnieuw" combineren

Pagina: 1
Acties:
  • 976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn mooie splitters beschikbaar, die het gemengde TV en Radio signaal van elkaar af splitten, zodat je 2 verschillende stekkertjes (R / TV) hebt uitgefilterd voor het beste signaal.

Nou ben ik op zoek naar een methode om het gesplitte signaal weer bij elkaar te brengen. Dit heeft een speciale reden, en wel zodat ik er een eigen lokale TV zender tussen probeer te voegen dmv bv een videorecorder (of HAMA HF- MODULATOR / Conrad 319642-89). Ik wil het signaal bij binnenkomst uit elkaar splitten, de TV zender toevoegen aan het signaal en het weer combineren zodat ik de rest van het huis/gebouw (net waar ik het installeer) overal dit kanaal beschikbaar is.

Ik heb al een tijdje gezocht, maar ik zou niet echt weten in welke hoek ik het moet zoeken. Benamingen etc ontbreken, dus dat zoekt al erg makkelijk ;)

Denk hierbij aan een lokale informatiezender / nieuwszender binnen een groot gebouw (bedrijven met lokale tvzenders / etc). Maar ook aan een thuiszender waarop bv nieuws / films gedraait kunnen worden.

Ik vind het een beetje zonde om enkel TV signaal te distribueren, overal zit standaard een splitter voor Radio en TV. En dan zou niemand zijn radio meer kunnen aansluiten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Een manier om te combineren ken ik niet.
Wat ik me wel afvraag is of die splitters daadwerkelijk het signaal wel splitsen.
Het staat me bij dat je (als je op je coax een andere stekker zet) gewoon je tv kabel op de radio uitgang kan prikken (en andersom) en dat je gewoon prima beeld hebt.
Of een nog betere oplossing, gebruik geen splitters.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:54:
Een manier om te combineren ken ik niet.
Wat ik me wel afvraag is of die splitters daadwerkelijk het signaal wel splitsen.
Het staat me bij dat je (als je op je coax een andere stekker zet) gewoon je tv kabel op de radio uitgang kan prikken (en andersom) en dat je gewoon prima beeld hebt.
Of een nog betere oplossing, gebruik geen splitters.
De splitters filteren wel degelijk adhv de uitgang het signaal, er zitten een paar spoeltjes / condensatoren / weerstandjes in om te zorgen dat het Radio signaal vooral Radio is, en het TV signaal, vooral TV signaal is. Niet dat je TV op je Radio stekker hebt, en vise-versa. Ivm qualiteitsbehouding lijkt het mij wel zo slim om dit dmv een echte splitter te doen.

Ik vraag af of dit ook een merkbaar verschil is. En of zo'n modulator / VCR ook gewoon radio signaal door laat als ik dat er in zou stoppen (dus zonder splitter monteren).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

De slechte splittende eigenschappen van de splitter waarmee ik ooit getest heb, kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van de toenmalige splitter liggen (gamma).
Ik zou het nog eens kunnen testen met de hirsmann splitters die ik nu gebruik.

Als ik jou was, zou ik het eens proberen zonder splitters.
Ik ben ooit eens modulators tegen gekomen die alles vanaf +/-80 Mhz gewoon doorgeven. Maar of jou videorecorder dat ook doet/kan weet ik niet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ze bestaan moge duidelijk zijn - anders had je op parken als CenterParcs niet overal een eigen instelling voor de TV en radiokanalen in de bungalows. En ook ieder hotel heeft zijn eigen kanaal op de TV - dus tussenvoegen MOET kunnen.
Check http://www.fetum.nl/ even, die leveren dit soort systemen en kunnen je ongetwijfeld ook meer vertellen over de technische werking :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net telefonisch contact gehad met Fetum, maar ze wouden me niets vertellen en ze zeiden dat ze ook geen materiaal hadden die dat kon regelen. Enkel richting TV signaal, maar geen "her combiner" voor mijn radio/tvsignaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net contact gehad met BIS, die konden mij niet verder helpen omdat het niet echt hun kant van audio-visueel is. Ze verwezen me door naar Bombeeck, maar daar heb ik nog geen contact mee kunnen krijgen (lijn bezet voor 30 minuten). Ook Coditronix wist niet hoe ik dit moest realiseren.

Ik blijf ondertussen Bombeeck bellen, in de hoop dat ik daar nog wat informatie kan verkrijgen.

Misschien een idee voor move.to/82?

edit:
Contact gehad met Bombeeck, die zeiden dat ze wat hadden, mja dat klopt niet helemaal (hij begreep mijn verhaal blijkbaar niet). Opzich adhv hun website (pdf) weer een ander bedrijf gevonden. TraTec kan wel wat apparaten leveren die dit soort dingen doen. Hij verwees me voor meer informatie door naar PolyTron, die bouwen dat soort apparaten.
Zoals ik het (via de slechte verbinding) begreep ging het om de volgende informatie:
code:
1
2
FEM MS SPN100
of SPM100, geen idee, slechte lijn :P

edit2:
Op de PolyTron website heb ik de "SPM-100 - Basisgerät PolyCompact für einen Kanal" gevonden (onder Kopfstellentechnik -> PolyCompact -> Basisgeräte). De PDF kan je hier vinden. Ik ga eens kijken wat dit apparaat doet, en wat het kost (hij had het over 200 euro, wat dus ver boven mijn max ligt). Ook onder Modulatoren is wat te vinden.

Echter is mijn duits nou niet echt "optimaal", dus ik snap er niet zo veel van. De vraag is dus, doet deze hardware ook de doorstuur van radiosignaal? Dat signaal mag dus niet beschadigen. En zijn er nog andere oplossingen ipv deze vrij "professionele" oplossingen?

Ik vind alles leuk en aardig, maar voor thuisgebruik wil ik +/- 50 euro kwijt zijn, geen 200 euro.

edit3:
Op mijn zoektocht kwam ik net Pelec tegen, ik ga eens kijken wat zei me kunnen bieden.
De MT17 mini DSB modulator is uitermate geschikt om een camerasignaal in te koppelen en eenvoudig in te stellen middels dipswitches. De G/I/K Multinorm modulator heeft een bereik van kanaal 21-69 en 70 dBuV. Door deze waarde is de modulator over het algemeen zonder extra materalen tussen het S.O.P. en de bebruiker(s) te plaatsen. (8-15V/DC 150 mA).

De MT29 DSB modulator heeft een uitgangsniveau van 100 dBuV en is leverbaar in 2 uitvoeringen waarbij de instellingen zijn te maken via menutoetsen en uitlezing middels een led display. Frequentiebereik: E2-E4, E5-S20 en 21-69 de MT29 is een Mono versie en de MT29C is een Stereo uitvoering. Meer.... [124 KB]
Vast wel, maar dan met uitjes 8)7 . Ik zal ze eens bellen.

edit4:
De MT29C en MT30C zijn sterio, de MT17 is een mono device. Ik ga dus voor de sterio.

Pelec heeft de apparatuur, maar kan niet leveren aan particulieren, enkel aan instalateurs. Een van de installateurs is Satco, dus die gaan we even contacteren.

edit5:
Ik heb telefonisch contact gehad met Satco.nl, deze zou prijzen uitzoeken, ik ben benieuwd :)

Het gaat dus om apparatuur van Terra Electronics en in dit geval de MT29C en MT30C.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen reactie gehad van Satco, dat houd dus op. Mijn vraag is: Waar kan ik Terra Electronics materiaal in Nederland bestellen?
Pagina: 1