Toon posts:

[PROBLEEM] Computer loopt vaak vast

Pagina: 1
Acties:
  • 831 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een probleem, we hebben thuis een computer staan die vaak vast loopt en als hij vast loopt dan staat hij ook echt vast dus niks met ctr. alt. del maar gelijk een reset.

Het gebeurd soms bij het booten in dos of als hij windows opstart of het gebeurd gewoon in windows zelf. Ikzel denk aan een hardware probleem maar ik zou niet weten wat het probleem precies geeft.

welk onderdeel zou een pc vast kunnen laten slaan? ik overweeg een nieuwe windows installatie maar of dit helpt...

bedankt

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

Wat heb je zelf onderzocht? Wat voor onderdelen heb je? Wat voor foutmelding krijg je?

Verwijderd

Die van mij stopt er ineens mee ( op een moment dat je het soms niet verwacht ) en dat is t uit... en start die opnieuw op. Dan staat er u computer is hersteld van een ernsitge fout. Heb het ook niet kunnen verhelpen. Is heel vervelend.

Verwijderd

Topicstarter
dat i shet niet hij staat echt helemaal vast,

de computer staat bij me oom dus onderdelen kan ik niet vertellen (helaas)

Op dit moment heb ik nog niks getest met onderdelen omdat ik eerst even wil informeren hier.
ik zal eens die link lezen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
hoe vastslaan? opnieuw opstarten of gewoon vast?

Ik denk niet dat je topic een lang leven is beschoren. Je weet geen specs, je kan weinig vertellen en je kan niets proberen omdat je je pc niet bij je hebt.

Verwijderd

Er word hier op het forum wel het een en ander van jouw als topic starter verwacht.

En dat is dat je eerst zelf van alles hebt geprobeerd en hebt onderzocht. En je ons dan verteld wat je hebt gedaan, geprobeert, hebt onderzocht. Je de gegevens over software en hardware geeft. JE specifieker kan vertellen onder welke omstandigheden die vastloopt.. En als die vastloopt wat staat er dan als laatste op het scherm en blijft dat scherm dan staan (frozen). Of komt ie met een blauw scherm.

Maar jij hebt nog helemaal niks gedaan dus moet je van ons niet veel verwachten.

Het kunnen wel 100 dingen of mischien wel 10.000 dingen zijn op dit moment waarop je ooms Compie op vast loopt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 01:05 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 01:00:
Er word hier op het forum wel het een en ander van jouw als topic starter verwacht.

En dat is dat je eerst zelf van alles hebt geprobeerd en hebt onderzocht.

Maar jij hebt nog helemaal niks gedaan dus moet je van ons niet veel verwachten.

Het kunnen wel 100 dingen of mischien wel 10.000 dingen zijn op dit moment waarop je ooms Compie op vast loopt.
with ^^

offtopic:
lol @ post history van Mandible

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Windows XP geeft standaard geen blauwe schermen meer maar reboot het systeem meteen. Het eerste wat je moet doen is dus:
Deze computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen -> "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken

🖥️ | 🚗

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 16:46
kan zijn dat het te warm word in de kast, draai de kappen er eens af en kijk eens hoe het zo gaat?

rm -rf ~/.signature

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Opzich wel een mogelijkheid dattie te warm wordt, maar laat hem eerst maar eens met specs komen en exacte meldingen.
Zonder dat kunnen we niks beginnen. Tenminste, ik heb geen glazen bol waarin ik het kan zien.

Vermelding van wattie zelf heeft geprobeerd om het op te lossen is ook nuttig. Dan weten we iig waar we niet naar hoeven te vragen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je topicstart is qua informatie waardeloos en je hebt ook (niet zichtbaar) iets zelf geprobeerd, dicht :)

Dit is overigens niet de 1e keer dat je hier op gewezen wordt, check je mail

[ Voor 18% gewijzigd door Turkish op 15-05-2006 08:42 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.