Toon posts:

X2 4400 of 4200?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dus met andere woorden: de AMD64 X2 4400 heeft 2x1mb L2 cache aan boord. De X2 4200 2x512kb. Met het oog op gamen, rechtvaardigt die 2mb L2 cache de 100 euro meerprijs? Of kan ik die die 100 euro beter gebruiken om bijv. een X-fi geluidskaart te kopen of een G5 muis+G15 ramplank.

Ik weet dat die X2 4400 dezelfde core gebruikt als de FX-60. Dus als ik die naar 2.6Ghz weet op te krikken ( wat denk ik wel zou moeten lukken ), heb ik dus gewoon een FX-60. Klinkt wel lekker niet dan.

AM2 is geen optie, en wil niet wachten op Conroe. Dus echt als ik zou moeten kiezen tussen deze 2, welke zouden jullie nemen?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26
Ik zou toch echt even wachten. Ik zat ook aan een X2 te denken, maar sinds ik de benchmarks van de conroe heb gezien zit dat in de ijskast.

Mocht je het echt NU willen zou ik zelf de 4200+ nemen en het uitgespaarde geld gebruiken voor andere hardware. Tenzij je die paar procent winst die 100 euro waard vind..

Stiekem had je dit zelf ook wel kunnen bedenken

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk weet ik dat het voor mijn portemonnee verstandiger is om een X2 4200 te kopen. Ik had mijn vraag dan ook misschien anders moeten formuleren.

Over hoeveel % presatiewinst praten we, als we de X2 4200 en 4400 tegen elkaar zetten, op stock speeds. Maakt dan die dubbele hoeveelheid L2 cache van de 4400 veel uit, of is het het gewoon niet waard.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor zover ik weet is de prestatiewinst door de extra cache marginaal. Maar zoals altijd: alle beetjes helpen :).

@ Hierboven: als de TS nog een sloot DDR1 RAM heeft, begrijp ik wel dat hij dat liever nog wat verder gebruikt... Ik heb hier zelf 2 GB CAS2 RAM draaien en dat is een van de redenen waarom mijn volgende CPU een Athlon64 en geen Core Duo is :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:26:
Tuurlijk weet ik dat het voor mijn portemonnee verstandiger is om een X2 4200 te kopen. Ik had mijn vraag dan ook misschien anders moeten formuleren.

Over hoeveel % presatiewinst praten we, als we de X2 4200 en 4400 tegen elkaar zetten, op stock speeds. Maakt dan die dubbele hoeveelheid L2 cache van de 4400 veel uit, of is het het gewoon niet waard.
Dat kan je gewoon opzoeken..

Als er 200 ratingpoints worden toegekend dan weet je wel wat het ongeveer doet

offtopic:
@dom hierboven. Dat zet mij ook aan het denken. Heb hier nl ook 2x1gb Gskill ram liggen dat wel lekker wil. Misschien aan het eind van de maand toch maar een X2tje halen dan.. 220 euro, 1 maand oud. Zo snel schrijf ik niet af ;)

[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 15-05-2006 00:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Prcies :) Zit hier met 2GB OCZ spul van 300 euro wat nog heel lekker draait. Maar goed ik heb nog wat dagen de tijd om tot een beslissing te komen. Als de verschillen écht marginaal zijn, ben ik natuurlijk een dief van mij eigen portemonee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort vragen zijn reviews en benchmarks uitgevonden :z

Aangezien beide CPU types die je noemt gewoon in de interactive CPU charts van Toms Hardware Guide staan kun je uit letterlijk tientallen vergelijkbare benchmarks kiezen. Dan kun je ook helemaal zelf bepalen of de meerprijs voor jou lonend is.

Als gaming trouwens enige toepassing is, is een snellere single core allicht zowel goedkoper als beter presterend, maar dat kun je dus ook uit dat soort benchmark halen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.