Levensbeschouwing

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-12 12:44
Ik moet een levensbeschouwing schrijven, maar wat moet daar nu in staan? ik heb op google gezocht naar wat er in moet maar ik kom eigelijk alleen maar uit op godsdienstelijke sites. Is er een vast patroon in zo'n beschouwing wat er in moet staan?

Ik heb alleen het gevoel dat ik weer een domme vraag stel met de gebruikelijke antwoorden als UTFS en dat soort dingen maar ik weet het gewoon niet.

alvast bedankt voor de mensen die wel helpen.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

le·vens·be·schou·wing (de ~ (v.))
opvatting omtrent het leven, zijn waarde en wezen => filosofie, levensfilosofie, levensvisie, wereldbeschouwing
als ze je niet meer gegeven hebben dan "levensbeschouwing" is dat _erg_ ruim. onder "het leven" vallen talloze onderwerpen waar je opvattingen over hebt. wat duidelijkheid over waarover het ongeveer gaan moet zou inderdaad wel fijn zijn.

Aunt bunny is coming to get me!

• NovemberSierra
iH8 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:50:
[...]

als ze je niet meer gegeven hebben dan "levensbeschouwing" is dat _erg_ ruim. onder "het leven" vallen talloze onderwerpen waar je opvattingen over hebt. wat duidelijkheid over waarover het ongeveer gaan moet zou inderdaad wel fijn zijn.
nou het is voor een selectie ronde van de KLS. je krijgt selectie bij het IAP > institute for aviation psychology. meer stond er helaas ook niet bij.

Verwijderd

Het lijkt me dat je iets moet schrijven over hoe je tegen het leven aankijkt, zoals geloof en hoe je daar mee omgaat bijvoorbeeld. Het belangrijkste waar ze naar kijken zal wel zijn of je gedachten stabiel en wel doordacht overkomen (Ik geloof dat de wereld eigenlijk bevolkt wordt door kleine groene mannetjes die alles voor mij doen en mensen voor mij doodschieten die ik niet aardig vind zal geen hoge ogen gooien).

Verder ben ik het met je eens dat de omschrijving te vaag voor woorden is, werkelijk.

Verwijderd

CreativeMind schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:56:
[...]

nou het is voor een selectie ronde van de KLS. je krijgt selectie bij het IAP > institute for aviation psychology. meer stond er helaas ook niet bij.
Dan lijkt het me gewoon goed op te schrijven wat je doelen in het leven zijn en wat je verwacht. Ook is het belangrijk aan te geven hoe je tegen andere mensen aankijkt en hoe je jezelf ziet in relatie tot andere mensen. Het mag m.i. allemaal vrij globaal zijn als je maar in t kort aangeeft hoe jij jezelf in de wereld (en dus in t leven) ziet staan. Er is geen vaste opzet voor en lees 'levensbeschouwing' maar als filosofie; wat is jouw filosofie? Wat is jouw drive in dit leven om door te gaan en wat zorgt er uiteindelijk voor dat je daarmee ook blijft doorgaan? Waar geloof je in en is dat geloof sterk genoeg om voor te vechten en om voor op te komen (en dan bedoel ik niet zozeer in fysieke zin)?

Veel succes :)

• NovemberSierra
bedankt irons hier kan ik wat mee bedankt :D.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

CreativeMind,
Je vraag lijkt momenteel al beantwoord, maar zoals je zelf al vermoedt is een topic als deze niet op zijn plaats in W&L. Een blik in het Van Dale-woordenboek en een verduidelijking van je docent, zouden mijns inziens een betere weg zijn om je vraag te beantwoorden. Desalniettemin lijkt je vraag beantwoord te zijn en rest mij niets meer dan je succes te wensen met het schrijven van je stuk en je vriendelijk te verzoeken voortaan eerst bij de opdrachtgever navraag te doen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.