Toon posts:

[linux] welke distro op 486 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Welke distributie kan ik het best gaan gebruiken voor een 486@40 mhz en 16 mb ram ?

er zit een IDE cdspeler bij en een HD van 250 mb... mijn bedoeling was dat deze bak apache gaat draaien en die dingen die evt. extra nodig zijn voor je eigen webserver :D

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

www.freesco.org :)

redhat heb ik er op gehad (5.0) maar met de nodige fixen er overheen. Werkte goed, en geen problemen mee gehad (toen uiteindelijk alles werkte)

maar mijn p166mmx werkt nu toch wel relaxter! :)

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Twee mogelijkheden:
-Neem een ouwe Slackware distri
-Down de nieuwste Mandrake (7.2)
Mandrake biedt nog steeds 486-optimized distributies aan. Die 250MB is echter wel wat erg weinig...

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:01

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

waarom een ouwe slackware distro?

nieuwe zijn nog steeds i386...

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

Verwijderd

Topicstarter
Tja aan die 250 MB kan ik ook niet veel veranderen... :(

't is namelijk een gegeven PCtje... en ook een gegeven PCtje moet je niet in de bek kijken (wat ik dus wel heb gedaan... en dan kom je erachter dat er zo'n vaag I/O kaartje is waar geen secondary IDE port op zit :( oftewel er kan maar 1 HD en 1 CD en dat is 't dan)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Debian, gaat perfect en past prima op je hardeschijf :) np!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik mandrake maar es ff ga proberen...

btw
http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3 :

Linux-Mandrake 7.0 ISO image for i486 and higher processors.

deze voor een 486 ?
er zit namelijk een cyrix processor in |:( of maakt dat niet uit?

als ik namelijk bij http://www.mandrakeuser.org/ probeer te zoeken op cyrix krijg ik dit:
[url="ht://Dig"]ht://Dig[/url] error
htsearch detected an error. Please report this to the webmaster of this site. The error message is:

Unable to read word database file '/web/mandrakeuser/htdig/db/db.words.db'
Did you run htmerge?
of toch maar slackware?

Verwijderd

Cyrix lijkt me geen probleem. 250 MB HD wel, als je apache ook nog wilt. SWAPpartitie moet er ook nog op. Dus iig zo kaal mogelijk installeren.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Op donderdag 25 januari 2001 20:39 schreef DeuTeRiuM het volgende:
waarom een ouwe slackware distro?

nieuwe zijn nog steeds i386...
De huidige compilers zijn pentium-optimized. Dat is een heftig nadeel wanneer je op een 486 draait *D

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Goh, ik denk niet echt dat je veel verschil merkt tussen 386- en pentium optimized hoor. Je koopt toch ook geen aparte Windows-versie als je upgrade van een pentium naar een PIII?

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
en dan kom je erachter dat er zo'n vaag I/O kaartje is waar geen secondary IDE port op zit oftewel er kan maar 1 HD en 1 CD en dat is 't dan)
CD eruit en via netwerk installen? HD eruit en een grotere erin? Er zijn tegenwoordig toch wel HD's te krijgen van, pak 'm beet, 2.5 gig voor HEEL weinig.

250MB is inderdaad wel ERG weinig.

• jep

jep

mandrake; kan niet, werkt alleen op pentium proc's, en jij hebt geen pentium proc :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Eentje zonder X.
Ik heb Debian op een 486 draaien met 12 MB geheugen en 250 MB harddisk. Kan prima, maar geen grafische shell. Alles met tekst-mode doen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• flymuts
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-08 23:38
CD-ROM eruit, 2e schijf erin, netwerkinstall SuSE ? (deze laat zich het beste over een netwerk installeren!)

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
CD-ROM eruit, 2e schijf erin, netwerkinstall SuSE ? (deze laat zich het beste over een netwerk installeren!)
Of RedHat. Ik heb RH5.0 en 6.0 al vaak over een netwerk geinstalleerd, werkt perfect. Detect zelf netwerkcard (met een beetje geluk:)), verder alleen maar ip/hostname van ftp in te geven.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op vrijdag 26 januari 2001 10:50 schreef j3p het volgende:
mandrake; kan niet, werkt alleen op pentium proc's, en jij hebt geen pentium proc :)
Daarvoor heeft mandrake dan ook een speciale i486 editie (is volgens mij nog versie 7).

Do as I say, don't do as I do.

• jep

jep

Op vrijdag 26 januari 2001 11:11 schreef Bart-01 het volgende:

[..]
Daarvoor heeft mandrake dan ook een speciale i486 editie (is volgens mij nog versie 7).
Hmm zou kunnen, puddohn :)

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 15:07
Het boeit geen ruk welke distro je erop zet. Ok misschien dat sommige distro's alleen maar i586 optimised kernels op de bootdisks hebben staan dan wordt het lastiger. Check de readmes even.

Maar je kleine hd is denk ik meer beperkend. Neem dus Debian *D net zo klein of groot als je zelf wilt.

En verwacht geen wonderen van apache op zo'n trage bak en weinig geheugen.

Succes
Pagina: 1