Toon posts:

[exchange] afzender adres veranderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Win2003 (SBE) server draaien waarop exchange draait.

Twee gebruikers maken momenteel gebruik van deze server. De mail wordt opgehaald via een pop connector die ze vervolgens in de juiste mail boxen plaatst.

Tot zo ver gaat alles goed en werkt de mail correct.

Nu is de domeinnaam van het bedrijf gewijzigd en moet de afzendernaam in exchange ook gewijzigd worden.

Als ik het volgende doe gaat het niet goed.
AD -> gebruiker selecteren -> TAB email addresses
Hier staan nu bij SMTP gebruiker@domeinnaam.nl, als ik deze wijzig in het nieuwe email adres of een nieuwe smtp regel toevoeg met het nieuwe email adres (en primairy selecteer) mailt hij netjes uit met de nieuwe domeinnaam.

Maar er komt geen email meer binnen?, althans de mail komt wel ergens binnen.

Als ik na het Message tracking center ga en zoek dan krijg ik als laatste regel
- SMTP: message submitted to advanced Queuing
- SMTP: started message submission to advanced Queu
- SMTP: Message submitted to Categorizer.

Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

Dus uitgaande mail gaat perfect, maar binnenkomend niet meer.

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 00:16
recipient policy goed staan? Exchange System manager --> recipients --> recipients policies. dan bij de desbetreffende policy eigenschappen opvragen en op tabblad "e-mail adresses" zorgen dat SMTP verwijst naar het juiste domein.

Verwijderd

exchange gebruikt een smarthost of routing rule en gooit het allemaal naar een machine die het nieuwe domain niet accepteert?

• Rahvin47
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Of haalt je POP-connector wel de mail op van het nieuwe adres?

Life is what happens while you make other plans.

Verwijderd

Topicstarter
cm_sicko
Hij de "default policies" in receipient policies staan zowel de oude en nieuwe domeinnaam genoemd met als type SMTP.

iis5_rulez
Ik weet niet of je het volgende bedoeld maar bij connectors van de first routing group staat wel connector, deze heet wanadoo (volgens mij was dit omdat alle uitgaande mail via de smtp van wanadoo moet)..

Hier staat bij de "general" tab de optie "Forward all mail throug this connector to the following smart host" met als waarde: smtp.wanadoo.nl

Rahvin47
Dat doet hij zeker, het rara is zelfs dat in exchange bij "mailboxes" (mailbox store) de aantallen wel ophogen, maar de mail niet verschijnt in outlook.

wellicht hebben jullie hier weer mee aan?

Verwijderd

als de aantallen mails wel ophogen komt de mail dus wel aan, maar zie je die gewoon niet in outlook?
kan he tmisschien zijn dat als je in outlook op een machine de mailbox van die gebruiker d'r uit gooit en opnieuw verbind je wel wat ziet?
Volgens mij moet je namelijk daar eens kijken of het probleem niet tussne Outlook en Echange zit.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt steeds vager, momenteel komt de mail niet meer in de mailbox als er een mail naar de klant wordt gestuurd.

Als ik in AD bij de gebruiker (tabblad email adressen), het tweede email adres (type=smtp) weg haal en het oude e-mail adres weer primair maak werkt het weer.

Kan dit iets met de DNS, firewall of iets anders te maken hebben?

Kortom komt het hieropneer.

Ik voeg bij de pop connector een account toe (bv: ron@nieuw.nl) en laat dit na de gebruiker ron gaan, deze mail haalt hij op en komt netjes bij ron uit.

Nu ga ik in AD een tweede email adres toevoegen bij het tabblad email adresses en maak deze primair (ron@nieuw.nl)...(type = smtp). Mail dat gericht is aan ron@nieuw.nl komt nu niet meer binnen? ergens wordt het tegengehouden. Als ik in AD bij email adresses het email adres weer weg haal werkt alles weer perfect?

bij recipient policy is de nieuwe domeinnaam ook toegevoegd.
Pagina: 1