een maat van mij wil zijn laptop op zijn plasmascherm aansluiten met DVI->HDMI. Zijn plasma kan tot 1080p/i aan, dus dat moet geen probleem zijn. Zijn laptop kan ook heel mooi 1920*1080 interlaced uitpoepen, dat zou het probleem ook niet moeten zijn.
toch is er een probleem, anders zou ik niet posten
als ik de resolutie op op de laptop instel op 1920*1080i dan kan ik uit 24 en 30Hz kiezen. in de manual van de plasma staat echter dat het op 60Hz moet staan. Nou is dat het grootste probleem niet... het probleem is dat als ik de laptop instel om een door de plasma ondersteunde resolutie uit te poepen dan wordt het beeld op de plasma als het ware ingezoomed. Dat komt volgens mij doordat de resolutie óf verkeerd herkend wordt door de plasma, óf niet helemaal goed verzonden wordt door de vidkaart.
als ik namelijk 1920*1080i instop, dan wordt door de plasma 1125i herkend.
doe ik hetzelfde met 1280*720i/p, dan wordt 780i/p herkend..
dat zoomen gebeurd met elke resolutie die in de handleiding van de plasma staat.
ik heb het nou opgelost door een niet ondersteunde resolutie in te stellen (1770*1000), en dat gaf het beste beeld (nu was het beeld ineens níet beeldvullend meer...
maar het is maar 1 à 5 cm aan elke kant). ik heb er alleen niet aan gedacht om te kijken welke modus de plasma nu herkende, dus die houden jullie nog tegoed...
is er nou iets mis met hoe ik het allemaal ingesteld heb, of zie ik iets over het hoofd
vidkaart: X700, laptopmodel
plasma: pioneer pdp-506FDE
toch is er een probleem, anders zou ik niet posten
als ik de resolutie op op de laptop instel op 1920*1080i dan kan ik uit 24 en 30Hz kiezen. in de manual van de plasma staat echter dat het op 60Hz moet staan. Nou is dat het grootste probleem niet... het probleem is dat als ik de laptop instel om een door de plasma ondersteunde resolutie uit te poepen dan wordt het beeld op de plasma als het ware ingezoomed. Dat komt volgens mij doordat de resolutie óf verkeerd herkend wordt door de plasma, óf niet helemaal goed verzonden wordt door de vidkaart.
als ik namelijk 1920*1080i instop, dan wordt door de plasma 1125i herkend.
doe ik hetzelfde met 1280*720i/p, dan wordt 780i/p herkend..
dat zoomen gebeurd met elke resolutie die in de handleiding van de plasma staat.
ik heb het nou opgelost door een niet ondersteunde resolutie in te stellen (1770*1000), en dat gaf het beste beeld (nu was het beeld ineens níet beeldvullend meer...
is er nou iets mis met hoe ik het allemaal ingesteld heb, of zie ik iets over het hoofd
vidkaart: X700, laptopmodel
plasma: pioneer pdp-506FDE