Sony ktv kapot

Pagina: 1
Acties:

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 09:15
mijn kleine sony tv lijkt het begeven te hebben.
ik was op mijn nieuwe dvd speler(die ik nu 2 keer heb gebruikt) een divx film aan het kijken. na de film zet ik mijn dvd speler op standby maar volgens mij ben ik vergeten de tv uit of op stanby te zetten.
ik loop naar beneden en 20 min. later hoor ik ineens tik tik tik tik, dus ik loop naar boven en kijk wat het is, en het blijkt de tv te zijn. hij geeft geen beeld en als ik de tv helemaal uitzet is het weg. als ik hem vervolgens weer probeer aan te zetten hoor ik hetzelfde getik. normaal hoor je als je de tv aanzet een tik met een ander geluid. (volgens mij is dat de condensator die zich op laad on ontlaat) maar je hoord nu alleen die tik. alsof het een tl-buis is waarvan de buis zelf kapot is en de starter om de seconde probeerd de lamp aan te doen.

weet iemand misschien wat er aan de hand is? zou een condensator gesneuveld zijn?
klein detail, gisteren heeft het geonweerd, en op een gegeven moment hoor ik een heel erg harde donder hier in de buurt. Nu kijk ik vandaag onder of de tv het doet, zie ik heel slecht beeld, en sommige zenders niks. waarschijnlijk is dit gewoon toeval, en dat er bij essent bliksem ingeslagen is ofzo.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 15:37
Kan best met die bliksem inslag te maken hebben. Als de bliksem ergens in slaat blijft er vaak nog een paar dagen een soort van electromagnetisch veld in hangen zo hebben wij dus een keer gehad dat de bliksem bij de nuon was ingeslagen en dat het gewoon een paar dagen heeft geduurt voordat we weer stroom haddem omdat de aardlek schakelaar steeds af sloeg zonder dat er kortsluiting was. Er zat dus gewoon nog een lading in de kabels.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tikkende tv's zijn gevaarlijk! Ik weet niet de precieze details, maar als je tikjes hoort heb je kans op brand. Oppassen dus.

Edit:
Brandgevaar ontstaat als er electronen ontsnappen, dat maakt dat getik. Echter vind ik het vreemd dat de zenders niet goed worden weergegeven. Misschien is het toch een ander probleem? Dan zou dus het tikken ook iets anders kunnen zijn. Maar zekerheid voor alles. Er zijn op GoT wel een aantal topics met tikkende tv's, ff zoeken dus.

[ Voor 59% gewijzigd door Jckx op 14-05-2006 22:01 ]

• Mriceke
@ Tha Lord
hmm hebben jullie iets met de verzekering ofzo kunnen regelen?

@Varix
bedankt voor de tip! heb m meteen uitgetrokken.

• Mriceke
nu hoor ik zojuist dat er inderdaad bliksem is ingeslagen midden op straat bij mij voor.

zou het hier aan kunnen liggen?

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 19:12
Mriceke schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:42:
nu hoor ik zojuist dat er inderdaad bliksem is ingeslagen midden op straat bij mij voor.

zou het hier aan kunnen liggen?
Tha_Lord schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:51:
Kan best met die bliksem inslag te maken hebben. Als de bliksem ergens in slaat blijft er vaak nog een paar dagen een soort van electromagnetisch veld in hangen zo hebben wij dus een keer gehad dat de bliksem bij de nuon was ingeslagen en dat het gewoon een paar dagen heeft geduurt voordat we weer stroom haddem omdat de aardlek schakelaar steeds af sloeg zonder dat er kortsluiting was. Er zat dus gewoon nog een lading in de kabels.
Misschien wel ja....
Pagina: 1