Toon posts:

Meerdere AVI's > Mpeg of andere compressie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn genoeg programma's waarmee ik m'n videobestanden kan omzetten, maar ik wil graag een heleboel tegelijk aanpakken. Nadat ik een project heb afgerond zit ik vaak met tig avi bestanden die veel ruimte innemen. Ik kan ze allemaal deleten maar vaak zit er nog wat leuks tussen. Als ik het bewaar als mpeg2 (of met andere comp) scheelt dit uiteraard een boel. Maar om nou één voor één deze files allemaal om te zetten kost nogal wat tijd. Ik heb gezocht maar eigenlijk alle freeware (of moet ik zeggen ad/spyware :X ) die ik heb geprobeerd kunnen maar 1 tegelijk aan. Op videohelp staan een heleboel programma's, en ik had verwacht dat er wel eentje voor mij bij zou zitten. Ik kan er daar echter ook geen vinden.

Graag suggesties, ook als er een betaalde oplossing is zou ik het graag horen!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
TMPGenc....kost wat, en via de batch kan je alle bestanden in één keer omzetten

Mooooooeeeee......

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Avi, dat zegt natuurlijk niets over de gebruikte codec. Maar de kans is heel erg groot dat de compressie beter is, dan wanneer je 'm naar mpeg2 omzet.

[ Voor 5% gewijzigd door DEVoTi0N op 14-05-2006 21:11 ]

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Black Piet schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:08:
TMPGenc....kost wat, en via de batch kan je alle bestanden in één keer omzetten
Is zeker een aanrader.

Om ze nog wat kleiner te maken kan je ook gewoon avi gebruiken met daarin bijvoorbeeld xvid en mp3 voor het geluid. Dit kan gratis met virtualdub, maar die kan helaas geen batch aan. (Tenminste, niet dat ik weet, het kan wel een hoop.) Je kan hiermee wel verschillende bestanden combineren tot een avi. (Om hoeveel bestanden gaat het eigenlijk?)

[ Voor 5% gewijzigd door jvo op 14-05-2006 21:12 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

AutoGordianKnot...gratis en kan in batch omzetten. Ik zou je filmpjes bv. met xvid codec comprimeren. Mpeg is eigenlijk alleen intressant als je er een DVD-video van wilt maken, mpeg heeft helemaal niet zo'n goede compressie. AGK is erg eenvoudig, 3 klikken en je kan beginnen

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt ik zal die even proberen! (Op de vraag om hoeveel videobestanden het gaat: elke keer als ik een videobewerking maak blijf ik met een boel zitten, afhankelijk van de grootte van het project.)

Verwijderd

jvo schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:11:
[...]

Is zeker een aanrader.

Om ze nog wat kleiner te maken kan je ook gewoon avi gebruiken met daarin bijvoorbeeld xvid en mp3 voor het geluid. Dit kan gratis met virtualdub, maar die kan helaas geen batch aan. (Tenminste, niet dat ik weet, het kan wel een hoop.) Je kan hiermee wel verschillende bestanden combineren tot een avi. (Om hoeveel bestanden gaat het eigenlijk?)
Je kan hier ook een batch mee maken ;)

Je moet ff zoeken maar als je save as doet staat onderaan ergens deze opdracht nog niet uitvoeren dat vink je aan en dan komt ie in je job control te staan.

Als je dan je batch wilt renderen gan je naar je job control en drukt op start :D
Pagina: 1