Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

componenten electronic organizer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in mijn vrije tijd bezig met het ontwerpen van een electronic organizer (EO). Hiervoor gebruik ik een (nog) een monochroom display en 256 kb geheugen. Maar ik ben nog op zoek naar 2 goede componenten. Ik kom even om raad vragen, want ik weet niet welk soort type ik hiervoor moet hebben:
- Ik zoek nog een goede controller die het geheel goed moet besturen. Welk soort controller moet ik hiervoor gebruiken?
- Ik wil graag data draadloos doorsturen (bluetooth), maar ik vind nergens op het net deze componenten. Veel data moet er niet doorgestuurd worden, maar ik wil het wel graag op een grote afstand kunnen versturen. (50m) Kan me iemand soms een goede link doorsturen waarbij ik deze componenten kan kopen?

De software programmeren is niet zo een probleem...

Alvast bedankt!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Welkom op GOT
om je even op weg te helpen:
Dit is een topic over microcontrollers: Beginnen met Microcontrollers?

Anders kan je altijd nog de search gebruiken

Hoop dat je hiermee een beetje van de grond komt

Hallo!

Verwijderd

Wsl wil je liefst een ARM achtige controller zodat je makkelijk met C kan werken...
Bluetooth modules vind je bv hier en hier

Klein vraagje toch, hoe kom je erop om zelf zo'n ding te maken?
Lijkt me handiger een oude pocketpc / palm op ebay te kopen en zelf nieuwe firmware te schrijven...

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:16:
Klein vraagje toch, hoe kom je erop om zelf zo'n ding te maken?
Dat lijkt mij logisch, omdat de TS het leuk vind!

Ik denk trouwens dat je je vraag ook effe op http://www.circuitsonline.net/ (no spam intended) moet stellen (of even rondneuzen), dit is een goed electronica forum. Hier op GoT zitten we iets meer in de PC's dan in de IC's

Verwijderd

Mij lijkt het ook een beetje een vreemd project. Die dingen haal je namelijk voor 20 euro bij het kruidvat (goed, zonder BT, maar dat kun je er dan evt zelf inbouwen :) ).

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
_assembler_ schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:24:
[...]
Dat lijkt mij logisch, omdat de TS het leuk vind!

Ik denk trouwens dat je je vraag ook effe op http://www.circuitsonline.net/ (no spam intended) moet stellen (of even rondneuzen), dit is een goed electronica forum. Hier op GoT zitten we iets meer in de PC's dan in de IC's
Goed punt, zelf zit ik op beide, en de echte low-level µP begint hier op tweakers wat op te komen (PIC en AVR), maar voor al de rest kan je idd best op CO wat kijken.
TS: als je op beiden een topic maakt, probeer beide dan wat gelijk te houden (interessante posts op beide topic's vermelden), dat maakt het wat gemakkelijker om je te helpen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je ook een budget? Anders moet je eens zien naar een Xilinx FPGA of CPLD als hoofdcontroller (moet nie van Xilinx zijn natuurlijk) kun je met wat VHDL kennis wel leuke dingen mee maken.
Of natuurlijk zoals mijn voorgangers vernoemen: een µC. ATMEL, Microchip, ...

Voor BT weet ik het zo direct niet, misschien kun je een bestaande BT-stick kopen en daar de ic's van gebruiken.

Deze bv: uit een promotie
WL Bluetooth USB 2.0 LevelOne : € 18
Class 1 adapter
kompatibel met BLUETOOTH 2.0/1.2/1.1
Overdrachtsnelheid tot 30Mbps
tot 100m bereik
hoeft dus niet zoveel te kosten, voor een redelijk bereik/snelheid.
Dan kan je eventueel alles lossolderen en op een andere print, (moet je wel de datasheets van de ic's kunnen vinden) of de bestaande print behouden en op je organizer een usb aansluiting maken.

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 15-05-2006 16:38 ]

Pagina: 1