Asus a7v333 raid reboot na 2 jaar ineens spontaan

Pagina: 1
Acties:

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Na jarenlang een goede ervaring te hebben met mijn ASUS a7v333 raid moederbord is het ineens tijd geworden voor spontane reboots.

Elke keer als ik windows uitschakel en me pc wil uitschakelen gaat hij uit en dan in een aantal milliseconde springt hij gelijk weer aan.

Het heeft niet met mijn windows te maken want als ik me pc tijdens een reboot of opstartproces kill dan reboot hij zichzelf ook weer.

Ik heb alles in BIOS bekeken, refreshed, defaults, power management bekeken.

Niet duidt erop.... ( Oh JA !) Ook geen wake on lan !.

Wat kan het nu in godsnaam nog zijn ?

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:52
probeer eens een andere voeding?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Bekijk eens de 'Lekkende Condensatoren' onder het kopje 'Moederborden' :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

aan uit schakelaar maakt kort sluiting?

(trek aan uit stekkertje er uit, zet pc aan met sleutel, zet pc uit, kijk of het nog gebeurd)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Andere voeding, ja misschien, maar in principe heb ik altijd een enermax voeding en die heeft nooit problemen gemaakt en was ineens zomaar uit het niets. Ja, heb wel wat gerommeld met hd's maar ja dat doet iedere tweakers. Dit komt echter uit het niets.

Ik zal de schakelaar controleren, updates volgen

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met die condensatoren, Thandor noemt ze niet voor niets :o

Oslik blyat! Oslik!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Heb je in de bios toevallig een optie staan die ASR heet? ASR oftewel Automatic System Recovery detecteerd of je pc al dan niet hangt en reboot het automatisch (onafhankelijk van Windows).

Loop je systemlogs dus eens na en kijk of er ergens een applicatie blijft hangen of toevallig een error veroorzaakt. Die optie in de bios komt meestal alleen voor op serverbordjes maar ik ben hem al meerdere keren op een normaal bord tegen gekomen. Mag bij een productie server ook nooit aan staan, in tegen stelling tot bijv een mailserver.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1